Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Brodern kom hjem på perm fra drillaspiranten i garden og kunne fortelle at musikktroppen i garden skulle være så "priviligerte" (hehe) at de skulle fly hercules Oslo-Sydney ifm. en opptreden der nede. Dette MÅ da være en spøk fra befalet? Drar hercen virkelig på så lange turer, og det må da være litt av en kattepine og sitte så ufattelig lenge i en Hercules ""

 

Håkon

Skrevet
Tror nok ikke de blir å fly Hercules ned dit. På en tur fra Gardermoen til f.eks Bodø blir man jo utslitt!

 

Utslitt vet jeg vel ikke men... KALD, og møkk lei i alle fall :-)

Skrevet

I sommer fløy HV-utvekslingsstudenter fra østkysten av USA til Værnes i C-130. Til Værnes kom C-130en fra St.Johns på Newfoundland. Det er også en bra tur ""

Skrevet

Utslitt vet jeg vel ikke men

 

Utslitt i huet. Man blir jo tullerusk. Og sitter man bak ved cargo-rampen, kan man jo bli syk om man ikke er ordentlig kledd, der er det jo kaldt og varmt om hverandre. ""

Skrevet

Bardufoss - Bodø - Trondheim. Ikke akkurat first-class, for å si det sånn. På tarmac'en før takeoff - kaldt. Etter ascent til cruise level - nokså varmt. Temperaturvekslingen gjorde at jeg ble tett som en gummipakning og måtte faktisk ta i for å utligne under descent. I tillegg kan jeg jo nevne vannet som drypper fra taket, plass(mangel)en osv.

Skrevet
I tillegg kan jeg jo nevne vannet som drypper fra taket
Ja, det har noe å gjøre med den kalde luften som siver inn bakfra, fra cargo-rampen, og den varme luften som kommer forfra, som treffes ett sted der bak, og lager kondens i taket, ved det ene styrestaget.
Skrevet
Tror nok ikke de blir å fly Hercules ned dit. På en tur fra Gardermoen til f.eks Bodø blir man jo utslitt!
Hvorfor tar du ikke siv. rutefly da Rønning, hvis det er så ille...
Skrevet

En Hercules fra 5`eren skal på LANGTUR (veldig langt avsted) om ikke så lenge. Så følg med, følg med.. ""

Skrevet
En Hercules fra 5`eren skal på LANGTUR (veldig langt avsted) om ikke så lenge. Så følg med, følg med.. ""

Den viktigste passasjeren stter seg nok ikke på Herculesen før det siste strekket ""

Skrevet

Den viktigste passasjeren stter seg nok ikke på Herculesen før det siste strekket ""

 

Det har du nok helt rett i CFM ""

Skrevet

Fløy c-130 (amerikanske) fra Gardermoen til Minneapolis i 1985 på HV-Ungdom`s utveksling Brukte 18 timer..... mellomlanda på Keflavik(Island) samt Goose Bay (Canada) for tanking. Retur gikk fra Minneapolis til Washinton til London og Oslo. Capt. var inne til resttjeneste og jobbet egentlig som tannlegge annen piloten var rørlegger. Loadmaster (han som har ansvaret bak i flyet) var også rørlegger..... unner ingen denne opplevelsen. Konklusjon ALLDRI i verden om jeg hadde blitt men en c-130 til "down under"

Skrevet

Det er ingenting som kan sidestilles med en forfriskende tur ombord i en C-130! -Det gjelder bare å få innrettet seg og f.eks rigge opp en brisk sånn at du kan legge deg ned å sove litt underveis (det hadde du ikke tenkt på :-)

Skrevet

Jo da. Loadmater hengte opp hengekøyer over laste lemmen, men det var ikke mange som ville legge seg i dem.... tenk om luka åpna seg "" Jeg sov der en times tid, men det var sinnsykt kalt så lang bak i flyet.

For ikke å snakke om da en skulle legge "kabel" på do, bak forhenget, med 100 stk som tilskuere. Legg merke til det neste gang du evt har muligheten, lyset over "doen" lager siluet av den som sitter der """" Lukta får vi ta en annen gang ""

Skrevet

tenk om luka åpna seg

 

Tenkte akkkurat det samme da jeg tok et av de siste bildene mine på airpics dot com

 

Loadmaster: "Gå utenom NO-STEP områdene så går det nok bra". Litt beroligende i alle fall...

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …