Skrevet 8. januar 2005 20 år hm... smart å grave et hull der.. greit... fly skal ha respekt... men trenger ikke å grave ned Cessnaen din i rullebanen mitt på svarte natta!
Skrevet 8. januar 2005 20 år Synes bare jeg ser annsiktsutrykket og hører tankene til pilotene når de pluttselig ser hullet der framme!
Skrevet 9. januar 2005 20 år Får håpe ingen ble skadet da! "There were several injuries among the crew and passengers, but no fatalities" Man kommer inte undan en så'n smäll utan skador...
Skrevet 9. januar 2005 20 år Fine Kryss på den siden. Ok..... De var der før så det var nok bare du som var litt sent ute, prøv igjen senere du.
Skrevet 9. januar 2005 20 år Fine Kryss på den siden. siden var fryktelig treig da jeg kikket på den også. her er et annet sted som har dem: http://mystuff.dr2.net/images/c130/ov.jpg http://mystuff.dr2.net/images/c130/back.jpg http://mystuff.dr2.net/images/c130/farback.jpg http://mystuff.dr2.net/images/c130/lside.jpg http://mystuff.dr2.net/images/c130/rside.jpg
Skrevet 10. januar 2005 20 år Det er altså fullt mulig å klare noe slikt også ja... Myrphy's lov er jo kjent innen luftfarten ja (mulig stavefeil der..).
Skrevet 11. januar 2005 20 år Hva f*en er det som skjer med det flyet? Ser jo nesten ut som at noen fyrer av JATO som er feilplassert og montert i feil rettning
Skrevet 11. januar 2005 20 år Lurte på det samme. Har aldri sett lignende. Er det et forsøk på et nytt bremsesystem ?
Skrevet 11. januar 2005 20 år Forfatter Det var ett prosjekt som ble satt i gang for å kunne fly en SF C130 inn i Iran og lande på en ektremt kort bane, og så ta av igjen. (Etter å ha lastet opp diverse gisler osv osv)
Skrevet 11. januar 2005 20 år Som Anders skriver så var det et prosjekt som ble satt igang for å hente ut gisler fra Iran. Målet var et område på størrelse med en fotballbane, hvor flyet skulle lande, snu, ta inn gislene, og ta av igjen i motsatt retning. For å få til dette ble flyet utstyrt med JATO både for takeoff og landing, og som videoen viser så gikk ikke det så bra... Sånn jeg har forstått scenarioet så skulle dette altså testes, og 2P'en satt med kontrollen over rakettene. En liten feilberegning fra 2P'en side gjorde at han utløste rakettene for tidlig, i for stor høyde, med det resultat at flyet nesten hadde null flyfart horisontalt da den traff bakken... Det ligger vel i kortene at prosjektet ble skrinlagt pga. litt vel mange skumle faktorer i hele opplegget... USA har igrunn gjort mye rart med flyene sine opp igjennom tidene, og man finner også videosnutter av en C-130 som lander og tar av på et hangarskip...
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.