Steinar Bakke. Skrevet 9. september 2004 Skrevet 9. september 2004 Hvorfor skal det hvere så vanskelig og logge seg på serveren,når det er bare 8/10 stykker inne. Jeg ser at det er flere som står Grounded/Slew/Pause Hvorfor?? Skal vi ikke fly,i fellesskap,når vi er inne på serveren. Dette burde vi i fellesskap få rettet på. Jeg har sett over lengere tid, at det mange kjente,som ikke lenger årker og hvere med i fellesskapet på grunn av trafikken, som utspeiler seg på serveren. Når man ser at noen står On Ground i mere en 5 timer da begynner mann og miste lysten, på hele greia. Siter
Karl Mathias Moberg Skrevet 13. september 2004 Skrevet 13. september 2004 Nja... Det er jo sant det, men det er jo ganske mange som lar pcen stå på mens de ikke er der! Siter
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 13. september 2004 Skrevet 13. september 2004 Synes disse burde vise litt hensyn og logge seg av MP-serveren når de ikke flyr selv slik at andre kan få tilgang. Det er tross alt begrenset plass på MP. En mulig løsning er at serveren blir automatisk restartet f.eks. hver andre eller tredje time for å luke ut inaktive brukere, men dette vil samtidig skape problemer for de som er aktive og som må logge seg inn på nytt. Dersom alle viser litt hensyn burde dette ikke være noe stort problem. Siter
Bjørn Frederich Petersson Skrevet 16. september 2004 Skrevet 16. september 2004 Synes disse burde vise litt hensyn og logge seg av MP-serveren når de ikke flyr selv slik at andre kan få tilgang. Det er tross alt begrenset plass på MP. En mulig løsning er at serveren blir automatisk restartet f.eks. hver andre eller tredje time for å luke ut inaktive brukere, men dette vil samtidig skape problemer for de som er aktive og som må logge seg inn på nytt. Dersom alle viser litt hensyn burde dette ikke være noe stort problem. Jeg er helt enig i det... men man kan jo ikke dirve å restarte serveren hele tiden heller da... tenk på de som har nokk probbs. med å komme seg på ifra før av... når de først er på, så blir de kasta ut igjen fordi at noen driver å restarter serveren Siter
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 16. september 2004 Skrevet 16. september 2004 Ser poenget. Derfor skriver jeg mulig løsning og at det vil skape problemer for de som er aktive , men det er en uting at piloter er logget på serveren over flere dager "for å sikre seg plass". De er jo en medvirkende årsak til at så mange har problemer med påloggingen. Dessuten bør alle logge seg av (når de er ferdig med å fly da ), ved å disconnecte serveren på normal måte, ellers tror jeg mange innganger bare henger og ikke lar andre logge seg på. Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 16. september 2004 Skrevet 16. september 2004 Jeg støtter forslaget om automatisk restart! Ofte når folk ikke kommer inn (2002 brukere) hjelper det å restarte serveren. Derfor synes jeg at dette er et genilat forslag Siter
Dag Johansen Skrevet 16. september 2004 Skrevet 16. september 2004 Jeg gjør i grunn dette manuellt hver morgen, men det er ikke noe i veien for å lage en automatikk i det. Er det noen kloke hoder som hvet hvordan man kan få et program i xp til å restarte på et gitt tidspunkt? Siter
Magnus Wiik Skrevet 16. september 2004 Skrevet 16. september 2004 det finnes en funksjon i XP som gjør det mulig å starte programmer til faste tidspunkter. Om den virker har jeg ikke peil på, men det er nå hensikta. Ligger på kontrollpanel, kalles "planlagte oppgaver". Jeg brukte den en gang til å spamme et nettverk, men det funka ikke. Grunnen kan ha vært at jeg linka til ei .bat-fil, og ikke til ei .exe-fil. Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 23. september 2004 Skrevet 23. september 2004 Sorry at dette er en litt gammel tråd men alikevel.. Så i Clas ohlson (jeg og den stavinga ) og der var det en strømtimer. Den kan slå av og på ti ganger i døgnet hvis jeg husker rett. Og hvis man kan sette sånn at serverprogrammet starter med windows (med msconfig eller noe) så må jo det funke? Så lenge serveren slår seg på når strømmen gjør det.. Siter
Dag Johansen Skrevet 23. september 2004 Skrevet 23. september 2004 Siden maskinen gjør andre ting enn bare den multiplayerserveren er ikke det mulig. (Dette kunne forresten UPS'en ha fikset - den kan slå av og på maskiner på et bedre vis enn å bare slå av strømmen) Jeg blir forresten ikke klok på denne "planlagte oppgaver" til Microsoft. Den har ikke noen funksjon for å restarte en oppgave, og det er jo kul umulig å få den til å forstå at den skal starte et program en gang i døgnet og la det kjøre i 23 timer og 59 minutter og da stoppe det. Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 23. september 2004 Skrevet 23. september 2004 ehh.. glemte det med å slå av kanskje ikke så lurt å kutte strømmen brått. Men jeg håper noen smarte persomner kommer på en bra ide. Spurte pappa om han hadde vært borti noe sånt noen gang men han hadde ikke det. Ha sa imidlertid at det ikke var så vanskelig å lage det(noe jeg ikke tror på ett sekund ) Kaskje det finnes timerprogrammer gratis på internett? Siter
Magnus Wiik Skrevet 23. september 2004 Skrevet 23. september 2004 Jeg blir forresten ikke klok på denne "planlagte oppgaver" til Microsoft. Den har ikke noen funksjon for å restarte en oppgave, og det er jo kul umulig å få den til å forstå at den skal starte et program en gang i døgnet og la det kjøre i 23 timer og 59 minutter og da stoppe det. Det jeg tenker meg er å først lage ei .BAT-fil som lukker og starter programmet, for så å kompilere denne til ei .EXE-fil, som legges i planlagte oppgaver. Dette er selvfølgelig på et fullstendig teoretisk plan.... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.