Skrevet 13. desember 2004 20 år Ja i dag sto det litt om Battle Griffin i AN. Tyskland komemr med 24stk Tornados også kommer 3AWACS til Bodø I tilleg til 100 svenkse med 6 fly+ en del Norske jagere seff... Tyskland kommer også med 1.800 personer og 400kjøretøy. Man kan jo nevne at de har med MilitærPoliti, Leger, Ambulanser og eget luftvern. Man regner med at Bodø vil tjene 40millioner kroner på Battle Griffin.. Dette blir nok spendende. 21.februar er det.. Engelsk mennene kommer vel også?
Skrevet 13. desember 2004 20 år Battle Giifin er navnet på alle øvelser i NATO som har som delmål å øve NALMEB lagrene i en NATO artikkel 5 øvelse. Ca 1000 fra USMC skal være med i den sammenheng. Siste BG var i 99 om jeg husker rett. (Jobbet som lager-nisse på Hovedarsenalet i 2 mnd i den perioden.)
Skrevet 13. desember 2004 20 år Gode nyheter. Steinar: Da forhåndsbestiller jeg baksete-tur med Tronado på neste fs-treff. Fikser du det?
Skrevet 13. desember 2004 20 år Åj,dette blir bra.Kommer vel sikkert en del "heavy" transportfly i tillegg.
Skrevet 13. desember 2004 20 år Forfatter tror nok det ja fikk høre fra fattern at Luftwaffe vist nok har en egen Airbus som er PAX bygd... den tar vel 200 i slengen?
Skrevet 13. desember 2004 20 år Det har de, A310, som er i Norge ofte. (De kan konfigureres som sykehus og cargo fly også.) Nå i høst leverte Airbus den første A310MRRT ombyggingen også. (tankfly) A310
Skrevet 13. desember 2004 20 år Anders Eff: Any sjanse for mil exer aktivitet på Bardufoss i vinter?... fotomessig
Skrevet 13. desember 2004 20 år Ja, men ikke under BG..... Ellers så er det ikke sluppet til media ennå, men du vil nok finne det ut når du kommer opp!
Skrevet 13. desember 2004 20 år Bortover... (Andøya 4 dager til) Ellers så finner jeg vel ut av ting på egenhånd her jeg er nå
Skrevet 13. desember 2004 20 år Ellers er du ikke rare e-off'n! Ellers så vil det ikke forundere meg om vinteren vil vise tre store kattedyr leid av en konge, jaget av en trollmann ridene på en varm vind fra Montanas høye bjerge! (Se om du dekoder den du!) PS: Ja jeg har kjedet meg på kveldsvakt!
Skrevet 14. desember 2004 20 år Jaaa! Den skulle jeg egentlig vært med på... (sukk) Hadde vært gøy det, men det shatans Forsvaret sendte meg på Wing-Ops Rygge, og der er det jo gøy!
Skrevet 14. desember 2004 20 år Siste BG var i 99 om jeg husker rett. (Jobbet som lager-nisse på Hovedarsenalet i 2 mnd i den perioden.) Dette stemmer veldig bra Anders, var med på denne øvelsen i min førstegangstjeneste. Masse heftig som var med den gongen og....
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.