Posted August 18, 200024 yr Rekord i punkteringar ????? http://www.masselli.com/tires.jpg"'>http://www.masselli.com/tires.jpg" TARGET=_blank>http://www.masselli.com/tires.jpg Hoppas dom inte glömde domkraften hemma. [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/grin.gif[/image] Peter
August 19, 200024 yr Går det an?!?! [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/cool.gif[/image] KjellM
August 19, 200024 yr Hei Det burde vel fint gå an hvis landingen er vanvittig hard eller?? Noen som har noen synspunkter på detter??
August 19, 200024 yr Ser dyrt ut, i alle fall [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Aborted takeoff fra høy hastighet vil vel også kunne mishandle dekkene slik?
August 19, 200024 yr Kan ikke kommentere på bildet sånn sett, men bare konstatere at det skal forbrukes masse energi før en 747 er stoppet. Et tenkt eksempel der flyet lander i 145 knop (75 m/s) ved max landing weight (285.400 kg) - og du bruker den samme mengde energi til å koke vann fra 0 grader til 100 grader, så klarer du å varme opp ca 1900 kg vann til kokepunktet. Noe av bremseeffekten vil selvfølgelig motorene stå for, men likevel så er det masse energi som skal absorberes av bremser, understell, og ikke minst hjul [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/grin.gif[/image] ------------------ Roar Sandøy http://home.online.no/~eisoere/VACCN/" TARGET=_blank>VACC Norway http://home.online.no/~roa-sand/irc/" TARGET=_blank>"Irc for Dummies"
August 19, 200024 yr Tja, det er ikke uvanlig at hjulene slipper ut lufta ved en abort. Dekkene har "fuse plugs" som slipper ut lufta hvis dekket bli for varmt (rundt 475 grader om jeg husker rett). Dette for å unngå at dekket eksploderer. Det er ikke uvanlig med bremsebrann ved en abort ved max hastighet med fullt fly. En annen grunn kan være landing med antiskid u/s, da er det nesten umulig å bremse ned uten å punktere.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.