Skrevet 9. november 2004 20 år På det såkalte fagspråket definerer man "approach" som innflyvning. Når ATC sier "tune approach", så mener de at du må sette frekvensen til "approach-kontrolleren". Men der hvor det står "app. hold" på autopiloten, så holder den ILS-kursen for deg. Ergo, den kursen du har inn mot rullebanen. Correct me if I'm wrong..?
Skrevet 9. november 2004 20 år Vel, da må du følge vektorene ATC gir til deg. Skal du f.eks lande på 01R, så skriver du inn 110.95mhz i NAV1, så trykker du på app. hold, såvidt jeg husker! EDIT: Husker ikke om 110.95mhz er korrekt til 01R, men det finner du ut når du skal lande. Trykk på map, også finner du ILS freq. Den skriver du inn i NAV1, også må du fly inn til du ser den grønne ILS stripa på GPS, hvis du bruker den.
Skrevet 9. november 2004 20 år Når du er ute og flyr, finner du map veiw, og der trykker du på den flyplassen som du skal ha frekvensene til...da kommer alle frekvensene opp!
Skrevet 10. november 2004 20 år Forfatter Skjønte den ikke helt jeg. Flyet flydde bare rett fremm hele tiden. Skulle jeg ha trykket på nav eller app. hold? Sto ikke noe om d
Skrevet 10. november 2004 20 år Vet du hvor du finner ILS frekvensen ? Se på "kartet" som du har i FS. Sjekk ILS freq. Så skriver du inn den i NAV 1. Så setter du CRS (course) heading til den samme som rullebana. Når du nå kommer "innenfor ILS området" så ser du de lila/rosa strekerne som indikerer om du er på rett spor i forhold til glideslope / ILS bana. Når de lila/rosa strekerne kommer til mitten på, hm, kompassen? din... så tar APR i autopiloten over (du må altså aktivere APP/APR knappen) först i Autopilot.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.