Skrevet 18. juni 2004 20 år ser at du fikk med deg dusjinga også ja Vi dro heller å tok avgangen vi Hilsen en av de 7 som stod på vollen da du kom
Skrevet 18. juni 2004 20 år Heisann... ja jeg satt på høyre side og fikk et bilde av dere på vollen da vi landet... Fine bilder av flyet (N17133) med brannbilene Jan. Jeg skal legge inn de bildene jeg tok fra EWR da vi dro når jeg kommer hjem på tirsdag neste uke. Det var et stort oppstyr i Newark med tale av generalkonsulen, ribbon-kutting osv. Flytiden var 6 timer og 56 minutter fra EWR til OSL... og vi landet vel akkurat på tide... 9:45. Dag
Skrevet 18. juni 2004 20 år Dag: Er det noe stor forskjell mellom en 757-224(2oo) og en med ET tilslutt (757-224ET)? Vet denne maskinen ofte også blir brukt til Lisboa, Birmingham, Irland og Glasgow...den som fløy til osl idag.
Skrevet 18. juni 2004 20 år Dag: Er det noe stor forskjell mellom en 757-224(2oo) og en med ET tilslutt (757-224ET)? Vet denne maskinen ofte også blir brukt til Lisboa, Birmingham, Irland og Glasgow...den som fløy til osl idag. Tja, er ikke sikkert du trenger å tenke på det så veldig lenge da Continental planlegger å kanskje sette inn en Boeing 777-200 på Oslo-ruten til vinteren. Leste dette på hangar.no: "Continental har i dag satt inn en Boeing 757 men fra vintersesongen blir det trolig forandringer på dette, ettsom det blir færre avganger i uken og ikke hver dag, og dermed blir det fort snakk om bruk av en større flytype som Boeing 777." Så da er det bare å glede oss til vinteren dere.
Skrevet 18. juni 2004 20 år Joa, men før de setter inn det må tallene for ruten være veldig bra, men det hadde vært glimrende. Husk at CO også har 767-400, og -200. Men jeg tar GJERNE imot 777...;)Men å reduserer antall avganger til vinter kan være smart, siden det er større marked for denne ruten på våren/sommern Men nå får vi først håpe på at denne ruten går bra...så et skritt om gangen Edit: I sommer erstattet Continental 767-400 med 777 i Manchester. Mens de har økt til 2 daglige avganger fra Birmingham med 757 ibruk.
Skrevet 18. juni 2004 20 år "Continental har i dag satt inn en Boeing 757 men fra vintersesongen blir det trolig forandringer på dette, ettsom det blir færre avganger i uken og ikke hver dag, og dermed blir det fort snakk om bruk av en større flytype som Boeing 777." Blir dette realitet, flytter jeg i telt til den vollen de sto å spotta ifra idag
Skrevet 18. juni 2004 20 år og vi landet vel akkurat på tide... 9:45. Dag Selvfølgelig.......jeg var jo på jobb
Skrevet 19. juni 2004 20 år Jo takk for det Steinar... Det er jo ikke akkurat den samme temperaturen i Lier som i Houston om dagen... Geir... jeg vet ikke i farten hva en (ET) designasjon betyr men jeg regner med at det er ETOPS. Vi har to configurasjoner B757's... og disse med BusinessFirst setene, som vi bruker på Europa, blir vedlikeholdt til ETOPS standard. Gruppen min jobber også med B757 winglet sertifiseringen, som du sikkert har lest tidligere, og vi skal ha de klare til neste sommer. Vi starter også med B737-800 winglet installering i MCO nå i Juli. Det er noe mindre jobb med disse, siden de allerede har forsterket wing spar. Geir Ove... du får bli med til Houston neste gang... når Jan vil hente MD80 simulatoren... så skal vi fly litt B777... Sander, fikk du med deg at FO'en på CO39 i går var Norsk? Han het Harald Andresen og er B757/B767 First Officer. Dag
Skrevet 19. juni 2004 20 år Sander, fikk du med deg at FO'en på CO39 i går var Norsk? Han het Harald Andresen og er B757/B767 First Officer. Dag Her er opptak av "clearence delivery" for COA 039 igår, med norsk pilot bak radion.. COA39
Skrevet 19. juni 2004 20 år Neh, hva han Norsk sier dere ? Det kan man jo nesten ikke høre Sander: Var det du som "tok emot" CO flighten når den kom ?
Skrevet 19. juni 2004 20 år Jo takk for det Steinar... Det er jo ikke akkurat den samme temperaturen i Lier som i Houston om dagen... Geir... jeg vet ikke i farten hva en (ET) designasjon betyr men jeg regner med at det er ETOPS. Vi har to configurasjoner B757's... og disse med BusinessFirst setene, som vi bruker på Europa, blir vedlikeholdt til ETOPS standard. Gruppen min jobber også med B757 winglet sertifiseringen, som du sikkert har lest tidligere, og vi skal ha de klare til neste sommer. Vi starter også med B737-800 winglet installering i MCO nå i Juli. Det er noe mindre jobb med disse, siden de allerede har forsterket wing spar. Geir Ove... du får bli med til Houston neste gang... når Jan vil hente MD80 simulatoren... så skal vi fly litt B777... Sander, fikk du med deg at FO'en på CO39 i går var Norsk? Han het Harald Andresen og er B757/B767 First Officer. Dag Be sure DAG. Jeg har overhodet ikke reflektert over at det kunne være mere morro og være i Huston og fly simulator og .....ja ...jeg begynner og gråte bare jeg skriver om det...men denne gangen var det det offentlige som bestemte at jeg var assigned til en annen lokasjon en Huston...men men...next time...:-)
Skrevet 19. juni 2004 20 år Jo takk for det Steinar... Det er jo ikke akkurat den samme temperaturen i Lier som i Houston om dagen... I LIer sier du!! Kan æ få spørr kor i Lier? Har selv bodd å jobba i Lier for ca et år sia.
Skrevet 19. juni 2004 20 år Neh, hva han Norsk sier dere ? Det kan man jo nesten ikke høre Sander: Var det du som "tok emot" CO flighten når den kom ? Vel, hvis jeg ikke hører helt feil, så sier han "tusen takk", på slutten av båndet...eller er jeg helt ute på åker'n nå?
Skrevet 19. juni 2004 20 år Han sa vel (fritt etter det Thomas sa i bilen i går da vi venta): Tosen Takk
Skrevet 19. juni 2004 20 år Sander, fikk du med deg at FO'en på CO39 i går var Norsk? Han het Harald Andresen og er B757/B767 First Officer. Dag Faktum er at vi snakket om akkurat det, og var ganske sikre på at det var en nordmann....du får hilse ham
Skrevet 19. juni 2004 20 år og vi landet vel akkurat på tide... 9:45. Dag Selvfølgelig.......jeg var jo på jobb Godt dere sendte den inn på 01R, hvis ikke hadde det blitt mange banneord på vollene Ble litt dårligere stemming når vikingen gikk inn på 01L, men den hadde jo litt flapsproblemer men det ble jo fikset ordnet før landing...
Skrevet 20. juni 2004 20 år Jo takk for det Steinar... Det er jo ikke akkurat den samme temperaturen i Lier som i Houston om dagen... Geir... jeg vet ikke i farten hva en (ET) designasjon betyr men jeg regner med at det er ETOPS. Vi har to configurasjoner B757's... og disse med BusinessFirst setene, som vi bruker på Europa, blir vedlikeholdt til ETOPS standard. Gruppen min jobber også med B757 winglet sertifiseringen, som du sikkert har lest tidligere, og vi skal ha de klare til neste sommer. Vi starter også med B737-800 winglet installering i MCO nå i Juli. Det er noe mindre jobb med disse, siden de allerede har forsterket wing spar. Geir Ove... du får bli med til Houston neste gang... når Jan vil hente MD80 simulatoren... så skal vi fly litt B777... Dag Hei Dag Takk for sist. Synd du ikke kom innom i avgangshallen. Det var mye ståk her på Gardemoen også som du sikkert så. ETOPS fikk jo en grundig forklaring på i Houston, du kallte det "Engine Turn Or Passenger Swim." Ellers hadde det vært hyggelig om vi kunne treffes en dag slik at vi kunne få gjengjeld litt av det "Southern Hospitality". Jeg har ikke funnet Shiner her men det kan sikkert løses med annen veske.(Shiner er et mørkt øl for de som ikke har vært i Texas) Hilsen Fred
Skrevet 20. juni 2004 20 år Hei Fred... Ja jeg så du var opptatt med fotograferingen også. Ole Gunnar kommer ut til Lier i morgen tidlig... rundt 9:00 AM... og vi drar opp til Skedsmo for å se på hvor simulatoren skal stå. Skal ringe Jan i morgen også, for å se om vi kunne møtes etter jobben hans. Jeg skal med CO 39 på tirsdag så det måtte bli i morgen... mandag. Vi snakkes... Dag
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.