Ståle Syre Skrevet 24. august 2000 Skrevet 24. august 2000 Ut av ren nysjerighet lurer jeg på, hvor mange er det egentlig som har tatt de forskjellige sertifikatene som ligger i MS Flight Simulator? ------------------ LN-SSY (c:# Siter
oddhspjoetvold Skrevet 25. august 2000 Skrevet 25. august 2000 Jeg har "private pilot" men det var nok en vits [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/grin.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/grin.gif[/image] "instruktøren" godkjente meg, enda jeg landet flere meter i fra t/d point...ca 100m fra rullebanen på Meigs [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/grin.gif[/image] Odd Siter
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 25. august 2000 Skrevet 25. august 2000 Ikke HELT realistisk, nei [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/wink.gif[/image], men for moro skyld har jeg tatt PPL og IR, og kanskje jeg prøver meg på de andre etterhvert. Siter
Flemming H. Larsen Skrevet 25. august 2000 Skrevet 25. august 2000 Jeg har de 3 første sertifikater. Mangler stadig ATP-sertifikatet, men det er svært! Siter
Michael Bisgaard Olling Skrevet 26. august 2000 Skrevet 26. august 2000 Jeg har taget de 3 første certifikater men ATP´en er sindsyg svær. Siter
Gjest Skrevet 26. august 2000 Skrevet 26. august 2000 Jeg syns det skulle være slik at du ikke fikk fly cessna`n før du hadde tatt private pilot lappen. Og likedan med Jet flyene. Slik at det ble en jevn standard mellom alle i Flightsim miljøet mvh Morten Siter
Gjest Skrevet 26. august 2000 Skrevet 26. august 2000 Slik at kun en erfaren kaptein i SAS fikk tilgang til å prøve seg på Concord'en? Tja....kanskje salgstallene ikke akkurat vill nådd de samme "høydene" da som flysimulatorer gjør i dag. Flysimulator-miljøet ville nok da blitt like innskrenket og lukket som Hells Angels miljøet f.eks. [Endret av Arne Olav Øvstebø 26-08-2000.] Siter
Øyvind T. Grønning Skrevet 26. august 2000 Skrevet 26. august 2000 Hei! Har bare PPL "A" jeg [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image](Har ikke brukt så mye tid på det) Enn om VA'ene hadde begynt og kreve at kanidatene må holde på et CPL el. ATPL fs2k sertifikat for de som hadde fs2k? Hadde vert litt kult det og da, men...... ------------------ Vennlig Hilsen Øyvind (LN-OYG) (VBX112) Siter
Svein Olsen Skrevet 28. august 2000 Skrevet 28. august 2000 quote: Originally posted by Øyvind T. Grønning: Hei! Har bare PPL "A" jeg [image] http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif [/image](Har ikke brukt så mye tid på det) Enn om VA'ene hadde begynt og kreve at kanidatene må holde på et CPL el. ATPL fs2k sertifikat for de som hadde fs2k? Hadde vert litt kult det og da, men...... Hmm, ville jo bare være å åpne: PRIVATEPILOT.BMP, INSTRUMENT.BMP, COMMERCIAL.BMP, AIRTRANSP.BMP, i \\FS2000\\Uires katalogen, skrive inn navnet i et grafikkprogram. Og dermed har du alle sertifikatene klare... Siter
Eirik Loken Skrevet 28. august 2000 Skrevet 28. august 2000 Har ingen sertifikater - men ganske mange timer både på FS98 og etterhvert FS 2000. Crasher engang i blandt , flyr SID og STAR i inn -og utland og tar det ikke så tungt når noe går galt. Lærer jevnt og trutt noe nytt , og det er inspirerende. Mht rekrutteringen til miljøet , må ikke dette bli for avansert. Så lenge man retter seg etter ATC og ikke lager problemer for andre piloter , bør det være endel frihetsgrader. La oss ikke gjøre hobbyen mer problematisk enn nødvendig , det skal jo først og fremst være gøy ! Siter
Roar Eli Sandøy Skrevet 28. august 2000 Skrevet 28. august 2000 Har vel såvidt tatt et sertifikat i fs2k - men bevares, klarer godt å finne på gøy selv om jeg ikke må ha den lappen [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/grin.gif[/image]. Når du flyr online, (antar du mener sb/pc) så er det ikke noe krav om at du må være dødsflink for å ha det gøy - når jeg hadde min første tur for over 2 år siden, så hadde jeg ikke kart for området, måtte stort sett spørre kontrollere om ils freq (eller finne de fram på forhånd, tools som fsnav og slikt var ikke tilgjengelig) - det gikk på et vis, og var like gøy da, som det er nå. Når jeg sitter som kontroller så setter jeg pris på om piloter opplyser om de faktisk har kart - sid/star/ial kart eller noe, det er ikke et krav at de skal ha det, men si cleared xxx arrival til en pilot som ikke har kart, det blir ikek noe bra resultat. Har ikke piloten kart så finner jeg alternative løsninger, det er ikke noe problemer i det minste - men er kjekt å vite slik at jeg kan planlegge litt og eventuelt gi litt info på forhånd. Til piloter - vil du ha noen informasjon (ils frekvens, noe annet du lurer på, så spør, og du vil som regel få svar kjapt [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/wink.gif[/image] ) Samme om du er ny på sb - opplys om det, og ikke være redd for å spørre, ikke noe er så frustrerende som en pilot som har litt problemer, men er for redd for å spørre for å avklare en situasjon ! For meg personlig så har det å kunne fly mer og mer "avansert" det som meg har blitt mer gøy etterhvert, men det er noe som hver enkel pilot må avgjøre selv. ------------------ Roar Sandøy http://home.online.no/~eisoere/VACCN/" TARGET=_blank>VACC Norway http://home.online.no/~roa-sand/irc/" TARGET=_blank>"Irc for Dummies" Siter
Patrick Møller Johansen Skrevet 1. september 2000 Skrevet 1. september 2000 Jeg har akkurat tatt "Private Pilot licence" og holder på med "Instrument Rating Licence" Hilsen Patrick Møller Johansen LN-PMJ Siter
Eirik Hovland Skrevet 1. april 2001 Skrevet 1. april 2001 Er skikkelig fornøyd, for jeg har tatt alle sertifikatene i FS2000 PRO. Den siste var hard!!! Siter
Frode Stølen Skrevet 3. april 2001 Skrevet 3. april 2001 Har tatt "private pilot" og "commercial pilot" serfikatene det er noe jeg alltid gjør feil på "instrument rating" vet ikke hva??? flyr hele tiden i feil retning(har prøvd minst 14 ganger med samme utfallet ------------------ LN-STO Siter
Christer Havnø Skrevet 5. april 2001 Skrevet 5. april 2001 Å ta alle var noe jeg gjorde ganske fort etter at jeg fikk FS2K Pro. Jeg er en av de som liker realisme, og jeg tenkte det at etter å ha trent på flyene ei stund så hvorfor skulle jeg da ikke ta lappene? :-) Det er jo ikke som om jeg som ikke har vanlig flysetvikat kan ta å stikke av med en concorde på lovlig vis ;-) Mvh World Air Force Dir. Havnø Siter
Kenneth Warren Berg Skrevet 6. april 2001 Skrevet 6. april 2001 Apropos.... Nok en gang har Morten Jensen vist at han er en tullebukk. Kan du være så snill å drite i å være slik en surmaga bedreviter? Please. Hilsen Kenneth W. Berg Siter
Karl R Pettersen Skrevet 6. april 2001 Skrevet 6. april 2001 Kan dere ikke ta flaminga privat? Mvh Karl R Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.