Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet
Alltid dumt med ulykker, men det er jo en risiko man tar med mikrofly.

 

Hehe... Sånne ignorante kommentarer er alltid morsomme...

 

Det er vel relativt mye lesestoff her som gir en indikasjon på at det å ferdes i luften ikke er helt uten risiko, uansett hva man flyr...

 

....og de hendelser som er med mikrofly viser som oftest at det ikke var tekniske årsaker som laget ulykken, men pilotfeil.... ...og det er visst ikke en helt uvanlig årsak til ulykker i småfly-kategorien heller...

 

Et godt eksempel er folks aversjon mot to-taktere i mikrofly. Det viser seg alt for ofte at de havariene som er forårsaket av f.eks. motorbortfall etter avgang, skyldes ikke at flyet har en to-takter i nesa, men at piloten ikke bruker den riktig...

En to-takter er en flott flymotor det, så lenge man bruker den riktig... ....og at piloten kanskje tar sin siste skjebnesvangre avgjørelse ved å velge å returnere til flystripa ved å ta en 180-graders sving, etterfulgt av spinn rett i bakken, er heller ikke et ukjent fenomen som nok har krevd et flertall av omkomne mikroflygeres liv...

 

Kort oppsummert så har jeg følgende å si: Om det mest kreative du kunne komme med i denne tråden var å antyde at ulykker er noe bare mikrofly har, så hadde det vært mye bedre om du ikke skrev noe i det hele tatt, for både du og jeg vet at det ikke er fakta.

Skrevet
Kort oppsummert så har jeg følgende å si: Om det mest kreative du kunne komme med i denne tråden var å antyde at ulykker er noe bare mikrofly har, så hadde det vært mye bedre om du ikke skrev noe i det hele tatt, for både du og jeg vet at det ikke er fakta.
Les hva jeg skrev en gang til og fortell meg hvor jeg sier at ulykker er bare noe mikrofly har. Hvis du ikke var så full av din egen agenda ville du sett at jeg ikke sammenligner mikrofly med noen andre former for fly. Så slutt å putte meninger i munnen på meg din kødd!

 

Hvis du mener det er like trygt å fly mikrofly som å være på bakken så gidder ikke jeg å gråte om du skulle komme ut for en ulykke.

Skrevet

Tror det er ganske riktig hvordan man håndterer motoren ja..

 

Men statistisk sett så er såkaldte "småfly-motorer" mer driftsikre enn "mikrofly-motorer".

 

Men de nyere mikrofly motorene er blitt vel så driftsikre nå.. tenker da på 4 takterene...

f.eks. Rotaxen 912 (hvis jeg ikke husker feil) finner du både i mikrofly og motorfly (VLA-klassen)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …