Joachim Skjønberg Skrevet 25. desember 2004 Skrevet 25. desember 2004 Da blir det Dublin, EIDW - Oslo, ENGM med Virtual SAS/Braathens ( www.vbraa.com ) på Nyttårsaften. Tidspunkt? Opp til dere Vi søker: PILOTER ATC for EISN_CTR, EGPX_CTR, ENSV_CTR og ENOS_CTR. (Ståle Andre Ustad gjorde en kjempe jobb sist, ønskes gjerne ) Problem: VNAS ble visst irritert over at vi lånte serveren deres. Derfor får vi se om vi kan bruke fs.no sin, kommer ann på antall simmere som stiller. Send mail til joddle_bra691@msn.com eller xaevo@hotmail.com for påmelding. PS: Bare en av de Håper vi kan få en like hyggelig flight Computed route from DUBLIN (EIDW, EI) to GARDERMOEN (ENGM, EN): 11 fixes, 724.2 nautical miles Cruise altitude between FL250 and FL410 EIDW (0.0nm) -SID-> GELKI (36.9nm) -UP600-> BESOP (73.6nm) -UP600-> TRN (125.0nm) -UP14-> SAB (219.4nm) -UM89-> RIVOT (323.6nm) -UM89-> ALOTI (452.4nm) -UM89-> ZOL (538.8nm) -UP600-> SOTIR (602.2nm) -UZ16-> SIG (678.9nm) -STAR-> ENGM (724.2nm) Details: -------------------------------------------------------------------------------- ID FREQ HDG DIST Coords Name/Remarks EIDW 0 0 N53°25'16.80" W006°16'12.27" DUBLIN GELKI 28 37 N53°59'49.00" W005°54'15.00" GELKI (DUB 033/032) BESOP 33 37 N54°32'48.00" W005°26'46.00" BESOP (BEL 110/28) TRN 117.5 34 51 N55°18'48.00" W004°47'02.00" TURNBERRY SAB 112.5 74 94 N55°54'27.00" W002°12'23.00" ST. ABBS RIVOT 78 104 N56°24'29.00" E000°46'37.00" RIVOT ALOTI 50 129 N57°54'27.00" E003°36'30.00" ALOTI ZOL 116.85 51 86 N58°52'30.21" E005°38'24.55" SOLA SOTIR 68 63 N59°19'35.00" E007°30'00.00" SOTIR SIG 117.7 59 77 N60°00'54.22" E009°37'48.20" SIGDAL ENGM 78 45 N60°11'38.10" E011°06'01.30" GARDERMOEN Headings are magnetic, distances are in nautical miles. -------------------------------------------------------------------------------- EIDW SID GELKI UP600 TRN UP14 SAB UM89 ZOL UP600 SOTIR UZ16 SIG STAR ENGM -------------------------------------------------------------------------------- RAD/CDR restriction analisys: Route segment Rest. type Details Exclude? UM89 RIVOT-ALOTI RAD Only available for traffic Dest./Overfly ENORFIR 1. Dep./Overfly EISNFIR 2. Via NIBOG 3. Dep. Manchester TMA, Midlands Group, EGNH/NJ/NM/NO/NT/NV/SY UM89 SAB-RIVOT RAD Only available for traffic Dest./Overfly ENORFIR 1. Dep./Overfly EISNFIR 2. Via NIBOG Scenery for Dublin: www.ifsd.ie Flyeplanen er hentet fra, og copyrighted routefinder, http://rfinder.asalink.net/free/ EDIT: Nyttig side for piloter og spesielt ATC`s: http://www.vateir.net/eidw.asp Siter
Ståle Andre Ustad Skrevet 26. desember 2004 Skrevet 26. desember 2004 jeg blir meeeget gjerne atc, hvor du enn ønsker sir Siter
Gjest Skrevet 26. desember 2004 Skrevet 26. desember 2004 Da er jeg med! Håper det går bedre denne gangen FMCen ville ikke sammarbeide på julaften Da fikk jeg FL390 Siter
Joachim Skjønberg Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Skrevet 26. desember 2004 [color:"red"] Oppmøte: 09:00 Avgang: 09:45[/color] PS: Har mottat spørsmål om dette, og bare GELKI, TRN, SAB, ZOL, SOTIR og SIG er waypoints. Det andre er merkninger og airways. Er det ingen flere ATC`s? Da får Ståle bytte mellom kontrollstasjonene etterhvert. Siter
Ståle Andre Ustad Skrevet 26. desember 2004 Skrevet 26. desember 2004 jeg har ingen problemer med å kontrollere alle kontrollstasjonene, det er bare gøy det Siter
Gjest Skrevet 26. desember 2004 Skrevet 26. desember 2004 Du sa at kun GELKI, TRN, SAB, ZOL, SOTIR og SIG er waypoints, og at de andre er merkninger. Men hva er BESOP, RIVOT og ALOTI? Jeg er klar over at de andre er airways, men hva er BESOP, RIVOT og ALOTI? NDB eller VOR? Men waypoints er vel VOR, så jeg klarer ikke å finne ut noe annet det kan være Jeg tok Dublin-Gardermoen med FPen du hadde lagt ut, og det gikk strålende, men jeg er bare nysgjerrig for hva de andre ting er. Takk for svar =) Siter
Gjest Skrevet 27. desember 2004 Skrevet 27. desember 2004 GELKI, SOTIR, BESOP, RIVOT og ALOTI er intersections. TRN, SAB, ZOL og SIG er VOR-fyr. Grunnen til at han ikke slenger med BESOP, RIVOT og ALOTI som "waypoints", er at de, etter hva jeg kan se, ligger på den airway som er nevnt før og etter i øverste rutebeskrivelse. Siter
Werner Rafteseth Skrevet 27. desember 2004 Skrevet 27. desember 2004 EIDW SID GELKI UP600 TRN UP14 SAB UM89 ZOL UP600 SOTIR UZ16 SIG STAR ENGM real flightplan fra braathens: EIDW SID GELKI UP600 SOTIR UZ16 SIG STAR ENGM litt enklere å plotte inn også Siter
Joachim Skjønberg Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Skrevet 27. desember 2004 Jeg må nesten få spørre: Hvor finner du real fp`s? Siter
Joachim Skjønberg Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Skrevet 28. desember 2004 Flotters! Hvis ikke flere ATC`s kommer til undsettning får dere bytte på kontrollstasjonene. Annenhver, eller "du tar de siste, jeg de første" opplegg. Siter
Ståle Andre Ustad Skrevet 28. desember 2004 Skrevet 28. desember 2004 ok, jeg vil iaffal ta ENOS_CTR Siter
Martin Meyer Skrevet 28. desember 2004 Skrevet 28. desember 2004 Kan ta EISN_CTR og ENSV_CTR. Så kan du ta EGPX_CTR og ENOS_CTR. Siter
Joachim Skjønberg Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Skrevet 30. desember 2004 I morgen på fs.no sin server da Snakkes! Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 30. desember 2004 Skrevet 30. desember 2004 jau vi snakkes! Tviler på at jeg flyr fra Dublin men kan hende det kommer en overaskelse i Nordsjøen Skal nemlig trene litt med F18 Hornet der da... Siter
Werner Rafteseth Skrevet 30. desember 2004 Skrevet 30. desember 2004 Den er grei, Per Kristian. Men hold god avstand, ikke noe krashing i andre fly. Siter
Ståle Andre Ustad Skrevet 30. desember 2004 Skrevet 30. desember 2004 hvorfor likte ikke vnas at vi brukte den serveren? Siter
Stian Kolrud Skrevet 30. desember 2004 Skrevet 30. desember 2004 Et annet va som bruker deres server, bruker sasbraa norwegian sine fly? Siter
Joachim Skjønberg Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Skrevet 31. desember 2004 Sensasjon! Nåer klokken 08:32 og jeg har vært oppe en stund! Hehe, sovnet klokken 05:00, la meg klokken 22:00... (Måtte jo klare å stå opp ) Siter
Werner Rafteseth Skrevet 31. desember 2004 Skrevet 31. desember 2004 Og da er selvfølgelig fs.no serveren nede. VNAS sin er oppe da.. hysj hysj Siter
Joachim Skjønberg Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Skrevet 31. desember 2004 Vi har et problem...VNAS bannlyser oss etter en litt uheldig diskusjon mellom meg og Håkon Helgesen... Skal sende en mail til VNAS, og så tar vi sjansen IP:[color:"blue"] vnas.hopto.org vnas.hopto.org vnas.hopto.org [/color] IP: vnas.hopto.org Virtual Norwegian sin server. Krysser fingrene for at de ikke kicker oss Siter
Werner Rafteseth Skrevet 31. desember 2004 Skrevet 31. desember 2004 APP APP APP!!!! Vnas193 Vnas 375 Siter
Martin Meyer Skrevet 31. desember 2004 Skrevet 31. desember 2004 Vi vruker ny server nå IP: vnas.hopto.org Siter
Gjest Skrevet 31. desember 2004 Skrevet 31. desember 2004 Vi vruker ny server nå IP: vnas.hopto.org Det var vanskelig å se Joachim sitt innlegg ja? IP:[color:"blue"] vnas.hopto.org vnas.hopto.org vnas.hopto.org [/color] IP: vnas.hopto.org Siter
Joachim Skjønberg Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Skrevet 31. desember 2004 Hehe, endret den den Nå er vi to stk piloter og en ATC, og det er alt... PS: vnas.hopto.org Siter
Ståle Andre Ustad Skrevet 31. desember 2004 Skrevet 31. desember 2004 jeg forsov meg! sto opp for et kvarter siden (sto opp klokken 14:45) Siter
Werner Rafteseth Skrevet 31. desember 2004 Skrevet 31. desember 2004 Da vil jeg takke for fin ATC.. ble til at jeg landa alene på Gardermoen, og en annen kar måtte nødlande på Torp "Mayday, mayday, engine failure.. closest airport please!?" "Mayday, mayday, electronic failure, what is my speed?" "Sorry, can't reach the airport, must land in the terrain" "Oi, jeg kræsja" Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.