Jim Grav Skrevet 30. januar 2005 Skrevet 30. januar 2005 Noen som vet åssen man kan få flylyder i høytalere og atc i headset? Siter
Frederik Knoblauch Urke Skrevet 30. januar 2005 Skrevet 30. januar 2005 Headset med usb utgang ikke noe problem. På AVC velger du da kun headsettet som utgang/inngang for lyd.. simple. Siter
Jim Grav Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Skrevet 30. januar 2005 AVC? hva er det for noe? er nokså ny i gamet på dette. Siter
Frederik Knoblauch Urke Skrevet 30. januar 2005 Skrevet 30. januar 2005 Antar at det er mens du flyr på VATSIM du vil ha lyd i headset? AVC er en voice klient man bruker for å prate med ATC. Den finner du her Siter
Jim Grav Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Skrevet 30. januar 2005 bruker TS jeg,, er kansje AVC bedre? Siter
Jim Grav Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Skrevet 30. januar 2005 trenger watsim id og watsim passord, hvor får man det? vilken server logger man seg på? er flere for europa her. unskyld at man spør, men man må nesten det for å lære litt :-) Siter
T. Paulsen Skrevet 30. januar 2005 Skrevet 30. januar 2005 trenger watsim id og watsim passord, hvor får man det? vilken server logger man seg på? er flere for europa her. unskyld at man spør, men man må nesten det for å lære litt :-) Reg. deg på Vatsim. www.vatsim.net BTW. tror jeg ikke at TS funker på Vatsim. Du må nok ha AVC eller Roger Wilco. Siter
Jim Grav Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Skrevet 30. januar 2005 har registrert meg, fått passord og id nr. kommer alikevel ikke inn på noen av serverne som er i avc. kan noen gi meg litt opplysninger om hva som kan være galt? pilit callsign har jeg lagt inn LN-WIH, server/Room har jeg 80.203.200.146 , pilot innfo, noe galt her? Siter
Thomas Flunes Skrevet 30. januar 2005 Skrevet 30. januar 2005 Jeg tror lista med servere i AVC ikke er helt up to date. Gå inn på www.vatsim.net eller last ned SERVINFO for å finne operative ip adresser... Siter
Jim Grav Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Skrevet 30. januar 2005 har prøvd det meste her nå, puh, nei gir opp,, bruker TS alikevel Siter
Gjest Skrevet 30. januar 2005 Skrevet 30. januar 2005 TS kan ikke brukes på VATSIM. Regner med du har fått til program-suppen med SB, SBrelay, FSUIPC osv? Siter
Jim Grav Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Skrevet 30. januar 2005 har lasta ned avc, ingen har sagt at man må laste ned noe annet. Siter
Jim Grav Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Skrevet 30. januar 2005 nei,, gir opp,,takk for opplysningene Siter
Karl Mathias Moberg Skrevet 30. januar 2005 Skrevet 30. januar 2005 For å kunne logge deg på en Voice server MÅ man være online på VATSIM, så du kan ikke sitte å lytte til voice servere uten å fly. Dette gjelder både når du flyr og når du sitter som ATC Siter
Jim Grav Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Skrevet 30. januar 2005 men må jeg først logge på med fs?, Siter
Karl Mathias Moberg Skrevet 30. januar 2005 Skrevet 30. januar 2005 Jepp du må logge på en eller annen server på VATSIM som pilot eller ATC, så kan du joine voice servere Siter
Jim Grav Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Skrevet 30. januar 2005 får prøve det da,, alt annet har ikke funket Siter
O85_ Skrevet 30. januar 2005 Skrevet 30. januar 2005 Jim, Hvis du ser litt rundt på VATSIM sine sider så finne du informasjon om hvordan man kobler opp til nettverket. Husk at VATSIM kjører en litt "høyere" standard på pilot og ATC en vanlig MP servere etc. Hvis du har lyst til å lære litt mer om navigering,flytelefoni etc så ta en titt her Pilot Resource Center En siste ting, IKKE vær redd for å logge deg på, er mange flinke ATC'er som tar deg villig i mot Siter
Jim Grav Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Skrevet 5. februar 2005 problemet mitt er at får ikke logget på, skjønner ikke dette. tror alt er korrekt skrevet her når det gjelder ip adresser, men noen som kan si hva de har under pilot info og under conection? Siter
Arild Oldervoll Skrevet 5. februar 2005 Skrevet 5. februar 2005 Jim, om du vil inn på VATSIM-nettverket bør du regne med et par timer først til å sette deg inn i hvordan ting fungerer. VATSIM er et nettverket med meget høy standard hvor man simulerer nettverket mellom flygere og flygeledere og forsøker å få dette så likt virkeligheten som mulig. Derfor bør du sette deg inn i prosedyrer som gjelder, litt lover og regler, fraseologi og terminologi osv Siter
Jim Grav Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Skrevet 5. februar 2005 ja,, det er helt greit,,men får ikke logget meg inn der,,,bruker TS og det funker fint egentlig Siter
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 5. februar 2005 Skrevet 5. februar 2005 Er du inne på TS nå så kan jeg kanskje hjelpe en "ainnesværing" med oppkoplingen.. kanal og callsign på TS? Siter
Jim Grav Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Skrevet 5. februar 2005 ja,, ts funker,, men mitt problem er at jeg vil ha ATC i headset og alle andre lyder i høytalere,, Siter
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 5. februar 2005 Skrevet 5. februar 2005 Tenkte på oppkoplingen til VATSIM da..., men for å skille lyden må du enten ha to lydkort eller et USB headset? Har du MSN da.. så slipper vi å "plage" de andre her med mange postinger... Siter
Jim Grav Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Skrevet 5. februar 2005 ja har msn theman291@hotmail.com Siter
Glenn Bjørlo Skrevet 6. februar 2005 Skrevet 6. februar 2005 Hei Jim. Har du lastet ned FSUIPC.dll (kommunikasjonsmodul mellom FS og Squawkbox med hensyn til værgenerator o.a.) og installert denne? Den må i tillegg registreres. Det finnes en freeware-versjon og en payware. Du trenger bare freeware-versjonen. "Registreringsnummeret" tror jeg finnes i readme -fila. Og du MÅ lese informasjonen om onlineflyging hos Vatsim. Det er viktig. Det du MÅ ha for å flyge online hos Vatsim er: en flysimulator, fsuipc.dll, Squawkbox, HostSB (oppdatering til Squawkbox) og i tillegg AVC hvis du vil fly med voice. I tillegg til dette må du ha brukernavn og passord hos Vatsim. Onlineflyging hos IVAO er noe anderledes. Og igjen: Du MÅ lese en god del for å finne ut av ting. Siter
Jim Grav Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Skrevet 6. februar 2005 hadde alt innstalert i natt, men i dag da kasha hele maskina og måtte laste inn alt på nytt og mista selvsagt alt,, men fikk hkelp av en her inne for innstasjonen da. Siter
Glenn Bjørlo Skrevet 7. februar 2005 Skrevet 7. februar 2005 Glemte å si at du også må ha SBRelay. Lykke til! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.