Skrevet 18. januar 2005 20 år Da ble det med brask og bram i Tolouse avduket den neste generasjon for komersiell passasjertrafikk, Airbus A380. Det var ikke måte på hvor mye brask og bram det var heller.. jeg fikk ikke med meg selve avdukingen fordi jeg måtte ut en liten tur men så da jeg kom tilbake. Så heller ikke flyet så godt der det stod i bakgrunnen med et svakt blått lys over seg... Men men.. gleder meg til å se det i lufta!
Skrevet 18. januar 2005 20 år Flyet ble fint det, men det hadde gjort seg med mer blått.. F.eks. på motorene... ...men sermonien var så lang og kjedelig at jeg hadde forlatt tv'en leeeenge før avdukingen... Var jo som å se en OL-åpning.... Gørr kjedelig...
Skrevet 18. januar 2005 20 år Ok. Har du ikke interesse, så.. ser du bare ikke sermonien. Lett så bare det.
Skrevet 18. januar 2005 20 år Det er en A380 tråd her og en til her hvorfor ikke fortsette i de ???? Er det bare jeg som synes forumet blir uoversiktlig når man starter tråder i hytt og pine ?
Skrevet 18. januar 2005 20 år Ok. Har du ikke interesse, så.. ser du bare ikke sermonien. Lett så bare det. Du følger ikke med skjønner jeg... Interessen er der, men ikke tålmodigheten... SÅ spennende var det tross alt ikke... At halen var blå var velkjent lenge før roll-out, så det var noe begrenset hva de kunne ha gjort med den, eller hva? ...og å sitte å høre på en haug med folk som veksler mellom skryting av flyet og takketaler er ikke akkurat noe som holder deg sittende på kanten av stolen... Det var rett og slett gørr kjedelig å se på...
Skrevet 18. januar 2005 20 år Forfatter Helt enig, rett og slett kjedelig... Kunne de ikke bare heist teppet og sagt; "her er flyet, hipp hurra!!" Like greit spør du meg...
Skrevet 19. januar 2005 20 år Vær glad dere ikke så seremonien til Boeing da 777-serien ble avduket for noen år tilbake. Den var en del lengre og til dels mer kjedelig, akkurat som åpningen av OL
Skrevet 19. januar 2005 20 år Kortere rullebane enn B747, mest trolig vil den bruke lengst mulig rullebane pga den bruker mindre thrust under takeoff. Det gjør A340 per i dag på mange flighter. Flyet er jo 73m i lengde og 80m over vingespennet så du kan jo tenke deg at en normal gate ikke er stor nok
Skrevet 19. januar 2005 20 år Hva trenger en slik en av rullebanelengde og parkering??? Helt crazy! A380 Start / [color:"red"] B747 Start [/color]: 2850 m / [color:"red"] 3553 m [/color] A380 Landing / [color:"red"] B747 Landing [/color]: 2100 m / [color:"red"] 2133 m [/color]
Skrevet 19. januar 2005 20 år A380 Start / [color:"red"] B747 Start [/color]: 2850 m / [color:"red"] 3553 m [/color] A380 Landing / [color:"red"] B747 Landing [/color]: 2100 m / [color:"red"] 2133 m [/color] Er dette på MTOW og MLW? Ved MTOW har A380 dårligere power-thrust-ratio enn B747-400 (såvidt,) men kan jo hende har gjort noe glupt med vingedesignet...
Skrevet 19. januar 2005 20 år Jeg vet ikke, men ville tippe at det er data fra empty fly ? Fant data på expressen, så det skal man nok ta med en klype salt
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.