Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

hmmmm....Norge har ganske godt vedlikehold så det er kansje derfor det ikke er kommet i Norge men i andre land. men det er sikkert bare et tidsspørsmål til det kommer sprekker store som grand canyon på våre også ""

Skrevet

Tror det har mer med at andre land har fløyet sine fly "hardere" enn hva Norge har gjort. Sprekker i vingeseksjonen er vanskelig å forhindre selv med godt vedlikehold.

Forsvaret har prøvd å kjøpe nye fly flere ganger, men politikerne vil ikke gi dem penger til å kjøpe nye fly. Bl.a. har det vært nære ved at vi fikk C-130J.

Skrevet

Hvordan kan en Hercules sprekke da? Problemer med aggresiviteten? ""

Den sprakk i alle fall ikke da jeg fløy med den i militzen. Det som holdt på å sprekke var ørene mine.. + magen under landing. Makan til menneskefiendtlig maskin skal du lete lenge etter ""

Jan

Skrevet

For det jeg vet så har nok Hercules flyene fortsatt noen år igjen i forsvaret.

Forsvarsbudsjettet strekker vel ikke til med fornying av flåten før det merkes store strukturelle feil på flere av gamle travere.

Mener å huske at det for en liten stund tilbake ble merket sprekkdannelser i propellene men disse er selvfølgelig blitt skiftet ut.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …