Jump to content

Featured Replies

Posted

Southwest er de første som nå vil få levert en B737 uten "eyebrow windows". Om du tilfeldigvis eier en 737 har Boeing også gitt ut et dokument slik at du kan plugge igjen disse vinduene.

 

Pussig - får man ikke mindre utsikt uten disse vinduene da?

 

[image]http://www.flightsim.no/aimg/eyebrow.jpg[/image]

 

I tillegg har de innstallert små vortex generatorer foran vinduene for å dempe vindstøyen;

 

[image]http://www.flightsim.no/aimg/sw_vortex.jpg[/image]

  • Author
Men du har ingen tall på hvor mye effekt disse vortex generatorene har på vindstøyen inne i cockpit ?
Nei, jeg fikk litt dokumentasjon om vinduene de fjerner, men ikke om disse generatorene.

Trenger man i det hele tatt så mye utsikt i et fly som uansett flyr IFR? Hvis flyet tilfeldigvis befinner seg inne i en sky er jo ikke vinduene til noen nytte likevel.

Trenger man i det hele tatt så mye utsikt i et fly som uansett flyr IFR? Hvis flyet tilfeldigvis befinner seg inne i en sky er jo ikke vinduene til noen nytte likevel.

Den dagen instrumenta av ein eller anna grunn ikkje funkar så er det koslig å kunna sjå ut ""

Hvis man da sitter i en 747 i stedet for en 737 er det vel maks uflaks da, ettersom den mangler disse øyenbrynene og etter sigende har dårlig utsikt fra cockpit.

Trenger man i det hele tatt så mye utsikt i et fly som uansett flyr IFR? Hvis flyet tilfeldigvis befinner seg inne i en sky er jo ikke vinduene til noen nytte likevel.

 

Vel, man må jo ha visuelle referanser under landing og avgang. Men disse vinduene er vel ikke så hensiktmessige i så måte.

Kanskje det ble designet med tanke på circle-to-land operasjoner?

FAR sier at man må gå missed hvis man mister syne av rullebanen etter MAP, men ikke hvis det skjer som følge av flyets design. Tenkte det unntaket kom mest for høyvingete fly, men kan jo være noe av det samme dette.

Kan ikke se at disse vinduene har noen hensikt så lenge man fly approachen riktig vei, og ikke på rygg "". Kan tenke meg at man av og til hadde problem med blending ved høy sol?

Trenger man i det hele tatt så mye utsikt i et fly som uansett flyr IFR? Hvis flyet tilfeldigvis befinner seg inne i en sky er jo ikke vinduene til noen nytte likevel.

Den dagen instrumenta av ein eller anna grunn ikkje funkar så er det koslig å kunna sjå ut ""

 

haha, ja er det noe som er sant så er det vell det ""

 

Men har disse "eyebrownene" noen innvrikning på flyet?

Hvis ikke ser jeg ikke noe vits i å fjerne de uansett.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...