Tarjei Lundarvollen Skrevet 12. august 2004 Skrevet 12. august 2004 Jeg skal muligens til Sverige neste uke (dvs engang mellom mandag 16. og fredag 20. august) på dagstur til Tröllhettan flyplass. Jeg drar ifra Notodden tidlig på morran en gang og kommer tilbake sent på kvelden (men sannsynligvis før mørkets frembrudd). Jeg skal fly C310 LN-NPX bortover, og har noen ledige seter dersom noen vil være med. Flytiden er vel rundt en times tid en vei uten at jeg har regnet noe på det. Jeg vil gjerne at vi deler littegrann på utgiftene, og derfor får du være med for 1000,- kr pr person. Totalt koster turen meg rundt en 6-7000,- kr. Jeg kan love en lærerik tur over hvor det ikke skulle forundre meg om det blir mulighet for å forsøke å fly flyet For info eller spm kontakt meg enten på privat beskjed i forumet, mail eller ring meg på 41272517 Siter
Jan Erik Kristoffersen Skrevet 12. august 2004 Skrevet 12. august 2004 Mister! Bare lurer på hvorfor du har så sinnsyk timepris på det flyet?...Er det noe profitt i de flyturene dine? Kan ikke se at en menigmann har råd til og være med i den flyklubben som eier dette flyet Det er vel ingen med normal pengbok/økonomi som klarer og opprettholde lappen hvis det er 3000.- i timen for dette flyet. Er det ikke minimum 10 timer i året man må ha for og oppretholde utsjekken/ppl? (Sku bli 30000.- hvis jeg ikke tar feil) Mulig det bare er kakser med i den klubben Siter
Steinar Grindstein Skrevet 12. august 2004 Skrevet 12. august 2004 Kan ha noe med å gjøre at det flyet er en to motors fugel. Altså en del større en en Cassna 172. Siter
Tarjei Lundarvollen Skrevet 12. august 2004 Forfatter Skrevet 12. august 2004 Vel, dette var vel en kraftig avsporing ? Men: 1. Jeg eier ikke flyet, jeg betaler en flyleie på 2700,- i timen for det. Jeg tjener ikke noe på dette, jeg flyr fordi jeg trenger timer og betaler mesteparten selv. Men om folk vil være med så er det hyggelig, og kanskje slipper jeg å betale hele suppa selv. 2. Jeg er ikke medlem i noen klubb, og flyet er privateid. 3. Jeg har ikke PPL, jeg har CPL (trafikkflyger sertifikat) og skal forsøke å leve av å fly selv om jeg selv betaler mye av "disse turene" som du kaller det. Det er ikke noe krav til timer for å opprettholde sertifikatet, faktisk. 4. Du skjønner vel ut ifra flytype / pris at det ikke dreier seg om noen klubb, klubbflyging og privatsertifikat ? Jeg synes egentlig dette var en unødvendig post. Siter
Jan Erik Kristoffersen Skrevet 12. august 2004 Skrevet 12. august 2004 Jeg synes egentlig dette var en unødvendig post. Jøss så nærtagende! Det må jo være lov og å spørre Mener bestemt og ha hørt at man må ha x antal timer for og oppretholde utsjekk/lappen Men man lærer så lenge man lever! Skjønner jo selvfølgelig at det koster og fø 2 motorer i stedet for en,men en mange dobbling fra ett motors fly hadde jeg ikke regna med Siter
Tarjei Lundarvollen Skrevet 12. august 2004 Forfatter Skrevet 12. august 2004 Joda, klart det er lov å spørre. Men man trenger vel ikke åpne posten med "Mister" og vinkle det hele som om jeg prøvde å stjele penger av folk, og som det jeg drev med var idiotisk. Jeg oppfattet ihvertfall postingen din som negativ ovenfor meg. Husk på at overraskende mye av det man faktisk hører er bullshit. Spør du hele norges befolkning vil flesteparten si at man må ha x antall timer i året for å opprettholde sertifikatet, og at man må ha kroppen til supermann for å være flyger. Alle vil også si at det er et svært godt betalt yrke. Husk også på at det er ikke bare å sette på en motor ekstra og betale for fuel for en motor ekstra. Servicen øker ganske betraktelig. Flyet er større, den helvetes staten skal ha mere i avgifter (det er underveisavgift for dette flyet så lenge jeg ikke tar av og lander på samme sted) i tillegg til vanlig landingsavgift. Men nå har vi vel vært nok av sporet Siter
Einar Halvorsen Skrevet 12. august 2004 Skrevet 12. august 2004 Kan bekrefte det Tarjei sier vedr. timepriser for en twinmaskin. Den flyklubben jeg er medlem i har en slik maskin og det koster faktisk kr. 2900/time å fly den. Siter
tom i ballestad Skrevet 13. august 2004 Skrevet 13. august 2004 hmm, hadde det vært på lørdag/søndag så kunne jo jeg vært med hvis du kunne landa på Geiteryggen og plukket meg opp Siter
Tarjei Lundarvollen Skrevet 13. august 2004 Forfatter Skrevet 13. august 2004 Tja, det er ikke umulig at det kan gjøres på lørdag eller søndag, og landing på Geiteryggen burde ikke være noe problem. Men det får vi komme tilbake til. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.