Martin Kaareng Skrevet 18. august 2000 Skrevet 18. august 2000 Var det en 727 som tok av i dag ca. halv tolv? Jeg satt i klasserommet, hadde veldig lyst til å løpe bort til vinduet og se, men...det kan man jo ikke [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Martin Siter
Kenneth Vika Skrevet 18. august 2000 Skrevet 18. august 2000 quote: Originally posted by Martin Kaareng: Var det en 727 som tok av i dag ca. halv tolv? Jeg satt i klasserommet, hadde veldig lyst til å løpe bort til vinduet og se, men...det kan man jo ikke [image] http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif [/image] Martin Jeg syntes nå det hørtes som et jagerfly jeg da, men jeg fikk ikke sett det, pga gardinene. Siter
Martin Kaareng Skrevet 18. august 2000 Forfatter Skrevet 18. august 2000 Det kan jo ha vært et jagerfly men mange eldre 737 og 727 har samme motorer som jagerfly, men uten afterburner. Jeg tror at 727 bruker samme motorer som F-4 Phantom, JT8D. Men, jeg tar sikkert feil, andre kan sikkert rette meg... [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Martin Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 18. august 2000 Skrevet 18. august 2000 quote: Originally posted by Martin Kaareng: Det kan jo ha vært et jagerfly men mange eldre 737 og 727 har samme motorer som jagerfly, men uten afterburner. Jeg tror at 727 bruker samme motorer som F-4 Phantom, JT8D. Men, jeg tar sikkert feil, andre kan sikkert rette meg... [image] http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif [/image] Martin B737-200 (Ryanair)og B727 bruker JT8D motorer ja... Ryanair hadde vel avgang ved 11-tiden( 1 mulig kilde!), og det kom 2 F-16 rett over hustaket her en gang i formiddag( en annen mulig kilde!). Den B727'en jeg nevnte tidligere i uken skal ikke gå før til neste onsdag, og da legger dere sikkert merke til det.... hehe ------------------ Kenneth G. Sørensen VNoAF ID16 Simmer, Modellflyger, og Stuer ved WF Torp kenso@c2i.net Siter
Roald Hansen Skrevet 18. august 2000 Skrevet 18. august 2000 Hei, Martin! McDonnell Douglas F-4 Phantom har to stk GE J79-GE-17 som hver yter 11 700 lbs (uten AB) og 17 900 lbs med afterburner. Engelskmennene har en annen versjon - en "anglofisert" og landbasert Phantom som har betegnelsen Phantom F.G.R Mk 2. Den har to stk Rolls-Royce RB 168-25R Spey Mk 202, som hver yter (m/u/afterburn) 12 250/20 515 lbs. 737-200 har som Kenneth sier JT8D-9 turbofans som yter 14 500/15 500 lbs. 727-200 har JT8D med ytelse på 14 500 til 15 500 lbs. De siste leveres bare uten afterburner [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Hilsen Roald Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 18. august 2000 Skrevet 18. august 2000 quote: Originally posted by Roald Hansen: De siste leveres bare uten afterburner [image] http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif [/image] Jeg må jo påpeke at JT8D lager så mye støy og buldring at den lett kan forveksles med et jagerfly MED etterbrenner eller et jordskjelv på rundt 3 til 4 på skalaen.... Hehe [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/wink.gif[/image] ------------------ Kenneth G. Sørensen VNoAF ID16 Simmer, Modellflyger, og Stuer ved WF Torp kenso@c2i.net Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.