Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Hej.

Ut fra release på 2002 og 2004 kan man vel vente at FS2006 vil komme til høsten.

-Noen som vet hvor det ligger mere informasjon eller kanskje snapshots på nettet?

Gleder meg ""

Skrevet

Ta et søk her på forumet, så finner du hundrevis av poster om dette.. ""

Det som er merkelig her er at Microsoft enda ikke har sagt noe om denne simmen, men likevel er visst dette et hett tema.

Skrevet
  • Forfatter

Så gjennom de inleggene som var føst, men fant ingen som viser til særlig konkret informasjon om FS2006 eller snaps. Får vel vente til Microsoft selv legger ut den offisielle reklame-siten.

Microsoft Norge sa foresten at de ikke hadde mottatt informasjon om release for FS2006.

Skrevet

Men det er ikke 100% sikkert at FS2006 kommer ut... så la oss først vente til Microsoft i det hele tatt viser planer for 2006 før vi starter å spekulere

Skrevet
  • Forfatter

Nåda "" Vedder 1000 kroner på at Microsoft leverer en oppfølger til FS2004.

-Fikk svar fra piloten fra "Intervju Med Trafikkflyger" Den tyske skolen som du lurte på var Lufthansa. Skrev innlegg under topicen.

Skrevet

Bare for å få det bekreftet:

Er det noenlunde lik fremgangsmåte i forhold til release av FS2004?

Dvs. oppførte microsoft seg likt i forhold til lanseringen av FS2004 på samme tidspunkt som nå for to år siden. Altså ingen info om FS2004!

Er det noen som skjønner hva jeg mener!! Det er såvidt jeg skjønner det selv ""

Mener å huske at det var litt mer håndfast på dette tidspunkt for 2 år siden.

Skrevet

info om FS2004 begynte å dukke opp i mars mnd i 2003. da var release sommeren 2003, som brøt med tradisjonen i fs serien som alltid har vært høstutgivelser tidligere (sept/november)

årsaken til at det dukket opp info om fs2004 i mars 2003, var nok den tidligere releasedatoen. Som regel har det kommet info om neste fs-versjoner i forbindelse med E3-messen for spillbransjen. den holdes i mai. Der har alltid MS egen stand med fs.

Jan Roar Rød

Skrevet

Vi kan vel kanskje regne med at neste FS ikke kommer til sommeren, som FS2004 gjorde. Grunnen til at de flyttet release av FS2004 litt fram i forhold til de hadde gjort før, var vel pga. at FS2004 var en litt spesiell versjon.

"A Century of Flight" sin releasedato skulle vel stemme med en historisk dato, hvis jeg ikke husker helt feil..

Personlig tipper jeg at neste FS følger den "vanlige" MS-standarden, at den kommer i god tid før jul.

Skrevet
Grunnen til at de flyttet release av FS2004 litt fram i forhold til de hadde gjort før, var vel pga. at FS2004 var en litt spesiell versjon.

"A Century of Flight" sin releasedato skulle vel stemme med en historisk dato, hvis jeg ikke husker helt feil..

hvis du tenker på Wright-brødrenes bragd i Kitty Hawk, stemmer ikke det med fs2004 releasen "" Sykkelreparatørene fløy sin berømte tur 17 desember 1903.

oshkoskstevnet var hovedgrunnen til releasedateon for fs2004. Den ble sluppet under det stevnet. I tillegg hadde vel MS en online-event den 17 desember, og dermed ønsket dem at flest mulig hadde skaffet seg fs2004 innen da, og kunne være med på den online-eventen som MS feiret Brødrene's historiske bragd i Kitty Hawk med.

Jan Roar Rød

Skrevet

Oki, jeg husket ikke dette eksakt - men da var det ihvertfall spesielle grunner, til at de tydeligvis ville slippe dette litt før. Så gjenstår det og se, om dette blir en fast standard - eller om de går tilbake til den gamle "release-planen".

Skrevet

Ingen hast her heller hvis det ikke er noe banebrytende de har kommet opp med.

Tipper at den ikke kommer før sent i år eller ikke før neste år.

Hvis MS ansetter nye folk til FS teamet NÅ, så må man regne med litt tid.

Skrevet

Joda, det haster "" Uansett hvor lang tid de får på seg så blir det ikke mye fikset for hver versjon allikevel, ei heller særlig "banebrytende".

Kanskje de kommer med bump-mapping textures i neste versjon, men det er noe som har eksistert i de fleste andre spill i årevis...

Skjønt, kommer den så kommer den. Bryr meg egentlig ikke før det begynner å nærme seg.

Skrevet

bump-mapping er da i fs2004. hvorfor tror dere man får de fine vanntexturene i fs2004? thats bumpmap.

Jan Roar Rød

Skrevet

Hehe, joda, det har du helt rett i. Glemte akkurat den effekten. Men andre textures bruker det ikke, så vidt jeg har sett, kunne blitt fint på detail textures (småstein i rullebanen, eller bumpy planker på plank type runways) og til å "fraktalisere" detaljer i mesh. Ok, så en moderat form for bump mapping er i bruk.

Men det er mye som nå er gammel som ikke er i bruk. Normal mapping burde vært konge på scenery f.eks, som gir 3D i planare surfaces. Enviroment mappingen i FS9 suger også, har ingenting med refleksjon å gjøre. Hva med belysning? Nå begynner man med realtime "global illumination" også i spill, FS9 har ikke engang brukbar ambient belysning. Hva med ekte spotlights? Landingslys i FS9 er direkte latterlig ""

Skrevet
E3-messen for spillbransjen. den holdes i mai.

Så hvis de dukker opp der, vet vi at det kommer en FS2006.

Vel, jeg liker heller ikke disse "skallbyttene" for ofte. Nettopp blitt fortrolig med en versjon, så kommer en ny med alt det arbeidet det medfører.

Ønsker meg allikevel at neste versjon vil inneholde muligheter til å fordele "work loaden" over flere prosessorer. Og da også over nettverket.

Kanskje man til og med er så heldig at man kan kjøre med multiple outside views over nettverket! Og det ville vært fantastisk!! Selvom Napolitano's WidevieW er flott, vil det aldri bli mer en enn avansert "hack" som bare delvis oppfyller ønskene (Problemer med sync. av vær og AI f.eks.) til en cockpit bygger.

Vel, den som lever får se...

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …