Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nu er min tålmodighed sluppet op, efter et halvt år, med div. problemer, sidst formateret HD, som sidste udvej, er det ikke blevet bedre. Jeg flyver stadig i ryk, mit stik virker for langsomt, kort sagt jeg kan ikke flyve. Selvom der er mange nye ting i 2000, er jeg gået tilbage til FS98, det fungere bare, især efter jeg har lastet Nav. ned, er det ingen sag at finde rundt, så det er min Sim.

Hvis andre kan flyve med Compaq 5030, 64 ram 300 Hz, hører jeg da gerne om det, men lige nu har jeg opgivet.

Til slut tak for en dejlig hjemmeside, den har hjulpet mig med mange problemer.

Hilsen fra Danmark

Skrevet

Har du prøvd å gått over til å bruke 16 bits.

Jeg hadde samme problemene at det gikk treigt, men gikk over til "tusener av farger" og det gikk mye bedre.

Prøv også å senk texture instillingene på FS 2000 menyen.

Lykke til!

Skrevet

Ikke gi opp, John. Det er håp uten at du sender FS2000 tilbake til FS5 nivå. Her er noen forslag som jeg har sett meget bra resultater på en P2 350 maskin (forutsetter dog at du har et sånn noenlunde bra skjermkort):

Sett scenery cache til 500, det øker flyten.

Sett terrain details til 60NM.

Bruk siktbarhet 10 - 20 NM (det er heller ikke så veldig urealistisk).

Juster ned en del på øvrige slidere, dette kan du godt gjøre uten at simmen blir i "sort/hvitt".

Legger du inn skyer er få skyer tyngre å drive enn, la oss si, 7/8 skydekke.

Bruk programmet EnditAll til å avslutte programmer som kjører i bakgrunnen på PC'en.

Defragmenter harddiskene jevnlig, og starte alltid FS2000 etter en "fersk" oppstart av PC'en.

Oppdaterte drivere for masinkomponentene er også viktig.

I tillegg har jeg kopiert inn et par tips som også er svært effektive:

There are also two switches, IMAGE_QUALITY and USEPOLYCOASTDATA, listed below that give you

more control over some graphics features. Turning these switches OFF may improve overall performance

of the simulator on your system. You set these switches by making changes in the FS2000.CFG

configuration file as shown below. The FS2000.CFG file can be found in the root directory where Flight

Simulator is installed on your computer. The default location is:

C:\\Program Files\\Microsoft Games\\FS2000\\FS2000.CFG

Both of these switches are ON by default. To change the setting, edit the FS2000.CFG file with a text

editor such as Notepad. The sections of the file under which the switches are found are indicated by the

text in brackets.

[PANELS]

IMAGE_QUALITY=1

A value of 1 turns bilinear filtering ON; a value of 0 turns it OFF.

The bilinear filtering switch controls the display quality of aircraft gauges. Turning the switch OFF

mproves performance, but may make it slightly harder to read rotating gauges such as the heading

indicator and attitude indicator.

[MISCDATA]

USEPOLYCOASTDATA=1

A value of 1 turns coastline polygons ON; a value of 0 turns them OFF.

The coastline polygons switch controls the level of detail and accuracy of coastlines. Turning this switch

OFF improves frame rate, but doing so will make coastlines appear with less detail, and objects close to a coastline may no longer be in the correct positions.

Jeg benytter meg selv av disse settingene, og kystlinjene er der fremdeles om enn kanskje ikke 100% korrekt gjengitt, jeg ser ihvertfall ikke

noen sjenerende "misdannelser" på mine kystlinjer. Instrumentene er heller ikke uklare overhodet.

Et annet tips kan være å endre lyden fra stereo til mono:

You can also lower the sound quality by editing the FS2000.CFG file as follows. In the section

labeled [sOUND], make these changes:

[sOUND]

Channels=1 ; changes stereo to mono (1 or 2 channels)

SamplesPerSec=11025 ; changes sampling rate, uses 11khz, 22khz, 44khz - lower rate can equal

better performance.

Det kan godt være at du har forsøkt alt dette, men jeg tenkte at disse rådene uansett ikke er bortkastet repetisjon.

Lykke til!

mvh

Olav

[Edited by Olav M. Rønningen 20-06-2000.]

Skrevet

Jeg har ikke givet helt op, i dag har jeg lastet FS2000 opdateringer, samt opdatering til mit stik, det blev straks meget bedre, så jeg prøver videre, med nogle af dine gode råd, samt de andre,jeg har en fornemmelse af at det måske er Voodoo 2 kortet det driller, men der er fremgang, men i morgen skal jeg ned heppe på drengene i Liege, de har brug for det, så der går nogle dage, inden i hører videre, fortsar god flyvning.

Hilsen John

Skrevet

Jeg har ikke givet helt op, i dag har jeg lastet FS2000 opdateringer, samt opdatering til mit stik, det blev straks meget bedre, så jeg prøver videre, med nogle af dine gode råd, samt de andre,jeg har en fornemmelse af at det måske er Voodoo 2 kortet det driller, men der er fremgang, men i morgen skal jeg ned heppe på drengene i Liege, de har brug for det, så der går nogle dage, inden i hører videre, fortsat god flyvning.

Hilsen John

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...