Skrevet 23. juli 2004 20 år 1. Still inn ILS'en til den rullebanen du skal lande på 2. Trykk på "Approach" knappen 3. Aktiver autopilot
Skrevet 23. juli 2004 20 år 1. Still inn ILS'en til den rullebanen du skal lande på2. Still inn rwy course 3. Trykk på "Approach" knappen 4. Aktiver autopilot
Skrevet 23. juli 2004 20 år Hehe, også for å ha aktivert Approach "knappen" så må han ha minst 30grader (Hva heter det) han må være interceptet på rwy 30grader vær vei får den aktiveres i det han trykker på knappen. Er også lurt å være noe stabilisert på både localiser og glideslope
Skrevet 23. juli 2004 20 år Jeg pleier sjelden å bruke APP knappen..Jeg styrer flyet inn på signalene manuelt..Det er mye gøyere:D
Skrevet 23. juli 2004 20 år Men du må stille inn ILS'en til rullebanen i NAV1 på radiokonsollen! Det er viktig...og det er egentlig ikke så viktig og skrive inn kursen på rullebanen heller, for det finner den ut uansett. Du bør egentlig være på localizer og glideslope før du trykker på APP-knappen. Men hvist du bruker noe så genialt som PMDG, eller noe annet lurt, så kan du bruke VOR-LOC, så den kommer seg inn automatisk!
Skrevet 23. juli 2004 20 år Forfatter 1. Still inn ILS'en til den rullebanen du skal lande på 2. Still inn rwy course 3. Trykk på "Approach" knappen 4. Aktiver autopilot Ah.....Noen som kan gi meg et bilde kurs på nettsted og lære meg om ILS? Vet ikke hva det er!!
Skrevet 23. juli 2004 20 år Du kan jo lese "Rod Machados Ground school" som fulgte med FS2004 eller FS2002. Der står det mye interesant om ILS. Morsom er den også
Skrevet 23. juli 2004 20 år Forfatter Så jeg skal bare slå inn ILS på Nav 1 og trykke på approach ved ocalizer så skjer al av seg selv?
Skrevet 23. juli 2004 20 år Så jeg skal bare slå inn ILS på Nav 1 og trykke på approach ved ocalizer så skjer al av seg selv? Ikke helt av seg selv.. Ved en single channel landing må du koble ut autopilot ved DH og ta hånd om flare og rollout selv.. Ved en autoland må ILS-frekvens være satt i begge navradioer, APPROACH aktivert før ILS intercept, #2 autopilot aktivert når stabilisert etter ILS intercept... Maskinen vil da (B 737) foreta "autoflare" , autoretard, Flaps, autospoilers, evt. autobrakes må du sette selv... B 737 har ikke "rollout guidence" , derfor skal autopiloten av etter touchdown...
Skrevet 23. juli 2004 20 år Såvidt jeg vet kan man ikke foreta autoland med default fly i FS 2004.. (har ikke forsøkt)
Skrevet 24. juli 2004 20 år Såvidt jeg vet kan man ikke foreta autoland med default fly i FS 2004.. (har ikke forsøkt) Flyet vil rette seg inn mot banen, men glideslope vil ikke fungere .. -Morten-
Skrevet 24. juli 2004 20 år Glideslope fungerer ja, men den flarer ikke av seg selv(?) Dessuten så er det ikke cat3 landinger den gjør.
Skrevet 26. juli 2004 20 år Du kan jo lese "Rod Machados Ground school" som fulgte med FS2004 eller FS2002. Der står det mye interesant om ILS. Morsom er den også Enig. Fyrn der er litt spesiell King folka har jeg mindre sansen for. Men, ingenting slår Rod med den han hadde i FS2002! "you're the king" osv osv Har ikke hørt tilsvarende i FS9.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.