Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Det hadde vært kjempedigg og kommet i gang med ATC på Vatsim. Nå er det endelig bredbånd på de mest øde stedene på Toten også. Jeg har registrert med på Vatsim Og fått kode og passord. Men er det noen som kan si litt om nødvendig programmvare. Det står mye om dette i leksjonene men ønsker å høre efaringer fra andre brukere. Hvordan er det med Atc kontrollere her i landet? Hvilke flyplasser har tårn o.l.

Skrevet

Jeg anbefaler deg egentlig å prøve deg som pilot først så du får satt deg inn i fraseologi og prosedyrer. Det er greit at en pilot spør ATC om hjelp, men pilotene kan lett tvile på egen sikkerhet om ATC begynner å spørre om hjelp.

Men fortvil ikke, når du har begynt som ATC er du svært sjeldent alene som flyegeleder eller obersvatør, så det er mange å spørre.

For å være ATC trenger du programmet ASRC , som gir deg radarskjermen som viser pilotene som er pålogget.

Du BØR også ha headsett med mikrofon og et program som kalles AVC (Advanced Voice Client) til å snakke med de andre pilotene og ATC

Skrevet

Hei takk for svar. Jeg formulerte meg litt dumt, men det er som pilot jeg ønsker å prøve meg. Er det ofte ATC rundt om på ulike flyplasser? Er kjepegiret på å prøve etter jeg så programmet på TV2 lørdag. Ellers ser jeg på meg selv som en rimelig dreven Simpilot, så det nye blir kommunikasjonen verbalt(?!)

Skrevet

Oki, beklager at jeg misforstod deg.

Det første du må gjøre er å gå inn på vatsim.net og registrere deg så du får en brukerid og passord. Deretter er det veldig mye nyttig informasjon på Pilot Resource Center på vatsim.net. Der står det meste du trenger å vite for å komme i gang, og det står også alt du trenger av kunnskap og software.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...