Skrevet 26. januar 2005 19 år Har netop fået det danske medlemsblad Flyv ind af døren med posten i dag, og der var et billede, i forbindelse med en artikel, jeg studsede over. Jeg er ret sikker på at billedet viser et ATR cockpit. Det der undrer mig er, at panelet er lysegråt/mint, og den øvre kant af panelet er blåt. Mig bekendt er ATR cockpittene brune. Jeg gik ind på www.airliners.net, og søgte på ATR cockpits, og her var alle cockpittene også brune. Men ellers lignede det helt sikkert et ATR cockpit på instrumenter og deres placeringer. Er der nogen som kan give mig en forklaring på disse farver, og evt historie?
Skrevet 26. januar 2005 19 år ATR leverer to forskjellige farger på cockpitene (i vertfall 72-500): brun og blå/grått
Skrevet 26. januar 2005 19 år Forfatter Ok, så blev jeg det klogere Har aldrig set eller hørt om de farver før. Egentlig også mærkeligt at ikke airliner.net har billeder af det. Der er ellers en masse cockpit billeder derinde. Min personlige mening er da også at den "nye" farve er kønnere end den brune. Tak for opklaringen.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.