Gunnar Svensen Skrevet 15. august 2000 Skrevet 15. august 2000 Hei, Jeg har akkurat lastet ned det nye Island-sceneriet (3.0 og 3.1) som er en kjempeforbedring i forhold til tidligere løsninger. Ikke minst på grunn av sine fine og varierte texturer. Men jeg har et spørsmål som muligens en av dere der ut kan svare på: Hvilke selskaper og hvilke STOL-fly opererer på det innenlandske kortbanenettet på Island. Hittil har jeg bare funnet Icelandair og selskapets mange store Boeing-maskiner - men det er jo ikke mange steder innenlands at disse kan komme ned.. Gunnar Svensen Siter
Patric Moreau Skrevet 15. august 2000 Skrevet 15. august 2000 De heter Islandsflug, och har till skillnad från Icelandair sin hub på Reykjaviks flygplats mitt i stan. Icelandair har som du kanske vet, sin verksamhet på Keflavik. /Patric Siter
Kjell Blandhol Skrevet 15. august 2000 Skrevet 15. august 2000 Hei Var i Reykjavik i fjor sommer, rett ved innenriks flyplassen. Av de flyene fra Islandsflug jeg så, var det en overvekt av Fokker 50. Så noen andre små propellfly også, men er ikke sikker på hva slags typer det var. Siter
Gunnar Svensen Skrevet 15. august 2000 Forfatter Skrevet 15. august 2000 quote: Originally posted by Gunnar Svensen: Hei, Jeg har akkurat lastet ned det nye Island-sceneriet (3.0 og 3.1) som er en kjempeforbedring i forhold til tidligere løsninger. Ikke minst på grunn av sine fine og varierte texturer. Men jeg har et spørsmål som muligens en av dere der ute kan svare på: Hvilke selskaper og hvilke STOL-fly opererer på det innenlandske kortbanenettet på Island. Hittil har jeg bare funnet Icelandair og selskapets mange store Boeing-maskiner - men det er jo ikke mange steder innenlands at disse kan komme ned.. Gunnar Svensen [Endret av Gunnar Svensen 15-08-2000.] Siter
Orjan Utne Skrevet 15. august 2000 Skrevet 15. august 2000 Håper at jeg kan hjelpe deg der!!! Har selv fløyet t/r Island en del ganger, også med C-130 fra 335skvadronen på Gardemoen. De fleste av flyene til Islandflug har i de siste årene gått i Fokker F-27 / F-50, de har også brukt Dash-7,De har brukt mange andre også , men jeg husker ikke alle i slengen. Rundt på Island er det også laget mange "grus-striper" som regel ligger langs veien. på disse er det faktisk mulig å lande med C-17 Globemaster. Disse er laget på det grunnlaget at Island er et så seismisk aktivt område at hvis "H....." bryter løs. At man kan evakuere. Bare også legge tila Amerikanerene har også base der oppe... Lykke til ------------------ MVH Ørjan Utne Oberst Stasjonssjef Sola Flystasjon/JHQ-NORTH Virtual Luftforsvaret outne@online.no Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.