Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heppsann,

Jeg er 17 år....og er veldig fly interessert. Jeg er ikke 100% sikker på at jeg vil bli pilot...men det er absolutt en ting jeg ville holde åpnet...jeg mener...vil studere slik at det er mulig [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Flere av dere har nevnt brevkurs i PPL A. Kan jeg få litt mer informasjon om dette. Hva det koster, hvordan det funger o.l. Er det lurt å ta det? Er det noe man kan ta i ung alder?

Takker,

Markus

Skrevet

Vi har et forum som heter "Sertifikater og teoikurs" som passer utmerket for denne typen spørsmål

> Flere av dere har nevnt brevkurs i PPL A.

> Kan jeg få litt mer informasjon om dette.

Gå til sidene til http://www.nak.no/motor/" TARGET=_blank>motorflyseksjonen, Norsk Aero Klubb og trykk på menyen for "Bli Motorflyger". Der finner du informasjon om pris etc.

> ... hvordan det funger

Det er basert på selvstudium. Du leser gjennom pensum og besvarer deretter et sett med oppgaver som du sender til Luftfartsskolen for retting.

> ... Er det lurt å ta det?

Det er bare lurt å ta teorien til PPL-A hvis du har tenkt å ta småflylappen i løpet av de nærmeste to årene. Både kurs og eksamen utgår på dato etter relativt kort tid (2 år for begge). Har du mulighet for å ta teorien i en lokal klubb anbefaler jeg dette i stedet for brevkurs. Sistnevnte krever ganske mye selvdisipling for å gjennomføre.

> ... Er det noe man kan ta i ung alder?

Vet ikke om noe aldersgrense for teorien.

------------------

Harald Hagen

Harstad, Norway

harald.hagen@online.no

Skrevet

Hvis du skal inn i militæret, kan du søke om stipend til PPL-A. Da kan du få inntil 8500 kr eller 80% dekket av forsvaret. Da betaler du nesten ingenting selv. Vet ikke om Hæren eller Sjøforsvaret har samme policy, men det er hvertfall sånn i Luftforsvaret.

Rolf A. Vaglid

varo@online.no

Skrevet

Du misforst vist litt her. Med dette stipendet binder du deg ikke til noe som helst. Dette er tilskudd man kan få til kurs når man er inne til førstegangstjeneste (på samme måte som til lastebilsertifikat osv.)

------------------

Dag Johansen

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...