Skrevet 22. juni 2004 20 år Skjønner ikke hvordan piloten(e) harklart det... De må jo skjønne at de flyr feil? De kunne jo sett det på instrumentene (antar de fløy med MCDU'en, siden det er Airbus), og hva med radio? ATC'ene MÅ jo sett at noe var feil? UanZ, artig historie
Skrevet 22. juni 2004 20 år Jeg kan tenke meg at det egentlig er veldig fort gjort hvis man gjør en visual approach,som f.eks i poznan(jeg mener det var POZ )..der ligger jo militær flyplassen i baneenden av hovedflyplassen..og runway plasseringa ser helt lik ut på begge banene. Jeg var med en LOT ATR ned der og vi avbrøt finalen rett etter establisment på final..vi måtte gjøre en 180*..før vi kunne lande
Skrevet 22. juni 2004 20 år Skjedde ikke dette i det nedlagte Spantax også ? Er det noe som IKKE har skjedd i Spantax?
Skrevet 22. juni 2004 20 år Skjedde ikke dette i det nedlagte Spantax også ? Er det noe som IKKE har skjedd i Spantax? HAHA, ja du sier noe
Skrevet 22. juni 2004 20 år Skjedde ikke dette i det NEDLAGTE Spantax også ? Var vel en av grunnene til at det ble nedlagt regener jeg med. De fant på mye rart "Slapp av, vi har lang rullebane. Vi stopper fint med bare reversen" "Hva svarte!! Så kort rullebane dette var(VAR ja )" "Request push and stop, behind rwy 18" Jeg er glad det ble nedlagt, kunne jeg blitt farlig!
Skrevet 22. juni 2004 20 år skjønner egentlig ikke at de fikk drive på sånn, at ingen grep inn å stanset det før. Jeg har ikke hørt om noen ALVORLIGE ulykker med Spantax, har de hatt det ?
Skrevet 22. juni 2004 20 år Skjedde ikke dette i det nedlagte Spantax også ? Er det noe som IKKE har skjedd i Spantax? Ja. Å fly riktig. Det hadde man til gode å se.
Skrevet 22. juni 2004 20 år Det var vel Spantax som tok en kraftig low-pass over Oslo også, som Harald Heide-Steen laget en god sketch av senere? Noen ord om å lande på feil flyplass: Så en dokumentar om alkohol-vanene til British Airways-piloter på TV for en stund siden. Der ble tre amerikanske piloter utsatt for samme alkoholmengde som BA-pilotene drakk, for så å sove 3 timer før de ble plassert i simulator for å teste deres fly-evne dagen derpå. Resultat: annenpiloten SOVNET på approach, TIL FEIL BY!!
Skrevet 22. juni 2004 20 år Forfatter Det var vel Spantax som tok en kraftig low-pass over Oslo også, som Harald Heide-Steen laget en god sketch av senere? He, he... for å si det som det var, så var vel flyet i ferd med å lande langt ute i Oslofjorden, mens de trodde at de var på final til Fornebu. Slikt blir det mange gode vitser av !
Skrevet 22. juni 2004 20 år Noen ord om å lande på feil flyplass: Så en dokumentar om alkohol-vanene til British Airways-piloter på TV for en stund siden. Der ble tre amerikanske piloter utsatt for samme alkoholmengde som BA-pilotene drakk, for så å sove 3 timer før de ble plassert i simulator for å teste deres fly-evne dagen derpå. Resultat: annenpiloten SOVNET på approach, TIL FEIL BY!! Jeg så også det programmet. Kapteinen sa til styrmannen at han måtte vekke ham når de var ferdig å taxe. De nermet seg flyplassen og begynte å lure. "Hmm..er dette riktig flyplass? F**k it..vi lander"
Skrevet 22. juni 2004 20 år to ord : HIRR HIRR! dette er bare dumt... Spantax må jo ha vært det farligste flyselskapet som fantes!
Skrevet 23. juni 2004 20 år Hehe. Mener å ha hørt om en maskin som var på final inn mot Solakrossen. Braatens? Btw; størst applaus på 50-års jubileet til Sola flyplass (1987 tor jeg) gikk til Spantax som fikk til en vellykket landing
Skrevet 23. juni 2004 20 år skjønner egentlig ikke at de fikk drive på sånn, at ingen grep inn å stanset det før. Jeg har ikke hørt om noen ALVORLIGE ulykker med Spantax, har de hatt det ? Ja, se her for deres "greatest hits". Totalt drepte de over 200 mennesker.
Skrevet 23. juni 2004 20 år Forfatter Ja, se her for deres "greatest hits". Totalt drepte de over 200 mennesker. Vel det var jo ikke til å le av! Det var vel også noen våkne flygeledere, som reddet situasjonen ute i Oslofjorden den gangen på begynnelsen av 80 tallet.
Skrevet 23. juni 2004 20 år jaja.. når man snakker om feil bane... Var vel også en liten situasjon i Bodø for et par år siden, en Fokker 50 (fra SAS-Commuter??) som landet på taksebanen....
Skrevet 23. juni 2004 20 år Er lett å ta feil der oppe i Bodø, har gjort det selv i FS jeg, men har ikke endt opp på den ennå..
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.