Skrevet 4. januar 2005 20 år Jeg visste ikke om jeg skulle poste denne under Snackbaren eller her, men dette (Kaffekroken) er jo et forum der vi snakker om fly, så der for ble det her Men til "nyheten": Det har blitt lansert en ny "flybil". Jeg vet ikke som alle av dere har sett denne, men jeg synes denne så "snerten" ut FLYBIL!
Skrevet 4. januar 2005 20 år Er det bare meg som ikke ser fordelene med en slik doning? - Svinaktig dyr. For den prisen kan du kjøpe deg både fet bil og fett fly (uten en stor bråkete jetmotor som kommer til å holde din flygende aktivetet langt unna GA-plasser). - Du må fremdeles til en flyplass for å fly. - De fleste av disse doningene ser rare ut som biler, og enda rarere som fly. Denne var intet unntak... - Doningen må både ha ettersyn av flymekaniker, og må til EU-kontroll hvert annet år. Strengt tatt så kan du ikke gjøre noe med bilen selv, siden den er et fly. - Hvordan ser bilen ut med flyregistrering på siden? - Hvor gjør man av vingen når man ikke skal fly? - Vil bilen bli godkjent som bil med en J85 i rumpa? Må nok tilføye at slike kjøretøyer, spesiellt den bevingede type som denne, har jeg ingen tro på at kommer til å bli annet enn prototyper og leketøy for rikfolk, iallefall ikke iløpet av min del av fremtiden... Av alle disse variantene jeg har sett, så er det dog én jeg har mer tro på enn andre, nemlig "Moller M400 Skycar". Den ser ikke bedre ut enn andre, men den er iallefall en VTOL, så om ikke annet så har den helikopterets fordeler med tanke på landingsplasser. Det er først med en VTOL-maskin man får fordeler slik jeg ser det...
Skrevet 5. januar 2005 20 år Denne typen kjøretøyer kommer aldri til å 'ta av' så å si før vi får alternative fremdriftsmetoder, dvs. nye typer motorer og en helt annen elektronikk og automatikk enn det vi har i dag. Går nok en del årtier før flygende biler blir allemannseie... men det kommer sikkert til å skje en eller annen gang Men før den tid må de ble utrolig mye enklere å fly, navigere og vedlikeholde, slik som bilene er.
Skrevet 5. januar 2005 20 år *Fyllekjøring i flygebil* *Sovne bak rattet* *pappa er vi ved bensinstasjonen snart? jeg må på do nå! Nei du må klare å holde deg en time til da det ikke er landingsplasser her i oppdal* Hvem skulle kontrollere disse flygende bilene? Randi har vel allerede kuttet bemanningen til et minimum Desuten vil det nok kreves et dyrt flysertifikat i første omgang for å få lov til å kjøre
Skrevet 5. januar 2005 20 år Klare bare ikke å like den type biler. Så et program på discovery om flybiler, og de ser jo helt jævlige ut.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.