Gjest Skrevet 3. mars 2005 Skrevet 3. mars 2005 Oppstart av motorer er det andre som har blandet inn. Jeg forholdt meg til oppkallingen som Agnor mente skulle brukes. Siter
O85_ Skrevet 3. mars 2005 Skrevet 3. mars 2005 Nja, er vell litt fra person til person det Stig Hvis jeg Siter som ENOS og det var ett VFR-fly på Notodden f.eks, og en hel haug med IFR over FL195 så lar jeg gjerne VFR'en fortsette på egen navigasjon. Personlig så er det ikke alltid jeg tar kontakt med ATC hvis jeg befinner meg meg i ukontrollert luftrom (Klasse-G) Noen som vet om det er pålagt å kontakte den lokale ATC'en på VATSIM hvis man skal fly VFR i ukontrollert luftrom? (Mener å ha lest noe om det, men hvor vidt dette blir praktisert er vell en hel annen story..) 5. UNCONTROLLED AIRPORT OPERATIONS When you first plug in as a CTR controller, you may be shocked to discover that there is more to a center than that main airport, such as MEM, which you have become so familiar with. Aircraft from other airports in the area will be calling for clearances, and you will be expected to provide navigational help to those landing at those smaller airports. This complicates your job, because you have to be able to zoom in and out, and scroll to more than one area on your display. How much service should you provide? If you are busy, or new, or both, do not act as Approach control/Tower. If you decide to fill these multiple positions, do so with caution. (Just for info) Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.