Gjest Skrevet 28. juni 2000 Skrevet 28. juni 2000 Den nye flyet til FS2000 Airbus A340 airbus industri. Det er altfor tungt og det er ikke muligheter for å ta av med det flyet [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/mad.gif[/image] Er det noen som har noe svar på dette. mvh Morten [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Siter
Gjest Skrevet 28. juni 2000 Skrevet 28. juni 2000 quote: Originally posted by Arne Olav Øvstebø: Gi full gass!! Du tror vell ikke jeg tar av med halveis gass vel [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/mad.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/mad.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/mad.gif[/image] Det går ikke jeg brukte JFK med full gass og kom f*** meg ikke opp [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/mad.gif[/image] [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/mad.gif[/image] Siter
Thomas Lorentzen Skrevet 28. juni 2000 Skrevet 28. juni 2000 Morten. Dette flyet har etter hva jeg forstår en ganske god FDE fil. (Thomas Kwong's?) Det du kan prøve på er å sette Pitch'en på flyet før du ruller av sted. Bruk 1-7 på Num-Panelet uten NUMLOCK inne, dette bør hjelpe deg opp. Dessuten, pass på Fuel'en.. [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/wink.gif[/image] Mvh Thomas Siter
Gjest Skrevet 29. juni 2000 Skrevet 29. juni 2000 Jeg har også problemer med noen fly (addons-fly). Det er SAS Caravellen som ikke klarer å få opp, selv på full gass og det flyet fungerte fint i FS98. Jeg kopierte flyparken min over til FS2000. Er det feil med aircraftfila eller må jeg ta noe justeriger? Håper at noen flymakere kan svare? Oddbjørn ------------------ Siter
Lasse Nilsson Skrevet 29. juni 2000 Skrevet 29. juni 2000 Det kan hjælpe at trimme flyet i pitch. Har oplevet nogle fly der er trimmet næsetunge fra start og som derved får svært ved at rotere/løfte sig fra banen. Hilsen Lasse Siter
Helge Bø Skrevet 30. juni 2000 Skrevet 30. juni 2000 Doc til den nye air-fila til B744F gir en god forklaring på en vellykket takeoff med en skikkelig heavy. Der er også en fuelplanner, noen heavy som 747 eller A340 er jo vanskelig å få airborne med for mye fuel: Align on runway, set flaps to 20 dg (4th notch) and trim to +30 (2nd mark). To get this heavy aircraft in time to take off speed, we have to apply full thrust (112%). When N1 reaches 60-70% release hand brake. Now roll down the runway and monitor the indicated speed. At some 165-170 KIAS start to pull the nose up to 10 dg, we should now lift off gently. Once we're in the air retract gear and pitch to 15 dg to make it over the airport's boundery fence. ;-) According to US regulations full thrust may be applied for max. 5 minutes. In case of an engine failure it may be extended to 10 minutes. However, the faster we throttle back the better for the engine's life (although not modelled in the FDE). When reaching 1,000 ft AGL pitch down to 5 dg again. Now throttle back to 95-100% N1 (we will keep this for the rest of the climb) and accelerate to 210 KIAS. Now start to retract flaps (keep minimum flaps until 230 KIAS) and continue the climb with a 10 dg nose up attitude. If your speeds gets beyond 250 KIAS (below 10,000 ft) then pitch up more to climb steeper. Keep the throttle at its setting of about 98% and regulate speed just by the pitch angle. At 10,000 ft pitch the nose down to some 7 dg and accelerate to 300-320 KIAS. This will be our new climb speed, however we will only change our climb rate to keep this speed. Throttle is still between 95-100% N1. Siter
Trygve Nordo Skrevet 30. juni 2000 Skrevet 30. juni 2000 I mange cockpit'er er det en trim-indikator. Den bør være i nærheten av 0 når du tar av. Siter
Gjest Skrevet 30. juni 2000 Skrevet 30. juni 2000 Jeg klarte å fikse ved å bruke Flight Editor for å justere pitchen, tok en flytest og det fungerte supert og Caravelle lettet fra stripa. Oddbjørn ------------------ Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.