Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! På Fredag klokken 20:00 og utover, kanskje noen kommer før, (den 29.10) Jeg og noen andre Arragnerer et slags Fly in over store deler av Norge. Jeg sitter ENBR_APP med real ATIS "" No voice "" Vi har Follow me bil, og søker ENGM, (ENOS) ENZV, (ENSV), ENVA, ENBO osv. ATC`s. Håper på mye trafikk!!! Hvis det blir for mye, går vi over på vnas sin server. IP vnas.hopto.org

Det eneste problemet er at jeg ikke kommer inn på TS "" Får (error) hele tiden!

Alle som planlegger spydige kommentarer kan spare seg..."ATC på MP (hahaha)" ""

Det eneste jeg HÅPER på er :

Ha et callsign

Snakk engels ""

Oppgi FP

Og vær så snill å bli seriøs. Vi trenger ikke de som er ute etter å krasje. ""

Vel, Fredag 29.10.

Takk, no e eg ferdig :P

Skrevet

PKJ, kanskje en ide å skaffe seg kart da? Bare en tanke... ""

Fint at dere arrangerer flyin på en multiplayerserver og iblant ""

Skrevet

Ok, vi har ENGM og ENBR. Noen som kan og vil sitte:

ENOS (Oslo Control)

ENSV (Stavanger Control)

Trondheim control

Bodø Control

Værnes Approach

Sola Approach

Bodø Approach

/tower

Vi får nok ikke bemannet alle, men noen ""

Blir vi mange har vi som sagt vnas.hopto.org

Skrevet
Ok, vi har ENGM og ENBR. Noen som kan og vil sitte:

ENOS (Oslo Control)

ENSV (Stavanger Control)

Trondheim control

Bodø Control

Værnes Approach

Sola Approach

Bodø Approach

/tower

Vi får nok ikke bemannet alle, men noen ""

Blir vi mange har vi som sagt vnas.hopto.org

Jeg kan ta Torp APP. """" også kalt Farris APP. ""

Men forbeholder meg retten til og utebli. kan jo hende det kommer noe i veien. ""

MVH Fredrik.

Skrevet
Om ingen tar oslo ctr kan jeg godt ta den med ENGM ""

like greit det... 2 atc på samme oppdrag i samme airspace... da er det nødt til å tryne :P

Oslo ctr vil da si Kjeller, Fornebu og Torp om jeg ikke tar feil?

""""""

Det er feil. Oslo Control dekker hele Øst og Sørlandet. ""

Okey tok feil igjen selv. Etter og ha lest på VATSIM/IVAO så har de utvidet kontrollen til Oslo CTR så han kan dekke HELE Sør Norge... ""

Skrevet

*****ENDRING I PLANENE*****

I stedet for en kveld blir det nok litt hele helgen sier vi! "" Jeg kan ikke mellom 19 - 23 på fredag "" Likevel...

Men fra 15-16 - 18:00 sitter jeg. Lørdag klokken 20 og utover satser jeg på å sitte ENBR_APP.Nå har vi altså dekket Flesland og Oslo ""

Vi snakkes alle!

Skrevet

Dere kan gått ha det, men det kommer til å være det samme både Lørdag og Søndag. Selv om jeg ikke kan være med Fredag, skal ikke det ødelegge for dere! ""

Pluss at det begynner tildligere fredag, for noen. De som vil kan kommer kl 1500-16000

Skrevet

Jau kan prøve å sitte en del på ENGM i helgen men kan ikke hele... og antageligvis ikke så tidlig som 15 på fredag... men klokka 18 skal jeg antageligvis klare!

Men... hvordan kan man se andre flyplasser utenom sitt eget område på ATC radar screen??

Som ENGM ser jeg ned til Torp men ikke lenger sør :S Og ikke lenger sør enn... 20nm nord for ENGM ca..

Har ikke heeelt funnet ut hvordan man dekker alt ""

Skrevet
Jau kan prøve å sitte en del på ENGM i helgen men kan ikke hele... og antageligvis ikke så tidlig som 15 på fredag... men klokka 18 skal jeg antageligvis klare!

Men... hvordan kan man se andre flyplasser utenom sitt eget område på ATC radar screen??

Som ENGM ser jeg ned til Torp men ikke lenger sør :S Og ikke lenger sør enn... 20nm nord for ENGM ca..

Har ikke heeelt funnet ut hvordan man dekker alt ""

Torp blir dekket av meg fra 20-utover. ""

Skrevet

Jeg kan se trafikk opptil 3-4000 nm fra mitt område, men flyplasser og VOR osv bare 170-200. Jeg kan kontrollere flyplasser sør til Sola, og nord mot Vigra...Trykk View: Center airport eller noe sånt, for å velge en flyplass å kontrollere utenom den "egentlige". Tar av og til trafikken på Sola, og kontrollerer Sørstokken osv. Så, denne helgen skal nok bli kjekk! ""

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...