Joachim Skjønberg Skrevet 26. oktober 2004 Skrevet 26. oktober 2004 Heisann! På Fredag klokken 20:00 og utover, kanskje noen kommer før, (den 29.10) Jeg og noen andre Arragnerer et slags Fly in over store deler av Norge. Jeg sitter ENBR_APP med real ATIS No voice Vi har Follow me bil, og søker ENGM, (ENOS) ENZV, (ENSV), ENVA, ENBO osv. ATC`s. Håper på mye trafikk!!! Hvis det blir for mye, går vi over på vnas sin server. IP vnas.hopto.org Det eneste problemet er at jeg ikke kommer inn på TS Får (error) hele tiden! Alle som planlegger spydige kommentarer kan spare seg..."ATC på MP (hahaha)" Det eneste jeg HÅPER på er : Ha et callsign Snakk engels Oppgi FP Og vær så snill å bli seriøs. Vi trenger ikke de som er ute etter å krasje. Vel, Fredag 29.10. Takk, no e eg ferdig Siter
Rune Kalleberg Skrevet 26. oktober 2004 Skrevet 26. oktober 2004 Kan ta ENGM så lenge folk holder seg seriøse og følger hva jeg sier... Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 26. oktober 2004 Skrevet 26. oktober 2004 her er mannen som skal sitte i follow me bil... dere får den via og laste ned betaen til FLYINN Siter
Fredrik Bachke Skrevet 26. oktober 2004 Skrevet 26. oktober 2004 Hørtes jo artig ut dette! Får vel ta meg en tur den kvelden! Siter
Gjest Skrevet 26. oktober 2004 Skrevet 26. oktober 2004 PKJ, kanskje en ide å skaffe seg kart da? Bare en tanke... Fint at dere arrangerer flyin på en multiplayerserver og iblant Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 26. oktober 2004 Skrevet 26. oktober 2004 joda kart over gater osv. det har jeg Siter
Vegard Knutsen Lillevoll Skrevet 27. oktober 2004 Skrevet 27. oktober 2004 Jeg tror jeg kommer... Lenge siden jeg har flydd MP, men det skal nok holde Siter
Joachim Skjønberg Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Skrevet 27. oktober 2004 Hehe, bra det karer! Hmm...får oppdatere ATIS`en flere ganger utover kvelden, da...*telefonregningen...* Siter
Joachim Skjønberg Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Skrevet 27. oktober 2004 Ok, vi har ENGM og ENBR. Noen som kan og vil sitte: ENOS (Oslo Control) ENSV (Stavanger Control) Trondheim control Bodø Control Værnes Approach Sola Approach Bodø Approach /tower Vi får nok ikke bemannet alle, men noen Blir vi mange har vi som sagt vnas.hopto.org Siter
Fredrik Bjørnebekk Skrevet 27. oktober 2004 Skrevet 27. oktober 2004 Ok, vi har ENGM og ENBR. Noen som kan og vil sitte: ENOS (Oslo Control) ENSV (Stavanger Control) Trondheim control Bodø Control Værnes Approach Sola Approach Bodø Approach /tower Vi får nok ikke bemannet alle, men noen Blir vi mange har vi som sagt vnas.hopto.org Jeg kan ta Torp APP. også kalt Farris APP. Men forbeholder meg retten til og utebli. kan jo hende det kommer noe i veien. MVH Fredrik. Siter
Joachim Skjønberg Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Skrevet 27. oktober 2004 Hehe, nydelig! You are cleared to "utebli" wia, Foxtrott Lima Sierra, descend and maintain 4.000 feet. Siter
Rune Kalleberg Skrevet 27. oktober 2004 Skrevet 27. oktober 2004 Om ingen tar oslo ctr kan jeg godt ta den med ENGM like greit det... 2 atc på samme oppdrag i samme airspace... da er det nødt til å tryne Oslo ctr vil da si Kjeller, Fornebu og Torp om jeg ikke tar feil? Siter
Fredrik Bjørnebekk Skrevet 27. oktober 2004 Skrevet 27. oktober 2004 Hehe, nydelig! You are cleared to "utebli" wia, Foxtrott Lima Sierra, descend and maintain 4.000 feet. Cleard to utebli wia, foxtrot lima sierra descend and maintein 4000 feet. LN-EHB. det var en ny vri. Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 27. oktober 2004 Skrevet 27. oktober 2004 Om ingen tar oslo ctr kan jeg godt ta den med ENGM like greit det... 2 atc på samme oppdrag i samme airspace... da er det nødt til å tryne Oslo ctr vil da si Kjeller, Fornebu og Torp om jeg ikke tar feil? Det er feil. Oslo Control dekker hele Øst og Sørlandet. Okey tok feil igjen selv. Etter og ha lest på VATSIM/IVAO så har de utvidet kontrollen til Oslo CTR så han kan dekke HELE Sør Norge... Siter
Joachim Skjønberg Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Skrevet 27. oktober 2004 *****ENDRING I PLANENE***** I stedet for en kveld blir det nok litt hele helgen sier vi! Jeg kan ikke mellom 19 - 23 på fredag Likevel... Men fra 15-16 - 18:00 sitter jeg. Lørdag klokken 20 og utover satser jeg på å sitte ENBR_APP.Nå har vi altså dekket Flesland og Oslo Vi snakkes alle! Siter
Stian Nilsen Skrevet 27. oktober 2004 Skrevet 27. oktober 2004 Ikke for å være slem. Men jeg synes det er dårlig at du endrer planene som allerede er satt, da mange sikkert allerede har omgjort åp sine planer for å kunne være med å fly på den opprinnelige kvelden. Siter
Joachim Skjønberg Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Skrevet 28. oktober 2004 Dere kan gått ha det, men det kommer til å være det samme både Lørdag og Søndag. Selv om jeg ikke kan være med Fredag, skal ikke det ødelegge for dere! Pluss at det begynner tildligere fredag, for noen. De som vil kan kommer kl 1500-16000 Siter
Rune Kalleberg Skrevet 28. oktober 2004 Skrevet 28. oktober 2004 Jau kan prøve å sitte en del på ENGM i helgen men kan ikke hele... og antageligvis ikke så tidlig som 15 på fredag... men klokka 18 skal jeg antageligvis klare! Men... hvordan kan man se andre flyplasser utenom sitt eget område på ATC radar screen?? Som ENGM ser jeg ned til Torp men ikke lenger sør Og ikke lenger sør enn... 20nm nord for ENGM ca.. Har ikke heeelt funnet ut hvordan man dekker alt Siter
Fredrik Bjørnebekk Skrevet 28. oktober 2004 Skrevet 28. oktober 2004 Jau kan prøve å sitte en del på ENGM i helgen men kan ikke hele... og antageligvis ikke så tidlig som 15 på fredag... men klokka 18 skal jeg antageligvis klare! Men... hvordan kan man se andre flyplasser utenom sitt eget område på ATC radar screen?? Som ENGM ser jeg ned til Torp men ikke lenger sør Og ikke lenger sør enn... 20nm nord for ENGM ca.. Har ikke heeelt funnet ut hvordan man dekker alt Torp blir dekket av meg fra 20-utover. Siter
Joachim Skjønberg Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Skrevet 28. oktober 2004 Jeg kan se trafikk opptil 3-4000 nm fra mitt område, men flyplasser og VOR osv bare 170-200. Jeg kan kontrollere flyplasser sør til Sola, og nord mot Vigra...Trykk View: Center airport eller noe sånt, for å velge en flyplass å kontrollere utenom den "egentlige". Tar av og til trafikken på Sola, og kontrollerer Sørstokken osv. Så, denne helgen skal nok bli kjekk! Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 28. oktober 2004 Skrevet 28. oktober 2004 jeg endrer planene mine. Er noe som har kliket med follow me bilen så jeg kommer som Oslo Control hele fredag kveld og mest sansynlig Lørdag og Søndag også Siter
Joachim Skjønberg Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Skrevet 28. oktober 2004 Hvis det skal være så mange i Oslo, får dere kjøre en Control, Tower, kanskje GRD hvis ikke tower tar det, og APP Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 28. oktober 2004 Skrevet 28. oktober 2004 jeg sitter CTR og da tar jeg Oslo CTR, Stavanger CTR og Trondheim CTR hvis ingen andre CTRer er på... Siter
Joachim Skjønberg Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Skrevet 28. oktober 2004 Ok. Men, jeg kan dekke Stavanger Control som ENBR_APP. Så tar du ENTR hvis og ENOS hvis ingen andre kommer på. ENSV kan jeg ta Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 28. oktober 2004 Skrevet 28. oktober 2004 Ok da neida All aircraft on first contact report Alpha and position. Siter
Christian Sager Skrevet 28. oktober 2004 Skrevet 28. oktober 2004 får håpe ikke alle Vatsim piloter forsvinner på søndag da;) Husk. Senior Student test på Gardermoen!! Siter
Fredrik Bjørnebekk Skrevet 28. oktober 2004 Skrevet 28. oktober 2004 får håpe ikke alle Vatsim piloter forsvinner på søndag da;) Husk. Senior Student test på Gardermoen!! tror det er mest press på fredag/lørdag. kommer nok noen til deg og på søndag. Siter
Rune Kalleberg Skrevet 29. oktober 2004 Skrevet 29. oktober 2004 Jeg sa jeg skulle ta Oslo CTR og ENGM..... litt for sent der per kristian Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.