Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Heia Norwegian! ""

 

De prøver iallefall å holde lave priser! Mens SAS/Braathens prøver å benytte deres pengesterkhet til å sette ned prisene midlertidig for så å få tilbake monopolet ""

Skrevet

Jeg sier som jeg sagt en gang før.

Du / dere hade gjort akkurat samme hvis det var deres bedrift det var snakk om.

 

Selvfølgelig vil man tjene penger !!

Skrevet
Jeg sier som jeg sagt en gang før.

Du / dere hade gjort akkurat samme hvis det var deres bedrift det var snakk om.

 

Selvfølgelig vil man tjene penger !!

 

Støtter deg på den der,Timmy! """"

Skrevet

Kjos vill absolut inte att NAS ska få monopol! Nej då! Han starta billigflygning och går med förlust bara för att vara snäll!

 

""

Skrevet
Jeg sier som jeg sagt en gang før.

Du / dere hade gjort akkurat samme hvis det var deres bedrift det var snakk om.

 

Selvfølgelig vil man tjene penger !!

 

Det er sant, men som privatpersoner flest, vil man selvfølgelig spare penger ""

Skrevet
Heia Norwegian! ""

 

De prøver iallefall å holde lave priser! Mens SAS/Braathens prøver å benytte deres pengesterkhet til å sette ned prisene midlertidig for så å få tilbake monopolet ""

 

Hvis du og jeg hadde eid hvert vårt flyselskap og jeg hadde satt ned prisene kraftig. Hadde du fortsatt å ha høye priser da?

 

Det jeg skal frem til er at hvis NAS setter ned prisene må jo SAS få lov til å gjøre det samme?

Skrevet
  • Forfatter
Heia Norwegian! ""

 

De prøver iallefall å holde lave priser! Mens SAS/Braathens prøver å benytte deres pengesterkhet til å sette ned prisene midlertidig for så å få tilbake monopolet ""

 

Pengesterkhet? Hvor har du vært den siste tiden? "" SAS jobber jo som bare juling for å rette opp skuta og driver neppe å forer sine datterselskaper med penger i hytt og pine. At de konkurrerer med Norwegian er ikke det samme som at SAS Braathens driver med selvmordspridumping. Nå setter jo alle opp prisene også, forresten.

 

Og, som det poengteres i artikkelen (hvis du har lest den da): Braathens er blant de få flyselskapene i Europa som møter avkastningskravet fra aksjemarkedet. Det tror jeg, selv med mine begrensete kunnskaper om avkastningskrav og sånt, ikke ville vært mulig med intern-subsidiering i SAS gruppen. Braathens har tradisjon på å tilpasse seg markedet, med unntak av de best/back årene på nittitallet hvor de også så nordlyset og samtidig ville kjøpe Sverige. Denne perioden tror jeg ødela mye av grunnlaget for fremtidig vekst og som tilslutt og etter 11.09. desverre førte Braathens rett opp i fatet til deres argeste konkurrent. Hadde det ikke vært for "nordlys-stuntet" på nittitallet våger jeg faktisk å tro at Braathens i dag fremdeles hadde vært et selskap som fløy på egne vinger og som virkelig hadde vært en stor utfordring for SAS, faktisk en mye større utfordring for SAS enn de var før det forannevnte "stuntet".

 

For ordens skyld: jeg hverken jobber i SAS Braathens eller ønsker at SAS-gruppen skal få seg et monopol her til lands. Norwegian håper og tror jeg er kommet for å bli, men det er samtidig hyggelig å kunne konstatere at Braathens, og Widerøe for den saks skyld, klarer å gjøre det såpass bra.

 

Ha en fin helg, alle sammen! Nå skal jeg ha ferie ""

Skrevet
Heia Norwegian! ""

 

De prøver iallefall å holde lave priser! Mens SAS/Braathens prøver å benytte deres pengesterkhet til å sette ned prisene midlertidig for så å få tilbake monopolet ""

 

Hvis du og jeg hadde eid hvert vårt flyselskap og jeg hadde satt ned prisene kraftig. Hadde du fortsatt å ha høye priser da?

 

Det jeg skal frem til er at hvis NAS setter ned prisene må jo SAS få lov til å gjøre det samme?

 

Men hva hvis sas setter ned prisene for å utkonkurrere norwegian for så å sette opp prisene ved en eventuell NAS konkurs? ""

 

Dessuten setter de ned prisene only på de plassene de ikke har monopol, dermed kan de leve grovt av passasjerene som fortsatt ikke har noe valg ""

Skrevet

Dessuten setter de ned prisene only på de plassene de ikke har monopol, dermed kan de leve grovt av passasjerene som fortsatt ikke har noe valg

 

Bullshit!

 

Prisene og rabatterte biletter er lik på monpolruter som konkuranseruter.

med andre ord: OSL-KRS og OSL-BGO har samme priser og det samme prosentantallet av kapasiteten er rabattbiletter.

Skrevet

først vil jeg si GO BRAATHENS !

Må ha samme rett til lave priser som Norwegian.

Braathens har den fordelen med å ikke fjernet serveringen HELT. Nå er det mere valgfritt enn før, velger selv om man vil kjøpe eller ikke. Ikke slik at man må velge noe.

Samme fordelene som før bare til en enda lavere pris.

 

Braathens har samme rett på lave priser som Norwegian som jeg sa. Men en liten uting er at om Norwegian blir slått konkurs blir flyprisene i Norge å stige noe kraftig, like høye som før.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …