Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Dagens Nyheter skriver idag at:

[color:"red"]

Pilotfacket på SAS finländska dotterbolag Blue 1 har varslat om punktstrejker den 15 och 17 februari. Orsaken är strandade löneförhandlingar.

Blue 1 har under några veckor försökt komma överens med pilotfacket om ett nytt löneavtal för bolagets 125 piloter.

Men förhandlingarna har gått trögt och pilotfacket valde på onsdagen att ta ut piloterna i strejk under sju timmar den 15 februari och tio timmar den 17 februari.

På fredag kommer parterna under Riksförlikningsmannen att träffas igen för att försöka komma överens om ett nytt treårigt löneavtal.

Passagerare som redan har bokat biljetter erbjuds boka om dem eller få pengarna tillbaka.

Om ingen uppgörelse träffas har pilotfacket också varslat om punktstrejker den 22 februari och 24 februari.

[/color]

Jeg har aldrig vart med på strejk, så jeg vet ikke hvordan det funker med bidrag (ekonomikst dersom man går i strejk) MEN.

Piloter lever av passasjerere, de betaler lønna deres.

Strejker man, kan de ikke fly, får ikke penger av passasjerere, og taper på det ?

En person som klottrer på T-bane / tog, klottrer for å protestere mot høye bilettpriser... uten å tenke over hva det koster det han akkurat gjort.

Dobbeltmoral ?

Skrevet
En person som klottrer på T-bane / tog, klottrer for å protestere mot høye bilettpriser... uten å tenke over hva det koster det han akkurat gjort.

Dobbeltmoral ?

Jeg går utfra at klottring er sniking? Jeg tror de aller fleste sniker på trikken for å slippe å betale kort og godt. Det er ikke snakk om protest, men mangel på moral.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …