Einar Halvorsen Skrevet 23. oktober 2004 Skrevet 23. oktober 2004 den 3. og 7. november er det ønskelig med mye ATC online både i Sverige, Norge og Danmark. Da får vi besøk av Speedbird online den 7. nov. og en gruppe fra Australia som er på sin World flight den 3. nov. Se mer info på vaccsca sitt eventforum Siter
Ståle Andre Ustad Skrevet 23. oktober 2004 Skrevet 23. oktober 2004 jeg vil så jævli gjerne hjelpe men jeg skjønner ikke hvordan jeg blir atc..kan du ikke lage en sånn guide som du gjorde på hvordan logge på vatsim? Siter
Andreas F. Tollefsen Skrevet 23. oktober 2004 Skrevet 23. oktober 2004 Hvilke flyplasser er det som er aktuelle? Eller er det hovedsakelig center posisjoner? Siter
Arild Oldervoll Skrevet 23. oktober 2004 Skrevet 23. oktober 2004 Ståle: Har du prøvd deg som et pilot! Du bør absolutt ha en del timer som pilot før du prøver deg som ATC. Når du så har fått de i boks så tror jeg du vil ha mye bedre forståelse for hva en ATC gjør, så er det bare å sette seg inn i ASRC, og det gjør du ved å lese manualen og andre veiledninger. Men uansett om du skal bli pilot eller ATC så MÅ du lese en del, blant annet VATSIM's reglement (det er tørrt, men nødvendig), prosedyrer, terminologi osv. Siter
Ståle Andre Ustad Skrevet 23. oktober 2004 Skrevet 23. oktober 2004 jeg har en del timer bak stikka men ikke på vatsim Siter
Arild Oldervoll Skrevet 23. oktober 2004 Skrevet 23. oktober 2004 Beklager, var som pilot PÅ VATSIM jeg mente. Når du forsøker deg som pilot vil du få et godt innblikk i hvordan alt foregår på VATSIM, og om det i det hele tatt er noe for deg (noe alle jeg kjenner synes etter at de har prøvd det). Du finner mye nyttig informasjon på http://www.vateud-td.org/ . Noe av det er bare stoff du bør ha kjennskap til mens andre ting er ting du bør kunne. Les derfor gjennom alt minst en gang og forstå det, spør gjerne på forumet her om det er noe du lurer på. Siter
Einar Halvorsen Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter Skrevet 24. oktober 2004 jeg vil så jævli gjerne hjelpe men jeg skjønner ikke hvordan jeg blir atc..kan du ikke lage en sånn guide som du gjorde på hvordan logge på vatsim? For å bli ATC må du gjennomføre en teoretisk test i regi av VATSIM og deretter en del trening samen med en instruktør fra vACC-SCA. Av programvare trenger du ASRC. For å melde deg som interesert i å bli ATC må du gå inn på vACC-SCA sine sider og registrere deg. Følg instruksjonene på forsiden. Du kan også ta kontakt med Peter Schnider. Mail til han og alle andre i staff på vACC-SCA finner du på websidene til vACC-SCA. Som det er sagt av andre i denne postingen er det en stor fordel å ha en del timer som pilot på VATSIM før du begynner som ATC. Da får du et innblikk i hvordan ting og tang funker. Du MÅ også sette deg godt inn i hvilke regler som gjelder både for piloter og ATC. Dette finner du på VATSIM sine sider. Der finner du også hvilke krav som stilles til en ATC, fraseologi, prosedyrer, graderinger av ATC etc. etc. Det er utrolig mye nyttig info på de sidene. Det er ikke vanskelig, men det kreves en del forberedelse og interesse. Jeg har med vilje ikke lagt linker til de ulike sidene, for er du virkelig interesert så skal du ha evne til å finne frem selv. Ivertfall, velkommen til oss i flightsimmiljøet og lykke til videre. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.