Truls Meek Skrevet 10. september 2000 Skrevet 10. september 2000 Har hørt at dette er siste året Premiair flyr med sine DC 10-10 maskiner. Grunnen skal visst nok være at disse flyene er lite egnet for Premiairs rutenett, fordi dem skal ha liten fuel kapasitet. Noen som vet mer om dette? Har også hørt at DC 10-10 ble bygget for flygninger mellom USA øst/vestkyst. Derfor liten fuel kapasitet i forhold til andre DC 10 utgaver. Stemmer det? Siter
Roald Hansen Skrevet 10. september 2000 Skrevet 10. september 2000 Da McDonnel Douglas DC 10-10 ble lansert, var det betegnet som Short- to medium-range. Det hadde en rekkevide med max payload på ca 2 100 NM. Den fløy forøvrig første gang 29. aug 1970. De første long-range er -30 og -40, med større motorer og høyere vekt. Rekkevidden på -30 med max payload var nå 4 200 NM, med max fuel nærmere 5 500 NM. Premiair har en del langruter, og 10-10-eren er ikke bygget for å fly eksempelvis fra Skandinavia til Østen. Hilsen Roald [Endret av Roald Hansen 10-09-2000.] Siter
Jan Barreng Skrevet 16. september 2000 Skrevet 16. september 2000 Hei.Jobber i Premiair og angående våre helt fantastiske og trofaste DC10-10 så skal alle flyene leveres til Airtours i England hvor de skal trafikere europa nettet til Airtours i flere år til.Grunnen til fornyelsen av Premiairs flyflåte er den stadig sterkere konkuransen i chartermarkedet. Håper dette var til litt info, jb ------------------ jb Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.