Skrevet 25. november 2004 20 år Brodern kom hjem på perm fra drillaspiranten i garden og kunne fortelle at musikktroppen i garden skulle være så "priviligerte" (hehe) at de skulle fly hercules Oslo-Sydney ifm. en opptreden der nede. Dette MÅ da være en spøk fra befalet? Drar hercen virkelig på så lange turer, og det må da være litt av en kattepine og sitte så ufattelig lenge i en Hercules Håkon
Skrevet 25. november 2004 20 år Jeg skal ikke uttale meg om korrekthet i påstanden, men om det skulle være sant: STAKKARS!!!
Skrevet 25. november 2004 20 år Tror nok ikke de blir å fly Hercules ned dit. På en tur fra Gardermoen til f.eks Bodø blir man jo utslitt!
Skrevet 25. november 2004 20 år Tror nok ikke de blir å fly Hercules ned dit. På en tur fra Gardermoen til f.eks Bodø blir man jo utslitt! Utslitt vet jeg vel ikke men... KALD, og møkk lei i alle fall :-)
Skrevet 25. november 2004 20 år I sommer fløy HV-utvekslingsstudenter fra østkysten av USA til Værnes i C-130. Til Værnes kom C-130en fra St.Johns på Newfoundland. Det er også en bra tur
Skrevet 25. november 2004 20 år Utslitt vet jeg vel ikke men Utslitt i huet. Man blir jo tullerusk. Og sitter man bak ved cargo-rampen, kan man jo bli syk om man ikke er ordentlig kledd, der er det jo kaldt og varmt om hverandre.
Skrevet 25. november 2004 20 år Sitter du i venstre midtrekka, neste siste plass, blir det kaldt HELE veien! Satt i kun en tynn genser mens folk satt godt innkledd og frøs...
Skrevet 26. november 2004 20 år Jeg har fløyet med Hercules fra Bergen til Bardufoss likte det ikke så veldig.
Skrevet 26. november 2004 20 år Bardufoss - Bodø - Trondheim. Ikke akkurat first-class, for å si det sånn. På tarmac'en før takeoff - kaldt. Etter ascent til cruise level - nokså varmt. Temperaturvekslingen gjorde at jeg ble tett som en gummipakning og måtte faktisk ta i for å utligne under descent. I tillegg kan jeg jo nevne vannet som drypper fra taket, plass(mangel)en osv.
Skrevet 26. november 2004 20 år Kan fortelle om en 5,5 timer lang tur med C-130 fra LICZ til ENGM... men det skal jeg ikke, av hensyn til meg selv og minnene fra turen
Skrevet 26. november 2004 20 år I tillegg kan jeg jo nevne vannet som drypper fra taket Ja, det har noe å gjøre med den kalde luften som siver inn bakfra, fra cargo-rampen, og den varme luften som kommer forfra, som treffes ett sted der bak, og lager kondens i taket, ved det ene styrestaget.
Skrevet 27. november 2004 20 år Etter det jeg har hørt bråker det så mye at man må bruke hørselvern hele tida, så herkules sydney-oslo. Jaja, det kunne jo blitt ett minne for livet.
Skrevet 27. november 2004 20 år Tror nok ikke de blir å fly Hercules ned dit. På en tur fra Gardermoen til f.eks Bodø blir man jo utslitt! Hvorfor tar du ikke siv. rutefly da Rønning, hvis det er så ille...
Skrevet 28. november 2004 20 år Det er ikke snakk om å ta sivile maskiner her. Det er snakk om at en blir sliten i hodet av å sitte ombord i en Hercules under lengre tid.
Skrevet 28. november 2004 20 år En Hercules fra 5`eren skal på LANGTUR (veldig langt avsted) om ikke så lenge. Så følg med, følg med..
Skrevet 28. november 2004 20 år En Hercules fra 5`eren skal på LANGTUR (veldig langt avsted) om ikke så lenge. Så følg med, følg med.. Mine tanker går til passasjerene...
Skrevet 28. november 2004 20 år En Hercules fra 5`eren skal på LANGTUR (veldig langt avsted) om ikke så lenge. Så følg med, følg med.. Den viktigste passasjeren stter seg nok ikke på Herculesen før det siste strekket
Skrevet 28. november 2004 20 år Den viktigste passasjeren stter seg nok ikke på Herculesen før det siste strekket Det har du nok helt rett i CFM
Skrevet 7. desember 2004 20 år Nå demret det endelig hvor & hvem dem snakker om..... The Queen goes south! mil.no
Skrevet 7. desember 2004 20 år Fløy c-130 (amerikanske) fra Gardermoen til Minneapolis i 1985 på HV-Ungdom`s utveksling Brukte 18 timer..... mellomlanda på Keflavik(Island) samt Goose Bay (Canada) for tanking. Retur gikk fra Minneapolis til Washinton til London og Oslo. Capt. var inne til resttjeneste og jobbet egentlig som tannlegge annen piloten var rørlegger. Loadmaster (han som har ansvaret bak i flyet) var også rørlegger..... unner ingen denne opplevelsen. Konklusjon ALLDRI i verden om jeg hadde blitt men en c-130 til "down under"
Skrevet 8. desember 2004 20 år Det er ingenting som kan sidestilles med en forfriskende tur ombord i en C-130! -Det gjelder bare å få innrettet seg og f.eks rigge opp en brisk sånn at du kan legge deg ned å sove litt underveis (det hadde du ikke tenkt på :-)
Skrevet 8. desember 2004 20 år Jo da. Loadmater hengte opp hengekøyer over laste lemmen, men det var ikke mange som ville legge seg i dem.... tenk om luka åpna seg Jeg sov der en times tid, men det var sinnsykt kalt så lang bak i flyet. For ikke å snakke om da en skulle legge "kabel" på do, bak forhenget, med 100 stk som tilskuere. Legg merke til det neste gang du evt har muligheten, lyset over "doen" lager siluet av den som sitter der Lukta får vi ta en annen gang
Skrevet 8. desember 2004 20 år tenk om luka åpna seg Tenkte akkkurat det samme da jeg tok et av de siste bildene mine på airpics dot com Loadmaster: "Gå utenom NO-STEP områdene så går det nok bra". Litt beroligende i alle fall...
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.