Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i lengre tid nå vurdert å prøve meg som DJ, synes det ser meget spennende og utfordrende ut.

Derfor lurer jeg på om det er noen her på forumet som har DJ erfaring?

Lastet ned et lite program fra nettet hvor jeg kan sitte å mixe litt PM3'er på PC'en, men dette viste seg å bli litt vanskelig med tanke på at jeg bare fikk høre den musikken jeg spillte, og det var da litt vanskelig å finne rett rytme for å forflytte meg over til den andre låten smertefritt.

I tillegg så er det jo litt klønete å styre alt med en mus, det er jo som å være DJ med bare en arm.

Kanskje noen der ute har en annbefaling på et program som kan være artig å mixe litt på?

Ellers så er jeg meget interissert i å høre fra deres erfaringer innenfor denne type hobby.

For å klare opp spørsmålet litt så spør jeg etter noen DJ'er, og da tenker jeg ikke på at du stod å trykket play under klassefesten, men heller noen som vet å bruke et mixeboard.

Er meget spent på å høre deres erfaringer! ""

• Svar 126
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Skrevet

Heisan...

Skal du PCDJ´a så anbefaler jeg AtoMixMp3.

Du kan laste ned skins så du får en kopi av Denon, Numark eller Pioneer før å nevne noen.

Anbefaler deg å sette inn et ekstra lydkort, så du kan høre incoming song på headphones.

Har brukt det her i 1 år snart og er meget fornøyd med det, bra aveksling mot å stå i stua å leke.

Skrevet

Jeg bruker MixVibes Pro5, som jeg synes er knallbra. Her kan du få opptil 16 kanaler å mixe mellom!

For å gjøre det enklere å mixe mellom to melodier bør du ha et ekstra lydkort. Da kan du plugge til øretelefoner på det ekstra lydkortet, og du kan da finne riktig beathastighet og kille de riktige frekvensene før du begynner å mixe overgangen.

Prøvde meg fram med en fire-fem forskjellige programmer før sommeren, og endte opp med dette.

Du finner info om det her:

http://www.mixvibes.com/pages/mixvibespro5.html

Eneste problemet med dette er at det er så mange funksjoner at en må være kjapp med musa og tastene for å rekke over alt når en mixer:D Det er ganske så proft!

Skrevet

Hei!

Det finnes ikke en programvare som gjør det like gøy å mixe, som med "ekte" hardware. En tokanals mixer og to CDspillere for en nybeynner er ikke særligt dyrt... prøv det vist du har muligheten ""

Skrevet

Jeg er DJ, men jeg bruker hardware.. Mitt anlegg berstår av, 1stk Pioneer djm300 mikser, og en Denon 2000 mk2 dobbel cd spiller. Anbefaler "hardware" på det sterkeste. Utrolig gøy å holde på med!

Når jeg får penger nok skal jeg kjøpe 2 stk Technics platespillere tror jeg..

Skrevet

Timmy.. Er du Norsk eller er du Svensk? Begynner å lure en del her. I det ene øyeblikket skriver du flytende Norsk, og i det andre så er det flytende Svensk. ""

Hehe..

16 år i Sverige, gikk skole.

4 år i Norge, gikk skole, traff en nydelig Norsk jente.

3 år tilbake her i Sverige, jobber på Dell

Kjøpte mine første Denon CD spillere og mixer når jeg var 12 år, har kjørt mobilt discotek i 6 år og nightclub i 2 år.

Spilt en del i det siste her i Sthlm på fest og mye hjemme.

Det var vel det jeg hade å si om livet mitt.. hehe.. ""

Skrevet

Hei Hei

Idag er jeg på strålende humør.

Hvorfor det lurer dere på da ? ""

Jo, derfor at jeg igår bestilte meg:

2 st Technics SL-DZ1200. (koster egentlig 13995 sek)

og

1 st Pioneer DJM-909. (koster egentlig 16995 sek)

Totalprisen skulle alltså blitt ca: 45000 sek.

Jaha? Men det passer vel ikke inn i pilot-spare-penger planen.

Nei, det gjør det ikke, MEN:

Jeg kjøpte pakken for en pris som uten kvitto og garanti (som jeg får med) garantert skulle vært stjelt i nærmeste handel = fikk de for en sinnsyk god pris ! ""

Så her ser leksakerne ut.

[image]http://djservice.com/data/grafix/Produkte/PIONEER/DJM707-909/DJM-909_neu_4.jpg[/image]

[image]http://www.video-direct.com/technics/turntables/sl-dz1200-lg.jpg[/image]

[image]http://www.djportal.pl/uploads/sprzet/sldz1200.jpg[/image]

Skrevet

Du er brutal Timmy!!!! """"

Har akkurat invistert i denne godbiten:

[image]http://www.cdrinfo.com/Sections/Articles/Sources/Hercules%20DJ%20Console/Images/HER100big.jpg[/image]

Jada, vet den ser litt barnslig ut, men den får jobben gjort i samarbeid med Virtual DJ! ""

Kostet litt over tusenlappen, men vi får se om jeg tar steget videre når jeg har fått spart opp noen tusen, blir vel til sommeren. ""

Skrevet
Timmy:

Har du også platespillere, eller benytter du deg kun av cd?

Driver og øker vinylsamlinga mi nå, og håper å få kjøpt meg mixer og platespillere/cdspillere til høsten ""

Neh, har prøvd vinyl men det funker ikke.

Tror jeg har fått til EN bra mix av 10000 eller noe sånn ""

Men CD , funker det veldig bra ""

Får se om jeg tar opp et set og legger ut når jeg fått spillerne.

1210 med en mixer er ikke speciellt dyrt her.

Si ifra om du finner noe i Sverige så kan vi ordne med transport.

Skrevet

Neh, har prøvd vinyl men det funker ikke.

Tror jeg har fått til EN bra mix av 10000 eller noe sånn

Men CD , funker det veldig bra

Får se om jeg tar opp et set og legger ut når jeg fått spillerne.

1210 med en mixer er ikke speciellt dyrt her.

Si ifra om du finner noe i Sverige så kan vi ordne med transport.

Har sittet og sett på utstyr, også i sverige i flere år, vet sånn ca hva jeg har lyst på, men det blir jo ikke det jeg kjøper vel og merke, er jo student, kanke ha råd til alt ""

Kan forøvrig se samlinga mi (per i dag) her:

http://www.discogs.com/collection?user=brendas

Har en del vinylskiver på vei akkurat nå:)

Har foreløpig kun lekt meg med software, så har ikke opplevd forskjellen på vinyl/cd. Men, har nå en del rundt meg som har utstyr for begge deler, og erfaring, så har folk til å hjelpe meg. Kan bla ta kontakt med Miss Jarea, nordisk dj-mester, som går i nesten samme klasse som meg:)

Ta en titt her Hard to find records

Takker:) Kjøper nå det meste via eBay, får det billigere der, og en del av det jeg kjøper derfra er faktisk helt nytt:)

Skrevet

Med det samme vi har denne tråden igang..

Hørte en sang på byen i går som jeg kunne tenkt meg å få tak i, men desverre er det ingen som vet hva den heter.

Blir litt dårlig forklart dette, så blir ikke overrasket over om ingen forstår hva jeg snakker om, men er verd et forsøk.

Vil tro at sangen er av "nyere stil", da den er en blanding mellom typisk spansk house (med gnålende jentestemmer), rap og house generelt.

Skrevet

Hmm.. kan det være noen av Lasgo´s nye sanger ?

All Night Long (129 BPM) med en dårlig synth string i seg, eller Surrender (135 BPM) som har veldig mye "gnålete jentestemme" i seg ?

Er veldig vanskelig å si hvilken sang det er du mener her.. hehe.

Skrevet

Hehe, det kan jeg forstå for dette ble skivebom. Kanskje ikke så rart. Det spessielle med den sangen jeg snakker om er at de snakker spansk så og si hele tiden. Den har veldig mye "spansk" rytme, hodet mitt sier Carona eller noe slikt når jeg hører den...

Skrevet

Nå spør du vanskelig Ivar ""

Regner med det IKKE er Junior Jack,spansk hele tiden? hmm kan det være....

- Pound Boys - K Pasa (Relativt ny)

eller

- Bellini - Samba De Janeiro

eller

- Paradisio - Bailando (Gammel slager)

eller

- Lee Cabrera - Shake It (ikke noe rap, sex og singeliv rytme)

En sang jeg har fått på hjernen er carolina marques - The killersong, er en del russ som spiller den og har jeg hørt..-

Skrevet
Du høres ut som en som har litt peiling, Timmy. Vet du et program hvor man kan lage "jingles" til radio? Program som kan mikse lyd og lage diverse kule effekter.

Snakket med en kompis ang dette, og Reason kan alt det der... skal du bare mikse sammen lyder og ikke lage noe selv, kan du bruke Acid, hvor du kan legge til masse effekter.

Skrevet

Fortsatt ingen treff, men har fått noen nye sanger til samlingen min.. ""

Jeg var så smart at jeg tok video opptak når de spillte to av sangene jeg lurer på hva heter, så her får dere også en smak av russetiden!

Det er video 2 jeg i hovedsak er ute etter..

Video 1

Video 2

Skrevet

Video 1: Lorna - PapiChulo og i videon synger de:

Tu quieres mmm,

Te gusta el mmm,

Te traigo el mmm,

Y Lorna a ti te encanta el mmm,

Que rico el mmm,

Sabroso mmm

Y a ti te va a encantar el mmm

Har du tatt opp videon med en Ixus v2 ?

Får exakt samme kvalitet og lyd når jeg tar opp med min Ixus ""

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...