Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Det begynte å gå rykter om denne i sommer, da som at dette skulle være Airbus sitt svar på 7E7. Senere har det vært spekulert i om at det heller blir en konkurrent til sjiktet mellom B7E7-8 og B777-200.

Airbus har i alle fall fått pengene fra moderselskapet sitt, og også lån fra EU...

Boeing har regnet med å bruke 5,8mrd $ på sitt B7E7 prosjekt (på forkning og utvikling,) og jeg tror at dette ikke er medregnet utvikling hos de enkelte selskapene som står for byggingen av delene til flyet.

Når en ser hvor mye penger Airbus har fått til utviklingen (sålangt,) så kan jo det gi en indikasjon på at Airbus ikke bygger et helt nytt fly, men kanskje baserer seg på et av flyene de allerede har på samlebåndet.

Størrelsesmessig kan en se for seg dette som en A330-300. En del "rykter" har antydet at det blir sånn omtrent en (litt beefed-up) A330 med nye vinger og motorer, for å gjøre den mer økonomisk/gi lengre rekkevidde, noe som kan forklare de lavere kostnadene kontra B7E7, samt den korte tiden til entry of service (2008 mener jeg å ha lest)

Blir spennende å se hva de koker sammen:)

Skrevet

Det er jo helt klart det enkleste å basere seg på eksisterende modeller. Og det er jo heller ingenting gammeldags med A330. Boeing må på den andre siden bygge helt nytt siden 767-designet nå er foreldet. Men det blir spennende å se om Airbus klarer å matche rekkevidden til 7E7.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …