Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei alle

Flott og fint med ATC på multiplayer-serveren. Jeg ville virkelig blive glad hvis det blev muligt med ATC her. Samtidig tror jeg også at mange ville blive bange,(specielt helt nye på Flightsim ), når de hører eller ser på "ATC Chat board ),- hvad der bliver sagt og skrevet. Jeg ville personligt gerne have ATC-support hver gang jeg approcher en flyveplads.Een mulighed ville være ,-at dem som ikke er interesseret i ATC får tildelt til eksempel Bane 01R på ENGM, hvor vi der vil ha ATC bruker 01L under TAKE-OFF/LANDING Etc,- for ikke at kollidere, og så ville de uden erfaring kunne titte på og lytte, så de også ville kunne lære hvordan man anvender ATC,- helt uden at vi kommer

i krangel osv.

Bare een mulighet..

Hilsen BRA762 / DAN292 ""

Skrevet
hei alle

Flott og fint med ATC på multiplayer-serveren. Jeg ville virkelig blive glad hvis det blev muligt med ATC her. Samtidig tror jeg også at mange ville blive bange,(specielt helt nye på Flightsim ), når de hører eller ser på "ATC Chat board ),- hvad der bliver sagt og skrevet. Jeg ville personligt gerne have ATC-support hver gang jeg approcher en flyveplads.Een mulighed ville være ,-at dem som ikke er interesseret i ATC får tildelt til eksempel Bane 01R på ENGM, hvor vi der vil ha ATC bruker 01L under TAKE-OFF/LANDING Etc,- for ikke at kollidere, og så ville de uden erfaring kunne titte på og lytte, så de også ville kunne lære hvordan man anvender ATC,- helt uden at vi kommer

i krangel osv.

Bare een mulighet..

Hilsen BRA762 / DAN292 ""

veldig god ide. ulempen er de flyplasser hvor det er bare en rwy så det vil vel si alle untatt engm.

Skrevet

Hvis de som ikke vil ha ATC gir bedskjed er alt mye enklere. Da kan de ta av når de ser at det ikke er trafikk. Så slipper man å bruke tid på: "Scanor 345, did you copy?" "Scanor 345, please aknolwedge" "Scannor 345...trur right heading 350, resume own naviagation. Climb and maintain FL200" "Scannor 345, right heading 355, climb fl 200" Ooooossssvvvv ""

Skrevet
Christian, du må vel forstå det at Vatsim er for oss genier!!!

disse folka er ikke helt tørre bak øra enda. så her må vi bare la dem få drive på

""""""

...Blandt annet for nybakte, og de som har en litt "rusten" stemme etter fredags kvelden (!?christan!?)... ""

Skrevet

Hvis det fortsatt er litt uklart......

Det skal IKKE være ATC på serveren til Flightsim.no.

Hele poenget med multiplayeren er at man kan fly sammen med andre uten ATC.

Dette har vert tatt opp såpass mange ganger at det burde egentlig ha sunket inn nå.....

Hvis noen har lyst til å leke ATC...greit nok det,men de kan da IKKE forvente at andre skal rette seg etter dem.

Jeg har ved flere anledninger selv sett at "ATC'en" skjeller ut andre piloter som ikke vil være med på det,og det er etter min mening helt forkastelig.

Som jeg har sagt før så har jeg ingenting imot at noen er ATC på fs.no sin server,men....og det er et stort MEN..INGEN SKAL BLI PÅTVUNGET ATC!! Dette må være en helt frivillig sak.Og det er derfor ingen grunn til at den som leker ATC skal bli forbanna på andre som ikke er interessert.

Skrevet
Hele poenget med multiplayeren er at man kan fly sammen med andre uten ATC.

Det er riktig det. Jeg ser på denne serveren som en slags inngangsport til online-flyvningens verden. Altså et sted alle kan koble seg opp uten å måtte følge en masse regler. Om man ønsker å fly i mer organiserte former kan man etter hvert ta steget opp til Vatsim.

Skrevet
Bare så synd at alle VNAS fly flyr på fs.no

Helt feil ""

Ser da til stadighet 5-6 VNAS'er på fs.no, mens nesten ingen på vnas sin egen server når jeg kobler opp....

Og angående ATC. Det blir ofte brysomt med ATC, når du har et par tre checklist du skal gjennom før landing, og i tilleg begynne å skrive i chat vinduet. En del ATC som har det med å bli irritert når jeg ikke svarer... ""

Skrevet

ATC på multiplayer blir sure når du ikke svarer Werner. Bare ler jeg av dette jeg. Det er VALGFRITT å svare på atc på mulitplayer.

Werner: Du velger selv om du vil svare. Ingen kan bli forbanna på deg for noe sånt, så lenge det er på mulitplayer her. Bare noen på multiplayeren som det er helt mørkt for. Ikke bry deg om dem.

Skrevet

Jeg må si meg enig her.

Nå har jeg ikke flydd noe særlig på multiplayer serveren på leeeeeeeeeeenge, men jeg synes det som fortelles her er latterlig.

Det er jo sikkert greit at noen yter ATC service på denne serveren, men denne personen MÅ respektere at kanskje ikke alle ønsker dette.

Etter min mening er VATSIM stedet for den som ønsker å fly med ATC service, eller den som ønsker å yte denne servicen.

Kun min ubetydelige mening, men jeg tror andre deler denne.

Skrevet

Ser da til stadighet 5-6 VNAS'er på fs.no, mens nesten ingen på vnas sin egen server når jeg kobler opp....

I kveld var vi ganske mange på VNAS serveren og på søndag blir det enda fler.

Hvis ATC skulle finne på å blir forbanna så er et jo bare å ignorere han, du må nok regne med å se en del stygge gloser i chattevinduet men ikke bry deg om det ""

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...