Skrevet 12. februar 2005 19 år For en tid siden diskuterte vi klarering over Atlanterhavet, og jeg fikk et spørsmål om jeg hadde noe slikt. Her er Finnair 33 fra København til Miami over Bodø. Enten en MD-11 eller en Boeing 777. Lang tur - mellom 12 og 13 timer. Hilsen Roald
Skrevet 12. februar 2005 19 år 1. Finnair fra København til Miami? 2. Finnair med 777? I fjor gikk vel Finnair 33 med MD11 fra Helsinki til Miami?
Skrevet 12. februar 2005 19 år Forfatter Thomas - det kan hende jeg blingset her. Jeg gikk inn på Finnairs nettside og søkte på rutenummeret 33. Og opp kom altså København-Miami med hhv MD11 og 777. Men Finnair er det uansett Sjekk farten- Mach 0.85. Og et lite PS - dette er ikke fra i fjor men fra i januar i år. Hilsen Roald
Skrevet 12. februar 2005 19 år Jepp, denne går veldig langt nord til å skulle så langt syd som Miami. Skjedde rett som det var at denne også gikk over GRM. Mener å huske at det var en Finnair 35 som også fløy samme ruta.
Skrevet 12. februar 2005 19 år Tenker han hørte det på scannern sin. Når det gjelde oceanic clearances må jeg si vi har ganske mange av dem her! Delta 31 er jo en gjenganger sammen med Finnair og en og annen Aeroflot maskin. I tillegg er det jo en del Bizjets som får klarering. Og ikke minst trafikk som skal østover, Air Canada`s rute til Dehli bruker å passere over her med ujevne mellomrom sammen med en del andre. Videre har man British Airways ruta fra London til Narita som passerer over her flere ganger daglig på vei til og fra.
Skrevet 13. februar 2005 19 år e det noen som har frekvensen til oceanic, de frekv jeg har har jeg aldri hørt noe liv på....
Skrevet 13. februar 2005 19 år Er det også noen som vet om et sted på internett der jeg kan høre på dette?
Skrevet 13. februar 2005 19 år Kan noen fortelle meg hvorfor jeg har hørt slike klareringer på Bodø Norht - 126.45?
Skrevet 13. februar 2005 19 år Forfatter Du kan høre dem på OAC (127.725), C (118.55) og N (126.45). Den i tråden er fra C.
Skrevet 13. februar 2005 19 år Sitat Kan noen fortelle meg hvorfor jeg har hørt slike klareringer på Bodø Norht - 126.45? Fordi man må ha klareringen FØR man kommer inn i OFIR. Litt forskjellig rundtomkring i verden hvordan man gjør det, men i Bodø får de Oceanic på "land" sektorene virker det som. Andre plasser må crew kontakte Oceanic sektoren på sekundær settet mens de fortsatt snakker med annen sektor, og få klareringen direkte fra en oceanic sektor.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.