Gå til innhold

Problemer med voice igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Igår satt jeg ved ENGM noen få minutter. Men så kom et problem:

Pilotene prøvde å snakke til meg. Jeg hørte ingenting. Til slutt så kontaktet Ground meg om jeg hadde hørt noe. Så kontaktet flyet meg.

Men jeg hadde da ikke hørt en eneste ting ""

Jeg måtte bare diconnecte fra voice serveren, og koble meg inn i igjen... og da hørte jeg at det var nesten noen som "skrek" etter meg.

Det er jo nesten umulig å sitte ATC når det slik! Jeg har som dere vet samme problemet som pilot, men nå også som ATC. Hvis jeg snakker, så skjer ikke dette.

Er det noen som vet svar? Begynner å bli utrolig slitsomt når slikt skjer "" Jeg må gjøre dette nesten hvert 5. min for at dette ikke skal skje ""

Skrevet

Hei

Problemet ditt ligger på akkurat samme sted som når du er pilot. Du sier ikke noe om hvilken tilkobling du har, men jeg ut fra problemet tenker jeg du bruker bredbånd med midlertidig IP adresse, router med egen brannvegg og minimum 2 PCer tilkoblet denne routeren. Når du har denne tilkoblingen (NAT), må du forward din interne IP adresse til brannveggen via et eget oppsettprogram på routeren.

Det som skjer er følgende: Voicen din sender ut data på den interne IP adressen på PCen din. Når du så får svar eller folk prøver å få tak i deg, vet ikke brannveggen hvilken av de interne IP adressene den skal sende dataene til, for du har ikke fortalt dette til den. Dataene blir dermed mistet. Normalt går dette greit hvis det er kort tid mellom voicemeldingene (tydeligvis PCens korttidsminne...) men hvis det er et opphold, blir dette glemt, og dataene blir tapt.

Så til den store solution.... Forward den interne IP adressen din til brannveggen i routeren (og brannveggen i XP hvis du bruker den). Får du ikke dette til, kjøp deg en ny router (linksys fungerer perfekt i ASRC).

Den enkleste løsningen (men også mest irriterende for alle) er å trykke inn sendeknappen hvert halve minutt slik at tilkoblingen opprettholdes.

Dette spørsmålet er blitt stilt utallige ganger, men jeg skjønner godt at det kan virke komplisert. Vil du vite mer, se på forumet til ASRC eller AVC. Der dukker spørsmålet opp annenhver dag.

Lykke til, og får du det ikke til så får du spisse alias filen din.... ""

ASRC Forum

AVC Forum

Skrevet

Takker for flott svar Ivar!

Håper virkelig det går bedre.. blir egentlig slitsomt å trykke på PTT knappen hvert minutt "" Så jeg håper problemet løser seg ""

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...