Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Flightsim.no

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Cityhopper F50

Featured Replies

  • Author

Har registrert at NAS bruker en KLM Cityhopper F50 på sine ruter nå. Sist observert under landing som bu4362 (tror jeg) på Kjevik i går. Antar at de har leid det inn midlertidig som erstatning for et fly på service men har ikke greid å finne ut dette sikkert ennå. Litt morsomt å se/høre en KLM maskin med BU rutenummer.

DANIEL

Hei Daniel!

Du får komme deg på jobb på Braathens igjen, så hadde du nok fått med deg at de har leaset inn cityhopperfly , da en del av NAS' maskiner skal på D-sjekk i Nederland.

Så foresten LN-BRC på Sola idag, med British Airways farger. Stilig, men trist syn!!

 

Stian

Skal Braathens selge / har Braathens solgt LN-BRC til BA?

Jeg fløy den maskina i Juli.

Tok et bilde av den på Kvernberget:

http://www.airpics.com/showimg.php?imgid=2126"'>http://www.airpics.com/showimg.php?imgid=2126" TARGET=_blank>http://www.airpics.com/showimg.php?imgid=2126

Får ta dette som et minne om flyet i Braathensfarger.

------------------

Morten Steen

http://www.airpics.com" TARGET=_blank>AirPics.Com

http://www.aerofind.com" TARGET=_blank>AeroFind.Com

http://www.3dindex.com" TARGET=_blank>3DIndex.Com

Riktig - PH-KXM flyr for NAS sine F-50 som er på D-checker og mod for tiden.

BRC - er nå på vei til Manchester -må lande før kl 14.00. Da går den norske registrering ut og over på britisk.

1 fly mindre = mindre arbeid ..(spøk)

LN-BRC bort fra Braathens idag, altså. Men hva med LN-BRG? Forlot den landet allerede før sommeren?

Gunnar Flak

Jeg tillater meg å svare på siste innlegg ved å sitere fra nyhetssiden til 'Airlines of Norway':

"NAS leaser F50 fra KLM city hopper

Norwegian Air Shuttle (NAS) vil 26. august sette Fokker 50 PH-KXM (c/n 20252) inn på sitt rutenett. Maskinen er leaset fra KLM city hopper for seks måneder mens resten av flåten er på teknisk ettersyn og får installert ACAS. AoN har grunn til å tro at NAS vurderer å eventuelt forlenge maskinens opphold i Norge. KLM city hopper er et heleiet datterselskap av NAS' største kunde Braathens' partner KLM" (sitat slutt)

Gunnar Flak

[Endret av Gunnar Flak 19-09-2000.]

BRG forsvant før ferien -husker ikke når..

F-50 får TCAS (Traffic Colission Avoidance System) installert. Dette blir snart myndighets krav over hele verden.

Espen skal få problemer med å simulere denne i cockpit :-).

(Du kan jo lage en dummy indikator) Eller stjele fra PS 1.4 B747-400 simulatoren!!!! :-)

Håper du fortsatt har inspirasjon til å fullføre panelet ditt!!

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

Account

Navigation

Search

Search

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.