Bjørn Erik Stensby Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 Nå begynner jeg å bli mektig lei alle disse fjortisene, med jagerfly som driver å leker seg på flyplassene. Ser ut til at MP er blitt det. Alle som drev å fløy der er så og si borte fra serveren, på grunn av disse som bare driver å leker seg. På Gardermoen til tider er det riktig ille. Der flyr de i hytt og pine. Nå har jeg ikke sett nesten noen av de som jeg er blitt kjent med der. Vi brukte å ha mange fine turer sammen, men nå er alt sammen ødelagt. Hvis noen av dere som leser dette, føler dere truffet så finnes det en simulator som heter Combat Flight Simulator. Der kan dere leke dere med deres jagerfly så mye dere vil. Dere skal vite at dere har ødelagt all vanlig flytrafikk på denne serveren. Men det er jo mulig å få stengt dere ute fra serveren, hvis dere har bredbånd. Da har dere en fast IPadresse, og det er meget enkelt for Dag å sperre dere ute. Det er så enkelt som å ta en telefon til Dag mens dere driver på, så stenger han dere ute øyeblikkelig. Siter
Ola Nordmann Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 Noen forslag: 1) Fly på en annen server ( i følge FSHostSpy er det 155 servere å fly på akkurat nå) 2) At Dag skriver ned noen regler for serveren slik at vi slipper slike tilfeller. ( Dette er noe jeg har savnet lenge) Siter
Werner Rafteseth Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 Skulle også gjerne sett noen regler for den serveren jeg og. Har slutta omtrent helt å fly der pga. dette. Fått meg Airliners of the world nå, blitt en del offline flyving på meg men savner de gode gamle turene vi tok på mp før.. vi var stort sett den samme gjengen som var der, og vi kjente jo for så vidt hverandre Siter
Dag Johansen Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 Regler kan jeg vel sette opp, men jeg tviler nok på at de blir fulgt. (Om noen har forslag til slike regler er det bare å sende de til meg) Om dere ser noen som ikke kan oppføre seg er det bare å gi meg beskjed så skal jeg forsøke å bli kvitt de. Siter
Gert Andreas Barring Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 hvorfor kunne ikke noen som har tilgang til å lage server,lage en "combat" server hehe Siter
Ivar Rasmussen Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 Personlig ungår jeg for tia Gardermoen, da der er alt for mye rotete millitær-trafik ,og angreps flyging her siden nytår. Ville ønske at dem som virkelig interesserer seg for flyging (Nye folk), ville lære grundreglene, som så utmerket kan trenes off-line med trene-programmene som for Eks. er med i FS2004 pakken. Når de føler at de må trene On-line for at lære mere, ville det bare være topp og hjelpe dem som virkelig gjerne vil lære,-(jeg har mødt en del her å, som gjerne vil det,- og som er flinke til at lytte/lese hva kanskje mere erfarne har å si ).Det som trengs er nok en kraftig gang respekt for hva Flightsim står for,-i denne sammenhengen hvilken server som benyttes. De fleste vil fort se om dette er noget som forsøkes drevet seriøst, eller om serveren benyttes til lek. Denne serveren har indtil nytår vert rimelig seriøs syns jeg helt for egen regning, men den er kanskje blit litegran "lekete" nå for tia.... Håper der er nogen her som ville tenke sig en ekstra gang om før man ødelegger kansje mange times rute/charter-flyging ved å "ned-flyge" andre for bare at være morsomme.Husk på at mange her flyr med settings, der gjør at flyet vil crashe når det berører andre fly, eller blir over-stressa.Kunne si mye mere, men jeg vil appellere til de helt ferske, at dere må se/lytte/lære, og kanskje lære oss mere erfarne noe som vi kanskje kan bruke.Men please ikke kom nære et rute-fly med et jager-fly uten tillatelse fra passager maskinen. Husk det. Ikke stå på rulle banen heller. Kunne bli ved jeg men.... Håper vi alle kan fly sammen. Ps. Syns det er bra at se at Dag er opmærksom. Mvh Ivar Rasmussen Siter
TOS Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 Regler kan jeg vel sette opp, men jeg tviler nok på at de blir fulgt. (Om noen har forslag til slike regler er det bare å sende de til meg) Om dere ser noen som ikke kan oppføre seg er det bare å gi meg beskjed så skal jeg forsøke å bli kvitt de. Kopier reglane til VNAS sin server. "Oppfør deg med folkeskikk, ikkje øydelegg for andre, og gjer det du kan for at trafikken på den flyplassen du skal inn til\\ut ifrå går så glatt som mogleg." Dei funkar som regel. Sjølvsagt er det nokon som må plage litt innimellom, men dei sparkar me ut og bannar dersom dette gjenntek seg over lengre tid. Siter
Joachim Skjønberg Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 Flydde lenge på multiplayer, men er lei. Jeg er en av dem som bl.a like å fly med ATC, men på MP kan du jo høre: (Når en atc sitter der) -Delivery, Scanor four four two nine, clearens to Stavanger. Information November. -Scanor 4429 taxi to and hold short off runway zero one LIMA, using taxiway...G...and.....N. Jeg er NEWBIE på VATSIM nå, men grenser finnes det. Kollisjoner og start på rwy er jo så amatørmessig som regel at det ikke er mulig! Uansett...jeg sier bare VATSIM! Siter
Ivar Rasmussen Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 Eller IVAO som jeg anvender... Siter
Joachim Skjønberg Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 Men VATSIM er vel mer seriøst. Det eneste positive jeg finner ved IVAO er vel flere events. Siter
Marius Sparby Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 Men for de som ikke har lyst til å fly på VATSIM/IVAO av ymse grunner, så må det være mulig å kunne fly på MP-serveren til Flightsim.no uten allverdens hottentotter i militære loppekasser ødelegger. Som jeg har skrivd i lignende emner før, så fløy jeg stort sett militære ting når jeg holdt på med FS02/04. Men at folk skal ødelegge for andre bare fordi de flyr noe med kamuflasjepaint på, er unødvendig og idiotisk. Bedre da å ta ned navn, tidspunkt og IP-adresse på synderne og så få dem bannet. Siter
Andrew Thomsen Skrevet 23. februar 2005 Skrevet 23. februar 2005 Er også en smule oppgitt over standard "Fly VATSIM" svar...liker best å tuste for meg selv her på multiplay, det andre er jeg ikke interessert i, også av ymse grunner. Og stol på det at neste gang jeg er på multiplay så ligger notisblokka klar...enten det eller så må jeg utruste flyene mine med kanontårn a la "Lancaster". Siter
Daniel Eliassen Skrevet 23. februar 2005 Skrevet 23. februar 2005 Jepp.. Gode gamle multiplayerdager hvor jeg og fløy der. Samme gjengen, samme diskusjonene om alt fra politikk til md11's historie, samme gode gamle flyginga.. Jeg har gitt opp denne serveren. Folk eier ikke respekt for noe der lenger, og det er umulig å chatte/fly uten at noen prøver å ødelegge.. Siter
Stian Nilsen Skrevet 23. februar 2005 Skrevet 23. februar 2005 Når jeg begynte å fly på fs.no mp for noen år siden, så var det en fryd å fly, vi lærte hverandre nye ting og hadde hyggelige samtaler på chatten og på RW, det var rett og slett jævlig morro. Men nå så gidder jeg ikke fly mere på serveren, skal jeg fly online og ikke på vatsim så går jeg over på vår server, vnas sin -vnas193- Siter
Johnny Svensson Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 Ja det finnes heldigvis andre servere å fly på.....for så mye drittunger og talentløs oppførsel har jeg ikke sett på alle de år jeg har vert på Flightsim.no...... Det virker som det er om å gjøre å ødelegge mest mulig for andre. Siter
Knut Vårum Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 Helt enig! Hadde såvidt begynt å interessere meg for multiplayer da noen maser og maser "hvordan skyter jeg raketter" gjentatte ganger. Dette ødelegger mye for de som er interessert i navigasjon og prosedyrer. Vær så snill å gå til et egnet sted der dere kan finne bare likesinnede. Skulle ønske at noen gjorde det mulig å ikke slippe til visse flytyper over serveren. Hilsen LN-KVA som ikke har vært der på lenge :-( Siter
Marius Sparby Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 Helt enig! Skulle ønske at noen gjorde det mulig å ikke slippe til visse flytyper over serveren. Folk må få fly hva de vil, men det som de IKKE burde få lov til er å ødelegge opplevelsen for de andre som er på serveren. Og jeg nekter å tro at hvis jeg flyr Captain Sim's F104 ifra ENBO, og du er på final til ENGM med en 738, så er det forstyrrende for deg at jeg flyr. Problemet er ikke hva folk flyr. Problemet er HVORDAN folk flyr, samt hvordan folk oppfører seg generelt. Siter
Ivar Rasmussen Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 hei Tror Marius har rett.Fly-type er ikke avgjørende, men måten at fly på...! Kampfly kan veldig flott opføre seg pent, og bør det å. Hvis der skal kamp-trenes må disse kamp-pilotene trekke til plasser hvor der ikke er noe rute-trafikk, og når de er færdige å skal retur til ENGM til eksempel, må disse anvende prossedurer som alle andre fly, og ikke virke provokerende eller aggresive overfor commersiel trafikk, men følge ordentlig skik og opføre seg ordentlig. Og ALDRIG mase sig ind på, eller fly ind foran et passagerfly uten at ha inhentet tillatelse av piloten på Passasjer-flyet/privat-flyet . Mvh Ivar Siter
Andrew Thomsen Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 Nei for all del ikke utesteng militærtrafikken! Jeg synes det er bra at militærtrafikk er med, men slikt bør foregå i avgrensede områder som i virkeligheten, og ikke ødelegge for sivil trafikk. Og at militærefly bruker egen frekvens såfremt det er mulig...da ville det ikke bli masete for resten. Siter
Roy Kappfjell Skrevet 25. februar 2005 Skrevet 25. februar 2005 Jeg ser ingen grunn til å stenge jagerfly ute fra serveren. Har selv flydd F-16 med gode venner fra Bodø og nedover Helgelandskysten uten at vi har plaget andre. Vi flyr mye annet også. Men rett som det er blir vi kicket fra serveren hver for oss, uten noen som helst forvarsel. Det er irriterende!!! Si ifra hvis du føler deg plaget, det skulle bare mangle. Jeg flyr stort sett med smågutter på rundt 40 og 50 år. Siden jeg selv er 38, er det å foretrekke at de jeg flyr sammens med, gir meg et hint om noe skulle gå galt. Ellers så har jeg møtt bare hyggelige mennesker ute på serveren. Hjelpsomme er de fleste og heldigvis har jeg fått lære noen kjøreregler under veis. Flyr mest Piper Archer og Cessna Conquest under nick, LN-NPD. Jeg lever nå i trua på at om jeg varsler hvor jeg skal, og starter fra en Gate eller GA parking. Så overlever jeg noen fine timer ute på multiplayeren. Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 25. februar 2005 Skrevet 25. februar 2005 Når jeg begynte å fly på fs.no mp for noen år siden, så var det en fryd å fly, vi lærte hverandre nye ting og hadde hyggelige samtaler på chatten og på RW, det var rett og slett jævlig morro. Men nå så gidder jeg ikke fly mere på serveren, skal jeg fly online og ikke på vatsim så går jeg over på vår server, vnas sin -vnas193- støttet! -vnas402- Siter
Espen Furfjord Skrevet 28. februar 2005 Skrevet 28. februar 2005 Nå er det uhyre skjeldent jeg har vært på mp-servern, men jeg tror Ivar og Marius har mye rett. Det blir jo for dumt å banne fly fordi de er millitært. Problemet her ligger jo i en gjeng drittunger som tydeligvis kun er ute på faenskap. Forståelig nok bruker de jagere. Mest effektivt. Men å dra alle under en kam blir for dumt. Da kan man jo stenge ute GA-trafikk også fordi de er så trege at de sperrer for annen trafikk på approach ?? Vil foreslå at dem som flyr jagere o.l. som har lyst å herje/trene litt drar litt unna ENGM og de andre plassser med mye sivil trafikk. Slik at det ikke blir forstyrrende. Masse fine plasser rundt i landet som er langt mer intressang en ENGM. (eks: Vestlandet) Å drive trening mot sivile fly ligner ikke grisen. Siter
T. Paulsen Skrevet 28. februar 2005 Skrevet 28. februar 2005 MSN gamezone. Hvorfor kan ikke snørrungene fly der? Siter
Joachim Skjønberg Skrevet 28. februar 2005 Skrevet 28. februar 2005 Vil foreslå at dem som flyr jagere o.l. som har lyst å herje/trene litt drar litt unna ENGM og de andre plassser med mye sivil trafikk. Slik at det ikke blir forstyrrende. Masse fine plasser rundt i landet som er langt mer intressang en ENGM. (eks: Vestlandet) Så snilt av deg å sende dem over til oss her da... Nei, min MP karriere er over, VatSim er det eneste som gir opptimal fly-glede. Jeg har halvannet års flott minner fra MP, men mot slutten har det bare vært jævli. Siter
Espen Furfjord Skrevet 28. februar 2005 Skrevet 28. februar 2005 Så snilt av deg å sende dem over til oss her da... Hehe, sorry .. tenkte mer på inne i Sognefjorden å slikt ved lite trafikerte stunder Siter
Ivar Rasmussen Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 Tenker på Svalbard jeg .....hehe Mvh Ivar Siter
Johnny Svensson Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 Det burde vel kanskje vert mulig å utestenge slike uroelementer som ikke har lært seg alminnelig folkeskikk. Siter
Dag Johansen Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 I mange tilfeller er det mulig, og en del er nå utestengt. Om dere bare gir meg beskjed om klokkeslett og navn på vedkommende så pleier jeg å se om det er mulig å få til noe. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.