Arne Eitrem Skrevet 27. september 2004 Skrevet 27. september 2004 Hei Det hadde vært kjempedigg og kommet i gang med ATC på Vatsim. Nå er det endelig bredbånd på de mest øde stedene på Toten også. Jeg har registrert med på Vatsim Og fått kode og passord. Men er det noen som kan si litt om nødvendig programmvare. Det står mye om dette i leksjonene men ønsker å høre efaringer fra andre brukere. Hvordan er det med Atc kontrollere her i landet? Hvilke flyplasser har tårn o.l. Siter
Arild Oldervoll Skrevet 27. september 2004 Skrevet 27. september 2004 Jeg anbefaler deg egentlig å prøve deg som pilot først så du får satt deg inn i fraseologi og prosedyrer. Det er greit at en pilot spør ATC om hjelp, men pilotene kan lett tvile på egen sikkerhet om ATC begynner å spørre om hjelp. Men fortvil ikke, når du har begynt som ATC er du svært sjeldent alene som flyegeleder eller obersvatør, så det er mange å spørre. For å være ATC trenger du programmet ASRC , som gir deg radarskjermen som viser pilotene som er pålogget. Du BØR også ha headsett med mikrofon og et program som kalles AVC (Advanced Voice Client) til å snakke med de andre pilotene og ATC Siter
Arne Eitrem Skrevet 27. september 2004 Forfatter Skrevet 27. september 2004 Hei takk for svar. Jeg formulerte meg litt dumt, men det er som pilot jeg ønsker å prøve meg. Er det ofte ATC rundt om på ulike flyplasser? Er kjepegiret på å prøve etter jeg så programmet på TV2 lørdag. Ellers ser jeg på meg selv som en rimelig dreven Simpilot, så det nye blir kommunikasjonen verbalt(?!) Siter
Stig Sandnes Skrevet 27. september 2004 Skrevet 27. september 2004 Vel og merke så trenger du ikke AVC når man sitter som ATC, i og med at voice-greia er innebygget i ASRC (veldig fin ting ) Siter
Arild Oldervoll Skrevet 27. september 2004 Skrevet 27. september 2004 Oki, beklager at jeg misforstod deg. Det første du må gjøre er å gå inn på vatsim.net og registrere deg så du får en brukerid og passord. Deretter er det veldig mye nyttig informasjon på Pilot Resource Center på vatsim.net. Der står det meste du trenger å vite for å komme i gang, og det står også alt du trenger av kunnskap og software. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.