Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg hørte Manson - Exeeder (Orginal), spant jeg rundt i stolen så jeg nesten ble kvalt av ledningen til headsettet "" Gammel "synther" jeg vet du. "" Mye bra mixing her. Har tukla litt med elektronisk musikk i noen år og her er mitt bidrag. Ikke noe hardt men litt mer slapp av musikk. Trancefixed4ever(remake) og Oxygen(chilloutmix) is recommended ""

• Svar 126
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Skrevet
Når jeg hørte Manson - Exeeder (Orginal), spant jeg rundt i stolen så jeg nesten ble kvalt av ledningen til headsettet "" Gammel "synther" jeg vet du. "" Mye bra mixing her. Har tukla litt med elektronisk musikk i noen år og her er mitt bidrag. Ikke noe hardt men litt mer slapp av musikk. Trancefixed4ever(remake) og Oxygen(chilloutmix) is recommended ""

Exeeder er en bra låt "" Skal høre litt på låtene dine utover dagen! Bra du liker settet ""

Skrevet
Har i lengre tid nå vurdert å prøve meg som DJ' date=' synes det ser meget spennende og utfordrende ut.

Derfor lurer jeg på om det er noen her på forumet som har DJ erfaring?

Lastet ned et lite program fra nettet hvor jeg kan sitte å mixe litt PM3'er på PC'en, men dette viste seg å bli litt vanskelig med tanke på at jeg bare fikk høre den musikken jeg spillte, og det var da litt vanskelig å finne rett rytme for å forflytte meg over til den andre låten smertefritt.

I tillegg så er det jo litt klønete å styre alt med en mus, det er jo som å være DJ med bare en arm.

Kanskje noen der ute har en annbefaling på et program som kan være artig å mixe litt på?

Ellers så er jeg meget interissert i å høre fra deres erfaringer innenfor denne type hobby.

For å klare opp spørsmålet litt så spør jeg etter noen DJ'er, og da tenker jeg ikke på at du stod å trykket play under klassefesten, men heller noen som vet å bruke et mixeboard.

Er meget spent på å høre deres erfaringer! "" [/quote']

Når det gjelder mixing av musikk på PC så er det bare et program som gjelder, nemlig Traktor DJ Studio fra Native Instruments. Denne er litt mer profesjonell enn alle andre programmer som har blitt anbefalt her. Dette programmet er helt genialt og sinnsykt bra. Det følger også med en hel rekke effekter osv. Du kan også bruke dette live fra en bærbar datamaskin og evt. investere i Final Scratch for bruk på sceneopptreden. Send meg gjerne PM hvis du lurer på noe :) Les mer på: www.native-instruments.com

Skrevet

Jøss! Hadde ikke trodd denne tråden skulle komme opp igjen! :grin:

Nå er det en stund siden denne tråden ble etablert, men som dere ser så har den vokst på seg med både kunnskap og erfaringer!

Jeg har solgt mitt DJ utstyr, men måtte for noen uker siden gi etter for abstinensene og gikk derfor til innkjøp av Hercules DJ console, Mk. II som fungerer perfekt til hjemmemixing!

Så, om det er noen der ute som sitter med spørsmål om musikk eller DJ'ing så er det minst en håndfull personer her som kan svare deg på det du måtte lure på.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...