Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

I dag har jammen pressen lagt seg i selene for å få flyhistorier på trykk.

 

De fleste har vel hørt om de to SAS-flyene som nesten kolliderte på Gardermoen. Det var vel VG som var først ute med den historien.

 

Dagbladet har funnet ut at et SAS-fly var 18 cm fra å slå halen i bakken under avgang.

 

Til slutt skriver VG at et MyTravel Fly kjørte av rullebanen på Evenes i går kveld.

Skrevet

I dag har jammen pressen lagt seg i selene for å få flyhistorier på trykk

De har vell den siste tiden generelt lagt seg i selene for å få negative historier om SAS på trykk...

Skrevet

hei

vedr. nærulykken på Gardermoen kan man bare udtrykke glæde over at ingen passagerer blev skadet.Ulykken bliver af pressen sammenlignet med Linate-ulykken.Pressen udtrykker at dette også er en flyveleder feil..!!!!

Beklageligt hvis det er en flyveleder fejl.Kanskje man burde se lidt på flyveledernes arbejdsforhold og arbejdspress.I disse tider bliver der skåret Meget ned på styrken af aktive flyveledere og assistenter, og det er forfærdeligt hvis der tilbage kun er få med et stort ansvar, der skal kontrollere og drive luftfarten fornuftigt.Der må råbes vagt i gevær i dette tilfelde som selvfølgelig også i andre tilfelde.Vi skulle nødig komme ud i situationer hvor vi sammenlignes med kulturer vi ikke ønsker at sammenlignes med rent fagligt.

Godt at der ikke hendte noget i dette tilfelde. """"""

Mvh

Ivar Rasmussen

Skrevet

De har vell den siste tiden generelt lagt seg i selene for å få negative historier om SAS på trykk...

 

De siste år kan man vel si. Ikke minst fra Verdens Gang.

Til og med jeg som ikke akkurat er noe "fan" av SAS synes jo til tider ting går mye over streken av verdiløs kritikk som kommer på trykk.

Skrevet
De har vell den siste tiden generelt lagt seg i selene for å få negative historier om SAS på trykk...

 

Hvor ofte ser du positive historier i media om noe som helst?

Skrevet

Tja, det er vel ingen grunn til å hisse seg opp ut fra Dag's små klipp fra i dag ""

 

Til den første: At det er to SAS-maskiner som er involvert, er bare tilfeldig. Nå gjelder det Avinor - en annen hakkeklylling for media.

 

Til den andre: Den har tidligere vært oppe på forumet her . Dagbladet har en korrekt beskrivelse - journalisten har lest rapporten. (Hvor mange av oss simmere tar bryet med å sjekke; gjøre leksa si før man dømmer media?)

 

Til den tredje: Jeg oppfatter at 320'en bommet under taxi, men vi får vente på rapport.

 

Karl R - ikke les aviser - "The Sun Always Shines On TV" ""

 

Hilsen Roald

Skrevet

I disse tider bliver der skåret Meget ned på styrken af aktive flyveledere og assistenter

 

Det er vel kanskje ingen god ide at flere flygeledere skal ha ansvar for samme rullebane....

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …