Skrevet 10. oktober 2004 20 år Noen som vet hvor jeg får tak i modellfly strobes??? Har et cessna 182
Skrevet 10. oktober 2004 20 år Finns säkert ett färdigt kit att köpa i någon hobby butik, men både Clas Ohlson och ELFA har blinkande lysdioder du kan använda: http://www.elfa.se/elfa/produkter/no/2011538.htm http://www.elfa.se/elfa/produkter/no/2021789.htm Koppla rätt på +/- på mottagarens servo utgångar så har du plötsligt blinkande beacon och strobes..!
Skrevet 11. oktober 2004 20 år Blinkande lysdiod hos Clas... De har bara blinkande röd diod i katalogen ser det ut som... ELFA har blinkande Vit också (för strobes). Edit. Vid närmare granskning så har ELFA bara röd, gul och grön blinkande dioder. Den jag trodde var vit har bara "vit" plast.
Skrevet 11. oktober 2004 20 år En vanlig lysdiode blir for svakt til dette. Jeg kjøpte et sett beregnet for dette ifra Norwegian for endel år tilbake. Og det fungerte bedre, men selv det blir lite synlig i fullt dagslys. Men til nattflyging var det helt topp.
Skrevet 11. oktober 2004 20 år De hadde ikke hvit blinkende lys. Noen som vet hvor sterke disse lyene er? Er det flash/blitz lys?
Skrevet 11. oktober 2004 20 år En vanlig lysdiode blir for svakt til dette. Jasså? Jag använder en blinkande röd 5mm diod från ClasO som jag kopplat på servoutgång (5V) på mottagaren på min lilla Hornet Helikopter. Fungerar aldeles utmärkt som en Beacon. Edit: Se på det här videoklippet. Denna Helikopter har en blinkande diod från ClasO. Syns bra. Den syns ute också, men som med alla ljus, inte lika bra mot solen
Skrevet 11. oktober 2004 20 år jeg vil tro det blir bra nok lys en vanlig lysdiode bare du ikke drar MANGE hundre meter bort
Skrevet 11. oktober 2004 20 år Forfatter Er det noen som vet hvordan jeg kan se at det kommer inn passaskjerer på flyene??? Hadde vært fint vis noen kunne hjelpe meg!
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.