Arne Brathole Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Hvis det er noen her som er litt redde/usikre på hva de skal si til ATC og som også lurer litt på SAS-rutiner, er Steffan Hilmerby sin side det perfekte utgangspunkt. Herr Hilmerby startet sin karriere i det svenske flyvåpenet før han gikk til SAS. Her har han jobbet på det meste. Fra DC8 og F28 til A340 som han er kaptein på i dag. Her er linken til hovedsiden Men det som jeg mener er til nytte er den utrolig detaljerte beskrivelsen av: "2003 SK 443 MD-87 from Gothenborg ESGG to Copenhagen EKCH. So far from planning until gear up during initial climbout. " HER Her har han også lagt med forklaringer til alt han gjør i tillegg til lydfiler! Fra ground og ATC com.. Vil og anbefale "1998 SK 149 DC9-41 from Stockholm Arlanda ESSA to Gothenborg ESGG. From planning until landing." HER Her finnes det ikke lydfiler, til gjengjeld er alle komuniaksjoner skrevet ned! Grunnen til at jeg satt å leste på disse turene var at jeg ville lære litt om hvordan cpt og fo kommuniserer i cockpit. Dette er og fint beskrevet av Hilmerby. Jeg er betatester for gates.to og skal teste FSNet . Men dessverre vet jeg ikke om noen VATSIM brukere. Men hvis det er noen som er betatester så må de bare ta kontakt!! Selvfølgelig liker ikke VATSIM at noen bruker denne programvaren, så en eventuell online flight ville måtte foregått på IVAO når det har blitt godkjent.. Siter
Oscar Florian Skrevet 6. desember 2004 Skrevet 6. desember 2004 jeg har prøvd å ta en titt på hovedsiden, men da får jeg dette her: " Sorry Your Brownser does not support Java! " Hvordan fikser jeg dette? Siter
Fredrik Hoel Skrevet 6. desember 2004 Skrevet 6. desember 2004 Grunnen til at jeg satt å leste på disse turene var at jeg ville lære litt om hvordan cpt og fo kommuniserer i cockpit. Dette er og fint beskrevet av Hilmerby. Jeg er betatester for gates.to og skal teste FSNet . Men dessverre vet jeg ikke om noen VATSIM brukere. Men hvis det er noen som er betatester så må de bare ta kontakt!! Lagt deg til nå Siter
Arne Brathole Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Skrevet 6. desember 2004 jeg har prøvd å ta en titt på hovedsiden, men da får jeg dette her: " Sorry Your Brownser does not support Java! " Hvordan fikser jeg dette? Hvilken browser bruker du? Opera har ofte Java problemer.. Vanlig Explorer går glatt.. Siter
Sindre Hansen Skrevet 6. desember 2004 Skrevet 6. desember 2004 Opera funker fett her.Lastet riktig nok ned med java Siter
Oscar Florian Skrevet 6. desember 2004 Skrevet 6. desember 2004 jeg har prøvd å ta en titt på hovedsiden, men da får jeg dette her: " Sorry Your Brownser does not support Java! " Hvordan fikser jeg dette? Hvilken browser bruker du? Opera har ofte Java problemer.. Vanlig Explorer går glatt.. Jeg bruker vanlig Explorer. Siter
Arne Brathole Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Skrevet 6. desember 2004 Da har jeg ikke peiling.. Du får prøve å unngå hovedsiden, det er der det er java.. Bruk de linkene jeg skrev til de to turene.. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.