Skrevet 26. januar 2005 20 år Leser akkurat boka "Trofast stormfugl Twin Otter". Den kom ut i 2000 og er en hyllest til Twin Otterens innsats gjennom 32 år i Widerøe. Det er en flott bok med mange spennende historier, fly- og flyplassbilder. Blant annet om flyveren som tok av på tvers av den 30 m brede banen i Brønnøysund med to passasjerer. 40 knop vind på tvers! Eller da Tromsø ble stengt grunnet uvær, og de måtte prøve Hammerfest, så Alta for så å ende i Lakselv. Med nedisete ruter klarte styrmann vha brannøksa å skrape så pass mye is av frontruta at de fikk litt sikt. Flyet måtte tjores fast til to store tankbiler som ble parkert på hver side, da vinden økte til orkan. Et slikt fly finnes det vel ikke maken til i rutetrafikk i dag? Boka kan lånes på bibliotek, og anbefales.
Skrevet 26. januar 2005 20 år En annen bok om samme flyet er "The universal airplanes Otter and Twin Otter" av Sean Rossiter.. Flott bok for de som vil vite mer om bakgrunnen og utviklingen av disse to flyene... Anbefales på det sterkeste..
Skrevet 27. januar 2005 20 år Boka om Twin Otteren anbefales ja (den som er nevnt først altså, den andre har jeg ikke lest).. kanskje man sku hive seg på boka til Walte også eller hva sier du Kenneth?
Skrevet 27. januar 2005 20 år Og gjett hvem som skal dra dit ved første anledning! Og gjett hvem som fikk den gratis
Skrevet 27. januar 2005 20 år Boka om Twin Otteren anbefales ja (den som er nevnt først altså, den andre har jeg ikke lest).. kanskje man sku hive seg på boka til Walte også eller hva sier du Kenneth? Hehe.. Har faktisk lest den... Ikke min type bok.. Er mer interessert i bevinget fagliteratur jeg...
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.