Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Skulle idag ta en CAT III landing på 19R på Gartdermoen, men det punktet som heter GM377 er altfor mye til venstre. Noe som gjør at jeg kommer skjevt inn til 19R. Kommer aldri skikkelig i ILS banen. Måtte bare kople ut ut AP og gjøre alt selv.

 

Er det mulig å flytte dette punktet? "".

 

Ådne

Skrevet
  • Forfatter

 

Det var da synd. Har samme problem i Nice. Til bane 04L. Enten så er det ene punktet før landing feil plassert, ellers så er flyplassen plassert feil. Samme problem har jeg i Faro i Portugal. Der måtte jeg kutte ut AP for jeg kom feil pga punktene. Noen er flinke til å plassere flyplassene riktig, andre ikke "".

 

Ådne

 

Ådne

Skrevet
  • Forfatter

 

Fly fra Trondheim, ned til MES, så til GM377, deretter til GM378 så til 19R. Stemmer det da, eller jeg som er helt rusk?

 

Ådne

Skrevet
  • Forfatter

 

Har et nytt prosjekt på gang. Byttet ut GM378 med RX-12 i FMC en. Så får jeg se hvordan det fungerer, etter en god natts søvn. FMC en reddet dagen, håper jeg "".

 

Ådne

Skrevet

Du har ikke nevnt hvilket fly du bruker?

 

GM377 ligger som nevnt "rett på", GM378 ser ut til å ligge litt til venstre.

 

For PMDG sin del anbefaler jeg at du bruker prosedyrefilen som kan lastes ned fra Navdata, den har en noe korrigert posisjon for GM378.

 

Uansett skulle LLZ blitt fanget opp dersom VORLOC er armert, dersom den ligger noe til venstre vil du jo krysse LLZ på et eller ammet tidspunkt, hvis jeg forstår deg rett? Ihvertfall hvis du kommer inn fra MES eller SOVIR.

 

Du kan jo også bruke HDG SEL inntil LLZ blir aktivert, eller en "intercept course"....

 

Til spørsmålet ditt om det er mulig å flytte nav-punkter; For PMDG sin del kan du korrigere ved å lage en FIX i prosedyrefilen eller du kan legge inn et "custom waypoint" direkte i FMC.

 

Mvh

Per Arild

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …