Freddy Wilhelmsen Skrevet 16. juli 2004 Skrevet 16. juli 2004 hei alle! Har laget en liten promo film om vårt kommende mesh for Nordkapp Kommune - Magerøya (ENHV). Filen er 56 MB!, har med vilje ikke komprimert mye, detaljene må komme frem . Med dagens hastigheter på bredbånd er det et hosj-posj og laste ned. Meshet er laget ut ifra håndsydde høydedata ( ned til 2 meters nøyaktighet ), i LOD 10. Kystlinjene er fra landsatbilder, med Slartibartfast, et program på betastadiet av James Keir ( hjemmeside ). Det mangler fortsatt endel i sceneryet. Ting som bla. vil komme med er bygg på nordkapp platået, radiomast på honningsvågfjellet, forsvarets radarere ( og på honningsvågfjellet) og ny landclass. Kos dere med filmen, den ligger klar til nedlasting på mitt webområde. Post gjerne kommentarer og spørsmål i denne tråden. Freddy Siter
Andreas F. Tollefsen Skrevet 16. juli 2004 Skrevet 16. juli 2004 Sweeeet! De strandlinjene og meshet der så heftig ut. Er det en solid oppgradering av Honningsvåg også? Siter
Freddy Wilhelmsen Skrevet 16. juli 2004 Forfatter Skrevet 16. juli 2004 Hei! Takker for omtalen. Når du spør ang Honningsvåg, tenker du da på selve byen, eller flyplassen ?, flyplassen er Norway Airports, blir lagt til noen lys her og dær, men disse blir en del av NORAP oppgradering. Selve byen blir ikke noe annet enn landclass, slik at du får bygninger på rett sted om du bruker autogen. Torgeir Oppland holder på og lage nye landclass til meg, som ikke gir trær over hele øya. ( er ikke et viltvoksende tre hær ). Kjell Arild Bersås har sagt ja til og lage endel landemerker for meg, deriblant bygninger på nordkapp-platået, samt en radiomast. Freddy Siter
Steinar Grindstein Skrevet 16. juli 2004 Skrevet 16. juli 2004 Freddy!! Din lille luring Dette ser jeg virkelig fram til!! sikle sikle Siter
Christer Elde Skrevet 22. juli 2004 Skrevet 22. juli 2004 Jeg digger Magerøya!!! Kjempebra! Har en del familie i Honningsvåg, så det blir endel turer opp dit. Nydelig!Honningsvåg er jo faktisk gjenkjennelig nå, selv om det ikke er hus der, og jeg kan se nesten nøyaktig hvor vi hadde "fjærabål", inne i bukta bak flyplassen. Stilig! Siter
Freddy Wilhelmsen Skrevet 26. august 2004 Forfatter Skrevet 26. august 2004 Da var vi ferdige Har lasta opp til flightsim.no , kommer nok på files i morra. Noen endrineg ble det den siste måneden.. utsnitt fra readme.txt: (engelsk) Features: --------- -LOD10 high detailed mesh terrain covering the mageroya island, resampled from handmade 10 meter DEM data -Accurate coastlines, made with Jim Keirs superb tool "Slartibartfast" -Enhanced coastlines around the airport and city areas, made with SBuilder by PTsims Luis Sa -Accurate roads for the entire island, from VBASE database from Statkart.no -Exclude switch for all FS9 default objects, removes ie. autogen trees (there are no trees at Mageroya!) Freddy og Tor-Egil Siter
Kjell Loen Skrevet 26. august 2004 Skrevet 26. august 2004 Fungerer Magerøya mesh til FS2002? Kjell Siter
Einar Kristiansen Skrevet 26. august 2004 Skrevet 26. august 2004 Hørtes meget bra ut,gleder meg. Siter
Freddy Wilhelmsen Skrevet 26. august 2004 Forfatter Skrevet 26. august 2004 Fungerer Magerøya mesh til FS2002? Kjell Hei! I utgansgpunktet ikke, da jeg har vært nødt og patche noen standard BGL filer i FS2004(Scenery\\Eure\\Scenery). Disse filene heter ikke det samme i FS2002 ( tror de heter noe med hyp*.* ). Selve BB_mesh fila funker nok, men da med default kystlinje tør jeg ikke garantere at det ser like bra ut. ( fjerne alle de andre bgl filene foruten MESH fila). Hvis jeg får mange nok henvendelser, skulle det vel la seg gjøre og få patcha de standard BGL filene i fs2002, slik at det lar seg gjøre bruke hele pakka. Om det er noen dær ute som har litt peiling på scenery, og bruker FS2002, som kunne bidratt litt ang dette, kontakt meg via mail. mvh Freddy Siter
Freddy Wilhelmsen Skrevet 27. august 2004 Forfatter Skrevet 27. august 2004 hei! Ved en enkel forglemmelse har jeg glemt og få med følgende i txt fila. For og få full utnyttelse av meshet, MÅ man endre følgende i FS9.cfg TERRAIN_MAX_VERTEX=19 til TERRAIN_MAX_VERTEX=21 Dette da FS2004 defualt resampler LOD8 (19) som er 152 meter, mens mageroya meshet er resamplet til LOD10(21) som er 38 meter. Som noen sikkert har sett, skriver jeg at vi har DEM grunnlagsdata på 10 meters grid. Dette stemmer, men og resample vårt mesh til LOD11(19,1 meter), gir liten forskjell, og oppdateringen av meshet blir dårligere ( mesh tegnes ikke før man omtrent flyr over ). LOD12(9.1 meter) mesh funker ikke i FS2004 pga en bug i FS mvh Freddy og Tor Egil. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.