Gå til innhold

Aircraft Settings


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Snorre.

"Receive damage from stress" betyr rett og slett at flyet tar skade av for store belastninger.

Dette vil si:

Hvis du er ute og koser deg med en Cessna 182S og ligger på ca. 11000 fot i 82 knop.

Du syns det går litt treig, og trykker stikka helt inn i dash'n.

Samtidig gir du full gass, og slipper litt opp på stikka, slik at du ikke tar en inverted loop.

Når hastigheten på flyet nærmer seg 120 knop, vil du begynne å merke at det vibrerer kraftig, og det vil komme knakelyder fra flykroppen/vingefestene..

Hvis du nå røsker stikka til deg, for å stige oppover, vil du mest sannsynlig miste en, eller begge vingene.

Det som skjedde var at du overstressa materialet i vingene, slik at det rett og slett gav etter.

Fly blir utsatt for ulike typer stress, men tommelfingerregelen er å bruke flyene slik de er konstruert.

Dvs: Ikke prøv å bryte lydmuren med en B-737-400 el.l.. Det vil sikker gå å bryte lydmuren, men flyet vil dele seg opp under forsøket.

 

Håper dette gav deg en liten forståelse.

Vennlig hilsen,

Kay-Thomas.

 

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...