Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

!!#%"¤#"¤!¤!"#¤%¤ vatsim.

Nå har jeg reaktivert kontoen min hos vatsim og skal laste ned den ""!#¤%"¤%" filen. Jeg har til og med fått nytt passord hos dem, men får ikke logget inn.

Jeg prøver alt, men får det ikke til. Jeg ¤#!# å måtte streve meg ihjel bare for å få tak i ei lita "#¤"#¤% fil. Sorry ordbruken her, men jeg måtte få ut litt steam. Login er det samme som ID hos vatsim ?

Bare for å være sikker.

Christian

Skrevet
!!#%"¤#"¤!¤!"#¤%¤ vatsim.

Nå har jeg reaktivert kontoen min hos vatsim og skal laste ned den ""!#¤%"¤%" filen. Jeg har til og med fått nytt passord hos dem, men får ikke logget inn.

Jeg prøver alt, men får det ikke til. Jeg ¤#!# å måtte streve meg ihjel bare for å få tak i ei lita "#¤"#¤% fil. Sorry ordbruken her, men jeg måtte få ut litt steam. Login er det samme som ID hos vatsim ?

Bare for å være sikker.

Christian

Hvilken fil er det du snakker om? Dersom det er HostSB så hentes den fra avsim, og der må du være registrert med eget brukrnavn og passord. Koster ikke noe. Lønner seg å lese det som dukker opp på skjermen.

Skrevet

Jeg registrerte meg på nytt. Orket ikke det styret med å måtte vente ei uke til. Så ble det i orden i alle fall.

Men nå finner jeg ikke fs9.cfg så jeg gir opp for i år. Prøver igjen neste år. Har instillingene på for å ikke skjule filer osv. Leter etter denn bruksanvisningen. Men det må være noe galt enten på min maskin eller i den anvisningen:

Installation av HostSB modulen

Om du redan installerat HOSTSB.DLL modulen, var vänlig hoppa över denna del.

Ladda ner HostSB modulen från vårat filbibliotek.

Packa upp HOSTSB.DLL i flygsimulatorns Modules katalog. Exempelvis: C:\\FS2004\\MODULES.

För att undvika att flygsimulatorn frågar om vi vill ladda en "gammal" modul vid uppstart måste vi lägga till en rad i FS2004s konfigurationsfil. FS9.CFG, som konfigurationsfilen heter, finns under C:\\Documents and Settings\\Your user name\\Application Data\\Microsoft\\FS9 i Windows XP. Användare av andra Windowsversioner finner den under C:\\Windows\\ApplicationData\\Microsoft\\FS9 eller C:\\Winnt\\ApplicationData\\Microsoft\\FS9. Observera att Application Data mappen är en dold mapp, ser du den inte så gå in under Verktyg/Mappalternativ/Visning, välj "Visa dolda filer och systemfiler".

Öppna FS9.CFG.

Lägg till följande rader under all text:

[OldModules]

HostSB.dll=1

Spara och stäng CFG filen.

HostSB är installerad och redo för användning.

Jeg kjører en nyinstallert Windows XP Pro Norsk/SP1. Alle drivere installert. Installerte FS9 i dag. Ren installasjon med PMDG 737/700. Lagt inn Fsuipc.dll og hostsb.dll i Modules mappen under FS9 mapppen.

Christian

Skrevet

FS9.cfg ligger ikke i FS9-mappen, desverre. Den gode nyheten er at løsningen ligger her "".

Skrevet

Jeg også vet at den ikke ligger der. Du må lese innlegget. Jeg vet at den ligger (SKAL LIGGE) under Documents and settings/username osv osv....

Men problemet er at den ikke ligger der. Garantert. Jeg kjørte også

%appdata%\\microsoft\\fs9

finner ikke banen. Ikke planer om den ligger der. Jeg har fjernet haken for å skjule filer, dette gjør jeg nesten hver dag på pc'er jeg fikser. Alle filene vises, men jeg kan også søke etter fs9.cfg på ALLE hardiskene. Men som før

Finner ikke filen.

Skjønnnnnnnnner absolutt ingenting lenger

Hva skal til for å få til ting !!!

""""""""""""

Skrevet

Wow, ro ned da mann. Beklager at jeg kom med ubrukelige tips. Skal huske på det neste gang jeg åpner kjeften.

Skrevet

Sorry....

Det finnes ingen ubrukelige tips. Alle tips er hjertelig velkommen. Og jeg finnes ikke i nærheten av irritabel på noen her inne. Dere alle er kjempeflinke og greie. Det er bare det at jeg er forfulgt av uhell og uflaks DeLuxe for tiden.

Beklager mine utbrudd på det sterkeste.

Christian ""

Skrevet

Greit det "". Vi skal nok klare å lokalisere din fs9.cfg, men det var merkelig at harddisk-søket ikke resulterte i noe. Den burde/må jo finnes et sted.

Skrevet

C:\\Documents and Settings\\Your user name\\Application Data\\Microsoft\\FS9 er den egentlige plasseringen. Men nå har det seg sånn at jeg finner ikke eng gang \\application Data\\ , men siden jeg har norsk XP, så begynner jeg å lurer på om det skal være \\programdata\\, men jeg finner ikke fs9.cfg der heller.

Når jeg installerte fs9, så tok jeg complete installation. Og jeg restartet som man bør etter den installeringen. For å si det sånn så klarer jeg ikke å forstå hvorfor den ikke er der når jeg har gjort alt 100 % riktig etter boka. Dvs etter hva folk skriver her i forumet med anbefalinger osv. Jeg har installert alt dette for 1 mnd siden, og da fant jeg .cfg filen lett. Men jeg gjorde ingenting annerledes denne gangen. Jeg fikk meg en hardisk kræsj i går kveld, men satt inn en ny hardisk i dag. Akkurat samme type, samme størrelse. Ny partiosjonert og formatert og ren installasjon av alt. Da burde det ikke være noen sak å finne den mener jeg.

Jeg måtte ut å lufte meg tidligere her, fordi jeg holdt på å sprekke... he he. Jeg er mye mer roligere nå. Men jeg vurderer å gi opp å komme meg online, vet ikke om det er verdt det. Har aldri prøvd det før heller, så jeg vet ikke hva jeg går glipp av sånn sett. Jeg vet at jeg elsker å fly PMDG på kveldstider og bare nyte flyturene mine ""

Christian

Skrevet

Et skudd i mørket, men etter hva du sier så forstår jeg det sånn at du nettopp har formatert og lagt inn FS på nytt? Har du startet simmen etter nyinstallasjonen?

Skrevet

Det hadde jeg ikke for inntil nylig nå. Tok meg en flyvetur for å klarne tankene. Og der var fila du "":):):) Da har jeg mer forståelse her. Så tok jeg en titt inn her igjen, og da slo det meg at jeg kunne sjekke nå, siden jeg har startet flightsim. Den lager ikke fs9.cfg før man har startet fs minst èn gang. Sånt noe skulle jeg ønske at det var nevnt en eller annen plass i sånn opplærings dokument. Men men. Jeg smiler fra øre til øre her nå, kanskje ting begynner å komme på stell nå da.

Da fortsetter jeg der jeg slapp ""

Takk for påminnelsen

Christian

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...