Skrevet 27. juni 2004 20 år Hei Per! Jeg vil kvalifisert tippe en -700 - enten LN-TUI, TUJ eller TUK. Årsaken er høye registrerte vekter på disse, og at -700 m/ 24K-motorene har god evne til å ta av på kortere rullebaner med høy vekt, og dermed lang rekkevidde. Jeg fløy TUI fra Bodø med mellomlanding i Molde til Chania Souda 12. juni. Selv på Molde - med kort bane - var det non-stop flight. For ta ut full T/O-thrust, ble ikke bleed air brukt. Oppover (19. juni) var det LN-TUJ, 50 tonn ZFW, 15 tonn blockfuel direkte flight LGSA-ENBO. T/O på Chania på RWY 29, med vind på 15 kts nesten rett på nesa og lufttemp på 25°C, ble det brukt assumed temp på 41°. Chania har lang bane. Da stod LN-TUI klar for Ålesund. Ved ankomst tok jeg noen bilder av flymaskinene som stod på oppstilling, og da hadde jeg plutselig en vakt med MP i objektivet som ga meg klar melding ! På Chania var både LN-BRE og LN-BRI innom (begge -400), hhv til Stavanger og Oslo. Også SAS var der med en A321 (til København) og en 737-800 til Stockholm. Hilsen Roald
Skrevet 27. juni 2004 20 år Forfatter Takker for utfyllende svar. Skal prøve å simme denne turen med fullt fly!
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.