Jim Grav Skrevet 10. februar 2005 Skrevet 10. februar 2005 Kan man endre sitt callsign uavhengig av hva man er regsitrert som i utgangspunktet? Siter
T. Paulsen Skrevet 10. februar 2005 Skrevet 10. februar 2005 Jepp, men du må logge av sb for du bytter callsign. Man kan ikke bytte callsign mens man er pålogget Vatsim. Siter
Asbjorn Furu Skrevet 10. februar 2005 Skrevet 10. februar 2005 Hm.Trodde man måtte være litt varsom med å skifte cs.Man kan jo ende opp med et som en annen har "innarbeidet"på VATSIM Jeg har vel misforstått her jeg da. Asbjørn Furu Orbit63/LN-AFU Siter
T. Paulsen Skrevet 10. februar 2005 Skrevet 10. februar 2005 Ingenting som heter at det og det callsignet er bare mitt eller bare ditt på Vatsim. Bruk det du vil selv. Siter
Jim Grav Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Skrevet 10. februar 2005 var det svaret jeg ville ha,, takk for hjelpen :-) Siter
Stig Sandnes Skrevet 10. februar 2005 Skrevet 10. februar 2005 Ingen på VATSIM kan ha samme callsign uansett, så er jo bare å velge deg ett når du skal fly =) Siter
Jim Grav Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Skrevet 10. februar 2005 prøvde å endre callsign, ser andre har feks SAS 999, prøvde meg med scanor og et nr, men det gikk ikke,, er det slik at man ikke kan ha mellorom etter callsign for så sette et flight nr? Siter
Gjest Skrevet 10. februar 2005 Skrevet 10. februar 2005 Mellomrom brukes ikke, nei. Callsignet må heller ikke være mer enn 7-8 tegn (deromkring, hvis jeg ikke husker feil). Scanor er bare det som brukes over sambandet for tre-bokstavs-koden "BRA" (Braathens). I det tilfellet ville det være korrekt å bruke f.eks. BRA123. Siter
Karl Mathias Moberg Skrevet 10. februar 2005 Skrevet 10. februar 2005 Jim: Jeg så du var på VATSIM nå... Bare til din informasjon så skriver mann ikke SCANOR som callsign. Man skriver BRA817 f.eks. Når man snakker med ATC eller på UNICOM, SIER man "Scanor 817 ready at runway 19R, IFR to Flesland". f.eks. Siter
Jim Grav Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Skrevet 10. februar 2005 Ja Matias jeg oppdaga det først da jeg hadde letta fra værnes,,he,he,, skal endre det :-) Siter
Karl Mathias Moberg Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Hørte jeg et ekko..? Kansje det... Orket ikke å lese alt i tråden Tenkte å informere.... Siter
Stig Sandnes Skrevet 13. februar 2005 Skrevet 13. februar 2005 Off topic da, men: Det er jo ikke vist å informere om det samme to ganger? Blir jo bare så jævlig mye å lese gjennom for de som faktisk leser det som er skrevet Edit: Rettet opp tastefeil. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.